2021-03-27, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
SD får med sig LW till kärleksnästet bakom planket.
huvvamannen-HD smyger efter kommer på dem.

Sen bara blir det som det blir. 17 slag

Diskussionerna rörde mer spionage för att se om SD/LW träffades. HD ständiga undran på kvällskvisten.
Citera
2021-03-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det finns flera aspekter som jag inte tog med i min (alltför känslosamma och lite fåniga) "analys. Överdrev väl lite för att tydliggöra på vilket sätt jag menade å ena sidan och för att jag nästan tappar greppet om vad som är vad å andra. I princip blir det närapå som en dokussåpa, som man tittat på utifrån och tycker är överdriven, men som plötsligt kommer in i ens hjärta och vrider om i en.

HÅ, Lenas vän och reviewer, säger i ett förhör att HDs återloggande av de 17 cacherna ansågs ganska magstarkt av en del. Att hon säger det, betyder nog att hon själv tycker att det är magstarkt, men att hon känner det svårt att uttrycka det så i förhör till polisen. Jag känner att även uttrycket "magstarkt" är väl avvägt, och att hon egentligen anser att det är mer än magstarkt. Min känsla alltså.

Och det är väl så jag också kan tänka.

Jag tänker att det handlar om ett slags återtagande av revir.
Varför inte bara logga de cacher som det handlade om redan när Lena levde?

Bråket är underblåst av SD från både Lenas och HDs sida, det är vad jag tror.

Jag återkommer ofta till den dialog som HDoch SD har 2016. Den tycker jag säger en hel del om hur SD agerar:

På tal om agera, hittade jag det här:

A146/142

Förhör med K*ristin, fd arbetskamrat med Lena:

"Senaste året, i höstas, 2017 så träffas Stefan och Lena varandra i Stefans bil. J*erry hade cyklat
efter och tittat. J*erry hade efteråt frågat Stefan varför han varit på hos Lena. Lena berättar för
K*ristin att Stefan ska ha sagt att han vill få Jerry att tro att han ser i syner och förnekar därför
sin kontakt med Lena. Stefan jobbar också på samma sätt med frun. När frun har sett något
eller misstänkt något så har Stefan intalat henne at det är hennes huvud. Detta har Lena
berättat. Lena berättar att om Frun misstänker något och att Stefan intalar henne att det är
henens huvud som talar och at det är äckligt och sjukt att vara svarsjuk. Frun kan då inte fråga
för hon vill inte framstå som sjuk och äcklig. Stefan säger detta till Lena och hon säger det till
K*ristin
"

//

"K*ristin berättar att för tre år sedan 2015 får hon skärmdumpar av Lena, det är en konversation
mellan Lena och Stefan (se bild 1 och 2). Hon skickade dumprarna 2015-03-20. Lena kom
hem till K*ristin efter att Stefan hotade henne på Messenger. De sågs för att prata hemma hos
K*ristin samma dag. Hon tror att han skickade dessa till Lena på morgonen samma datum.
K*risten kommer inte riktigt ihåg vad hotet från Stefan handlade om utan att det kan ha varit
att Lena ska berätta om deras relation.
K*ristin erbjöd att Lena skulle bo kvar för att hon skulle bryta med Stefan. Hon säger till Lena
att de ska åka hem och packa. Stefan är ute och letar efter henne, han cyklar omkring. K*ristin
bor vid P*arklyckev*ägen i B*runnsp*arken. Hon försöker övertala Lena om att vara hos dem i
två veckor. Lena är så kär. Det blev lite senare på kvällen, förbi K*ristins läggdags och Lena
väljer att möta Stefan. Han håller på och skickar sms under hela kvällen. K*ristin säger till
henne att lägga undan telefonen. Stefan vet att Lena är hos Kristin. Han ska komma och möta
henne. K*ristin känner att hon inte vill var med om detta igen. Hon säger till Lena att hon får
göra vad hon vill men att hon inte vill blanda in sin familj mer. Kristin säger att Lena får göra
sitt val, men att hon finns där.
Innan det här hör Stefan av sig till Kristin, det var inget konstigt men hon kände inte att hon
kunde vara några motspelare (se bild 3-8) . Hon har aldrig träffat Stefan.
Kristin kände obehag av att han kontaktar henne därför har hon sparat detta. Han har
kontaktat Kristin via Messenger.
"

