2021-03-27, 12:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Kan du verifiera ditt påstående?

Ja, när/om jag sätter mig vid datorn och läser FUP. För smått på telefonen.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-27 kl. 12:13.
Citera
2021-03-27, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag kollade inte efter status på hennes och UWs ev förhållande. När jag har följt tråden har jag läst mycket om HW. Jag undrade hur hon har det nu. Är det förbjudet? Då råkade jag se att hon är tillsammans med en annan man. Jag skulle inte ha skrivit om det här om inte @Remark hade ljugit och påstått att hon var gift med UW.

Du stalkar vad som sker i UW liv samtidigt som du antyder att han och sonen kan vara de som mördade? Var ju bara x antal timmar sedan du gjorde det.
Citera
2021-03-27, 12:17
Medlem
Citat:
Jag kollade inte efter status på hennes och UWs ev förhållande. När jag har följt tråden har jag läst mycket om HW. Jag undrade hur hon har det nu. Är det förbjudet? Då råkade jag se att hon är tillsammans med en annan man. Jag skulle inte ha skrivit om det här om inte @Remark hade ljugit och påstått att hon var gift med UW.

Jag har också följt tråden... du skriver "när jag följt tråden har jag läst mycket om HW".

Är det någon som varit uppe väldigt sparsamt/sällan så är det just "styvdottern". Så vad gör att hon förtjänar din nyfikenhet så mycket att du tom letar på FB?
Citera
2021-03-27, 12:17
Medlem
Citat:
Det var ju det hon gjorde. Det var ju därför hon hade Mirtazapin.

Är du medveten om att sjukvården sätter in antidepressiv medicin ganska frikostigt.
Är det konstigt att LW sökte hjälp, med tanke på all press hon utsattes för från många håll. Samtidigt som hon försökte vara en god kompis, mamma och allt som hör livet till.
Alla gliringar och vänner som valde att stå bakom SD när otroheten uppdagades, samtidigt som SD bedyrade att hon skulle meddela om hon hade sex med någon annan. Varför?
Han ville ha LW när han kände för det. Kanske bättre att han beställer en docka? som han kan plocka fram när det rycker? För att sen stoppa in i garderoben.
Vad är det för vänner, som lämnar en, utesluter, pratar skit om allt och ingenting.
Såna vänner behöver ingen.
Är dem vänner, eller kan det vara så att skräcken för vad som kan hända om de inte spelar med i SDs fula spel, är värre än att svika en vän.

JG som blir bff med HD, plockar bort LWs konto på spotify, utan ett ord.
Mobbing, så mycket elakheter och hot, krav om att lyda omedelbart.
Kom inte på det eventet, gör si, gör så, RT, öppet.

Mitt i allt bryter hon benen, behhöver hjälp, får fan för det, SD tappar kontrollen.
Alla män som drogs till LWs skönhet och person. Hennes raka sätt, full av liv.
En sån människa som man vill ha i sitt liv.
Kontrasten är väl copcat HD som inte direkt lyser upp rummet, det strålar inte om henne.
Hon fuskar och kommer föralltid vara en mycket blek kopia.
Det spelar ingen roll om hon loggar alla cacher i världen, hon kan inte mäta sig med LW.

HD är slug och iskall.
Så manipulativ och avundsjuk.
Kolla in hennes geokonto, jämnför med LWs, fotar sina skor, måste göra lika som LW gärna lite bättre.
Men hon kommer aldrig i samma nivå.
Hon sitter och fuskar pussel på nätet, patetiskt.

Hur i helvete kan människor sitta och försvara de ynkryggar som spyr ut sitt hat mot LW?

Förtjänade hon att dö?

Vem sökte hjälp och var öppen med det? LW

Vem sopar under mattan och låter pappa och mamma sopa banan? HD

SDs föräldrar har dålig kontakt om ens någon med sin lille fixare, den fantastiske SD,

Snart dax för rättegång, aldrig har jag känt sån avsky för människor som just nu.
D*vidssons snart blir det game over
Citera
2021-03-27, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Är du medveten om att sjukvården sätter in antidepressiv medicin ganska frikostigt.
Är det konstigt att LW sökte hjälp, med tanke på all press hon utsattes för från många håll. Samtidigt som hon försökte vara en god kompis, mamma och allt som hör livet till.
Alla gliringar och vänner som valde att stå bakom SD när otroheten uppdagades, samtidigt som SD bedyrade att hon skulle meddela om hon hade sex med någon annan. Varför?
Han ville ha LW när han kände för det. Kanske bättre att han beställer en docka? som han kan plocka fram när det rycker? För att sen stoppa in i garderoben.
Vad är det för vänner, som lämnar en, utesluter, pratar skit om allt och ingenting.
Är dem vänner, eller kan det vara så att skräcken för vad som kan hända om de inte spelar med i SDs fula spel, är värre än att svika en vän.

