Citat:
Det är du som är korkad. Köper du något av högre kvalitet vinner du alltid på det i slutändan. Om du väljer rätt kan du köpa grejer som du kan ha livet ut. Jag har t.ex en svindyr italiensk trenchcoat som jag haft i 10 år och den är fortfarande som ny. Hade jag köpt en som var billigare hade den sett ut som skit efter 2 år.
Samma med datorer. En toppdator kan du ha i 7-8 år. En skräpdator trillar sönder efter ett år.
Mobiler. Köp nån jävla billig skit, den är skräp efter ett år. Köp flagship från bra tillverkare och du kan ha den i flera år.
Lägg till all den tiden du lägger på research och gå och handla osv. Tid som du kan lägga på att tjäna pengar istället.
Sedan alla dessa idioter som köper billigaste skräpbilen på blocket. Behöver inte ens förklara. Slutar alltid med att de betalar minst lika mycket i reparationer som en bättre bil hade kostat.
Samma med datorer. En toppdator kan du ha i 7-8 år. En skräpdator trillar sönder efter ett år.
Mobiler. Köp nån jävla billig skit, den är skräp efter ett år. Köp flagship från bra tillverkare och du kan ha den i flera år.
Lägg till all den tiden du lägger på research och gå och handla osv. Tid som du kan lägga på att tjäna pengar istället.
Sedan alla dessa idioter som köper billigaste skräpbilen på blocket. Behöver inte ens förklara. Slutar alltid med att de betalar minst lika mycket i reparationer som en bättre bil hade kostat.
Handlar om vad man behöver också och hur man tar hand om saker och ting. har tex en billig acer bärbardator som jag tagit hand om, det enda jag bytt är till en SSD och batteriet. datorn fungerar än idag riktigt bra.
Spelar jag har jag en kraftfull speldator men det behöver uppgraderas ofta och är gammalt skrot efter 8 år eftersom jag inte kan köra spelen med att på max i 4k efter 8 år. men den duger till mindre kräsna personer.
Gjorde research innan jag köpte beggad bil och har inte utfört en reperation på min billiga skitbil. man kan köpa saker som håller billigt men då måste man vara smart och veta vad det är man köper och eventuella problem. 5 år senare byter jag fortfarande olja och filter och byter eventuella slit delar.
för 15 tusen kronor trodde jag den skulle gått sönder tidigare, snart kört 5 tusen mil med skiten.
samma sak med mobiler, billiga funkar till de mest grundläggande sakerna men ska du spela måste du ha något bättre.