Skärmdump på ett mess som SD skickar till Kristin 20160313:

"Tja K*ristin,

Såg ditt namn på någon av
SoftisLenas bilder. Kom att
tänka på att jag nästan känner
dig. Utan att aldrig mött dig.
Om du bara visste hur varmt
hon pratar om dig. Du är
otroligt viktig för henne. Bara
så du vet. (Och eftersom jag
bryr mig om henne så ville jag
berätta det för dig så du vet).
Må solen lysa på dig, ditt
nykomna barn och andra runt
dig. Bild smiley. [Egen kommentar:En smiley, men kan inte se ansiktsuttrycket tyvärr. Ser dock ut som ögonen är som två prickar, kanske såhär 🙂] Trevlig helg!
"

Det här kan väl liknas vid stalking. Påminner om hur SD börjar kontakta T*herese, HDs kompis. Någon slags kontroll, av vilket skäl han nu har. Med tanke på vad som har hänt med Lena nu, kan meddelandet känna obehagligt med "Må solen lysa över dig, ditt nykomna barn..."

Vad var det som hände vid den här tiden. Har inte tid att fördjupa mig i det nu, men det känns som att något är anledningen och att det finns någon slags obehaglig underton, som är svår att ta på. Han visar att han vet, att han hhar kontroll och koll på allt. Vem Lena är med, vad hon gör, vem hon är med och han vill ha kontroll över även hennes vänner.

Får så dåliga vibbar av beteendet att det påminner om en riktigt otäck skräckfilm.

Den här mannen har alltså HD levet med. Och hur han manipulerar och fixar och trixar precis överallt. Vem vet hur man själv skulle ha varit efter sådan behandling? Hans robot?

Jag funderar på hur mycket av HDs tankar om att ta tillbaka SD och sitt revir kommer från henne själv och hur mycket som är SDs tankar.

Vem är hon?

LW är hos K*ristin mars 2015 och då är också LW hemma hos henne och pratar om SD och sen i mars 2016 skickar SD det där skumma meddelandet är det rätt uppfattat?
Citera
2021-03-27, 13:18
Medlem
Inlägg av uncommon-name från den 27/2 -20:

Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Inflik igen: I Lenas rygga fann man bland annat en karta Mirtazapin som skrivs ut vid depression.
Även en karta med Imovane fanns där vilket skrivs ut vid insomningsbesvär.
Hon hade även Oxycodone, vilket är opiater mot smärtstillande.
Undrar hur dessa tre funkar ihop.....

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LW har ingen diagnos, ingen medicin bortsett från en kort
period vid benbrott med Alvedon och smärtstillande.

I inlägget av uncommon-name kan vi läsa att man i Lenas ryggsäck hittade en karta med
Mirtazapin, en karta med Imovane samt även Oxycodone, vilket är ett starkt smärtstillande
läkemedel i gruppen opioider. Som hon mest troligt fick utskrivet på grund av frakturerna, vilket
inte är något konstigt med det, utan en högst normal smärtbehandling under en begränsad tid.

Varför är det så enormt viktigt att förneka i sten och blunda för att Lena var insatt på
olika läkemedel? Varför skulle det vara så negativt?

Det ställer väl inte Lena i dålig dager att hon hade en diagnos samt var insatt på olika
läkemedel för att må bättre, sova bättre samt att ha mindre smärtor efter benbrottet.
Samt inhalator Bricanyl för sin astma.

Att som du Remark felaktigt skriva att: "ingen medicin bortsett från en kort period vid
benbrott med Alvedon och smärtstillande."

Dessutom förneka att hon hade en diagnos? Den alltid så kunniga och kloka
postaren Reviews visar i inlägget längst ner att Lena fick en diagnos 2017.

Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jo. Utmattningsdepression som behandlades med antidepressiv medicin. Hennes bror och extradotter trodde att hon var bipolär. Om det stämmer var hon felmedicinerad. Jag tror att de vet bättre än du.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har följt LW längre än du och hon kunde bli engagerad ordentligt i en ny kul hobby samt svårt att sluta innan den var färdigt. Typ virka små saker till en cache. Litet manisk ibland som många kan ha drag av. Jag själv ibland.

LW bröt ihop av relationen med SD och led aldrig av utmattningsdepression varför hon inte heller tog ngn medicin. Hon var slut, behövde tänka, få lugn och ro, en paus. Så enkelt var det.