Mitt i allt bryter hon benen, behhöver hjälp, får fan för det, SD tappar kontrollen.
Kontrasten är väl copcat HD som inte direkt lyser upp rummet, det strålar inte om henne.
Det spelar ingen roll om hon loggar alla cacher i världen, hon kan inte mäta sig med LW.

HD är slug och iskall.
Kolla in hennes geokonto, jämnför med LWs, fotar sina skor, måste göra lika som LW gärna lite bättre.

Hur i helvete kan människor sitta och försvara de ynkryggar som spyr ut sitt hat mot LW?

Förtjänade hon att dö?

SDs föräldrar har dålig kontakt om ens någon med sin lille fixare, den fantastiske SD,

Snart dax för rättegång, aldrig har jag känt sån avsky för människor som just nu.

Lägg till skriver att UW och sonen kan vara mördaren, normalt eller hur.
Citera
2021-03-27, 12:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att HD inleder en affär med S*illen, det ser jag mer som ett sundhetstecken. Hon har vaknat till liv och hon är väldigt besviken på SD. Han är inte heller att lita på.
At HD inte heller vill berätta att hon ser S*illen som mer än vän, att de har inlett en relation som är mer än vänskap och också är sexuell, det är inte heller konstigt. SD visar på extrem svartsjuka mot Lena, och säkert har SD samma kontrollerande och svartsjuka beteende mot HD. Ur det kommer inget gott. Hon är inte heller helt säker. Hon står med en fot i varje läger. Vad vill hon, vågar hon?
Det är här fasadbygget kommer in. Att trots alla svek och en man som visat sig svika när det verkligen gäller, då kommer HD tillbaka. Stöttar och ljuger för sin man. Lämnar S*illen. Går all in att mörka på förhör. Till och med drar den helt osannolika blod lögnen. Allt för fasaden.
Men jag har den tron att fasadbyggandet, det är ett sjukt bygge. Byggt av luftslott för att HD är lika bunden till SD som Lena.
Här är delar jag håller med om. Andra inte.
Vilket inte är konstigt, vi har helt olika startblock.

Enligt din vinkel är HD mer ett offer som SD snudd på hjärntvättat, hon är iaf väldigt styrd.

Enligt min vinkel är HD betydligt slugare och kraftfullare än så.

Pratar man i generella termer är HDs initiativ att ta sig an JS är för att bryta sig ur en relation, så är det sunt.

Men omständigheterna är rakt inte sunda.
Hon gör det hon gnäller själv över och är otrogen och hon tar en gift karl.
Well fine.

Hon är inte unik, det är många som skaffar sig en så kallad språngbräda och lämnar en svans med sårade personer efter sig.

Sen följer det ett mer normalt mönster. Hon tar ut skilsmässa, hon är den sårade. SD har varit dum mot henne som orsak till att hon flyttar.

1. Det intressanta är att hon inte skänker det en tanke att hon gör det samma som LW.
Att hon själv är lika hemsk och falsk mot JS fru, även SD.

HD har en extrem dubbelmoral när hon lägger all skuld på LW.

2. SD må vara orsak till skilsmässa men hon berättar aldrig att hon är lika falsk själv.

JS blir förälskad, han är ett potentiellt poljkvänsprojekt och han tar också ut skilsmässa. Lever på hoppet.

Du nämner ambivalens, hon vet inte vilket ben hon ska stå på. Hon är vacklande.
Så kan det vara.

Här ska hon framstå som rakryggad och ärlig, hon ger inga löften och hon är fortsatt tveksam.

Han är rolig att umgås med, han lyssnar och tröstar henne konstant. Lojal.

Hon pratar med SD om brist på tillit.
Hon vill gärna ha honom men han har förstört förtroendet säger hon till höger och vänster.

Det låter ju korrekt ur ett offers perspektiv.
En bild hon upprätthåller utåt.