Där har du nog rejält fel: "led aldrig av utmattningsdepression varför hon inte heller tog ngn medicin".

Som jag tidigare skrivit; kartor med Mirtazapin, Imovane samt Oxycodone hittades i Lenas
ryggsäck, så det är väl ganska klart att hon tog sina mediciner.

Reviews har i sina inlägg visat på att Lena 2017 fick sin diagnos utmattning /
utmattningsdepression. Och att hon hade det väldigt kämpigt och jobbigt sista året.

Jag har också följt tråden från allra första början och minns en hel del trots att tråden är
oändligt lång.

Men numera har det har stundtals blivit en sådan hätsk stämning i tråden, så man drar sig och
känner obehag inför att göra några inlägg. Och då är det bättre - att för sitt eget bästa - att
helt och hållet avstå. Att följa det hela på avstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
LW använde Bricanyl, en lättare astma tydligen. Framkommer i FUP. Låg framme en karta Mirtazapin också.

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hon fick medicinen utskriven så då får man väl förmoda att hon också tog den. Diagnos sattes i alla fall 2017.
Att LW:s mående varierade framkommer i bl a konversationer. Hon hade det kämpigt sista året.

Nedan ett ex ur A 168: (läses nerifrån och upp, fetad text LW)
Citera
2021-03-27, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Usch och fy... som Du säger, påminner om sms:et SD skickade direkt när HD:s kamrat lämnade efter att ha besökt HD i hemmet.

Och här skriver han dessutom till en för honom okänd kvinna... vilken jubelidiot!

Intressant.
Väldigt obehagligt. Skulle också få dåliga vibbar av ett sånt sms från en person jag inte känner. En hotfull underton. Jag ser dig, jag hör dig..... Må solen lysa över dig och ditt nykomna barn...

Undrar hur många personer SD stalkar på detta sätt. Kontrollbehovet är ju patologiskt. SD är nog sjukare i huvudet än vi har vetat tidigare.

En RPU (rättspsykiatrisk undersökning) på honom skulle vara otroligt intressant att ta del av. Om han fälls i HR kommer han säkerligen genomgå en sådan.
Citera
2021-03-27, 13:33
Medlem
Citat:
SD får med sig LW till kärleksnästet bakom planket.
huvvamannen-HD smyger efter kommer på dem.

Sen bara blir det som det blir. 17 slag

Tror mer på ett samarbete mellan SD och HD.
Antar att SD kommer att försöka skylla allt på HD i Hovrätten, om han känner att loppet är kört för sin egen del. För att han är ett kräk har nog flera än mig konstaterat vid det här laget.
Citera
2021-03-27, 13:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Inte klokt.
Finns det någonting värre än att smutskasta och försöka förstöra för de oskyldiga barnen eller exmaken.
Att lyssna på UW i rättegången, är smärtsamt. Att läsa hur han gjort allt för att få hjälp att hitta Lena.
Han vänder sig till SD, om kontaktuppgifter till geokompisarna.
Han erbjuder polisen att kunna logga in via hans domän, där Lena har konto, för att kunna komma åt hennes digitala appar och konton, det dröjer 1 år innan någonting händer.
Istället fokuserar man på att beslagta trosor o kalsonger, inga redskap, verktyg.
De har inte ens gjort kompletta husrannsakningar.
Allt har skötts så inihelvete dåligt.
Sen ska man sätta någon på skambänken, perfekt, ett ypperligt tillfälle att kunna glänsa på jobbet och samtidigt få bort en "jobbig" kollega.
Den som inte kunde låta bli att leka spaningsledarboss2.0 och gav pressen namn och bild på Lena.
Trots att det absolut inte skulle ske, utan allt var klart och förberett, men någon kunde inte låta bli att trycka på den stora röda knappen..
Jag håller helt med om det du har skrivit utom de sista raderna.

Springare skriver att de hade kommit överens om att inte publicera bild på Lena men han redovisar ingen vettig orsak till varför. Naturligtvis känner han sig åsidosatt när hans order inte åtlyds men det hade knappast någon betydelse för alla andra misstag som gjordes och det har inte fördröjt utredningen av mordet.
Det är viktigt att inte ta Springares ord för sanning utan att ifrågasätta hans motiv.

Jag tror att de många misstagen i början av utredningen beror på Springare.
Med en bättre spaningsledning, som är på plats och vidtar åtgärder, hade mordet kanske varit löst idag.

Jag tror också att polisledningen ville bli av med honom sedan tidigare och använde det här fallet som ursäkt.
Citera
2021-03-27, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det vet du ju ingenting om.

Nej den är inte ny. Det har jag trott hela tiden.
De är båda helt avfärdade och jo, jag vet att de inte har våldet i sig. Att du tror saker vet vi med tanke på ditt spammande. Det är sällan det finns fakta utan bara tyckande och tro. Den tron kan du ta till kyrkan. Att skriva en diagnos på LW som inte ens fanns är bara korkat. Ta nu gärna lite påskledigt från tråden och andas. Kan inte vara nyttigt att brinna så mycket i ett behov att förtala en person.
Citera
2021-03-27, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Polisen har granskat de lika hårt som alla andra, de är totalt avförda. Enbart du kan ens spekulera något liknande.

Du terroriserar en familj i sorg och stalkar den.

Du ljuger om diagnoserna, du anklagar oskyldiga, du plågar folk och du gör det i guds namn.

Igår var Lena bipolär, enligt Smoky. Idag är husdiagnosen tydligen narcissism. Vad för diagnos som kommer i morgon vete fåglarna...
Citera
2021-03-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

I inlägget av uncommon-name kan vi läsa att man i Lenas ryggsäck hittade en karta med
Mirtazapin, en karta med Imovane samt även Oxycodone, vilket är ett starkt smärtstillande
läkemedel i gruppen opioider. Som hon mest troligt fick utskrivet på grund av frakturerna, vilket
inte är något konstigt med det, utan en högst normal smärtbehandling under en begränsad tid.

Varför är det så enormt viktigt att förneka i sten och blunda för att Lena var insatt på

Det ställer väl inte Lena i dålig dager att hon hade en diagnos samt var insatt på olika
läkemedel för att må bättre, sova bättre samt att ha mindre smärtor efter benbrottet.

Att som du Remark felaktigt skriva att: "ingen medicin bortsett från en kort period vid

Där har du nog rejält fel: "led aldrig av utmattningsdepression varför hon inte heller tog ngn medicin".

Som jag tidigare skrivit; kartor med Mirtazapin, Imovane samt Oxycodone hittades i Lenas

utmattningsdepression. Och att hon hade det väldigt kämpigt och jobbigt sista året.

Jag har också följt tråden från allra första början och minns en hel del trots att tråden är
oändligt lång.

Men numera har det har stundtals blivit en sådan hätsk stämning i tråden, så man drar sig och
känner obehag inför att göra några inlägg. Och då är det bättre - att för sitt eget bästa - att

Då hade alltså S, H och L preparat med sinnesförändrande biverkningar vid missbruk?

Alla är sjuka o ligger runt som tröst. TramadolsurfarSteffe fick panik o såg rött när han upptäckte att Psykos- o schizofrenHax klättrade på fiskarpinnen och deppade älskarinnan hade bestigits av bergsgeten från S-holm.
Citera
2021-03-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag håller helt med om det du har skrivit utom de sista raderna.

Springare skriver att de hade kommit överens om att inte publicera bild på Lena men han redovisar ingen vettig orsak till varför. Naturligtvis känner han sig åsidosatt när hans order inte åtlyds men det hade knappast någon betydelse för alla andra misstag som gjordes och det har inte fördröjt utredningen av mordet.
Det är viktigt att inte ta Springares ord för sanning utan att ifrågasätta hans motiv.

Jag tror att de många misstagen i början av utredningen beror på Springare.
Med en bättre spaningsledning, som är på plats och vidtar åtgärder, hade mordet kanske varit löst idag.

Jag tror också att polisledningen ville bli av med honom sedan tidigare och använde det här fallet som ursäkt.
Att i ett för tidigt skede gå ut med namn och bild hade av erfarenhet visat sig vara negativt.
Citera
2021-03-27, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror mer på ett samarbete mellan SD och HD.
Antar att SD kommer att försöka skylla allt på HD i Hovrätten, om han känner att loppet är kört för sin egen del. För att han är ett kräk har nog flera än mig konstaterat vid det här laget.
Det är det jag menar huvvamannen är HD samt SD, mot hans vilja såklart...
Citera
2021-03-27, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

oändligt lång.

Medhåll, ingen kan påstå LW var i balans efter det sex år långa on off med SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in