Vi pratar inte om en övergångsperiod vid en separation.
Det är ett halvår som hon uppenbart går och suktar efter SD.

Jag har inget emot att hon gör samma mot SD, han är inte värd annat öde än att smaka på sin egen medicin, men hon är inget passivt offer i den här frågan.

Det blir väldigt konstigt iom att hon mörklägger nåt som i högsta grad kan offentliggöras.
JS är rent krasst sett inte mer än ett KK som jag då tycker hon utnyttjar maximalt i väntan på SD.

"Hon har all anledning till misstro."

Absolut.
Hon var ett offer när hon var svårt sjuk och inte vid sina sinnens fulla bruk.

Sen reser hon på sig, stället krav och sätter upp spelreglerna. Hon övervakar honom och kräver full insyn i hans digitala värld.

Hon är fortsatt ett offer för omständigheter för han är en lögnaktig mansgris, notoriskt otrogen - en manschauvinist.

Hon är bunden till SD, det var LW också men de är inte lika på en fläck.

HD och SD har en symbiotisk relation, rent farlig skulle jag vilja säga.
Det här är hon med och bevattnar, han har en optimal grogrund att frodas i och hon beskyddar honom in absurdum.
Vilket ses via hennes beteende efter mordet och det ses innan mordet via att hon trivialiserar barnamord och skjuter all skuld på LW.
SD vill bara eliminera hennes lidande och LW stalkar, trakasserar och är jobbig. Han är enligt HD ett offer för LW.

"Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar" om inte LW vore närvarande.

Hon har trots allt tagit ut skilsmässa och hon är inte ett passivt offer.

Hon ställer krav:
Bollen ligger hos dig hur vår relation ska utvecklas.

Vad har hon egentligen för rätt att ställs krav på SD i det läget och varför?

Vad är det som HD uppvisar som tecken på total lojalitet mot SD?

Hon ska ligga med JS och ljuger om att han bara är en god vän - men SD ska anklagas för förtroendebrist.

De sista sex månaderna är hon mer strateg än offer. I mitt tycke.
Senast redigerad av develi 2021-03-27 kl. 12:45.
Citera
2021-03-27, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Lägg till skriver att UW och sonen kan vara mördaren, normalt eller hur.
Inte klokt.
Finns det någonting värre än att smutskasta och försöka förstöra för de oskyldiga barnen eller exmaken.
Att lyssna på UW i rättegången, är smärtsamt. Att läsa hur han gjort allt för att få hjälp att hitta Lena.
Han vänder sig till SD, om kontaktuppgifter till geokompisarna.
Han erbjuder polisen att kunna logga in via hans domän, där Lena har konto, för att kunna komma åt hennes digitala appar och konton, det dröjer 1 år innan någonting händer.
Istället fokuserar man på att beslagta trosor o kalsonger, inga redskap, verktyg.
De har inte ens gjort kompletta husrannsakningar.
Allt har skötts så inihelvete dåligt.
Sen ska man sätta någon på skambänken, perfekt, ett ypperligt tillfälle att kunna glänsa på jobbet och samtidigt få bort en "jobbig" kollega.
Den som inte kunde låta bli att leka spaningsledarboss2.0 och gav pressen namn och bild på Lena.
Trots att det absolut inte skulle ske, utan allt var klart och förberett, men någon kunde inte låta bli att trycka på den stora röda knappen..
Citera
2021-03-27, 12:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

HD är slug och iskall.

Förtjänade hon att dö?

Citat:
Är det konstigt att LW sökte hjälp,

Nej, det är inte konstigt. Diskussionen handlar om att @Remark ljuger och påstår att LW inte hade någon psykiatrisk diagnos och att hon därför inte åt några sådana mediciner.

Citat:
Alla gliringar och vänner som valde att stå bakom SD när otroheten uppdagades

De stod inte bakom SD. De stod bakom HD och eftersom hon gav SD en andra chans så fick de honom på köpet. De flesta står väl ändå på den bedragna fruns sida och inte på älskarinnans?
Citera
2021-03-27, 12:32
Medlem
Citat:
Nej, det är inte konstigt. Diskussionen handlar om att @Remark ljuger och påstår att LW inte hade någon psykiatrisk diagnos och att hon därför inte åt några sådana mediciner.

De stod inte bakom SD. De stod bakom HD och eftersom hon gav SD en andra chans så fick de honom på köpet. De flesta står väl ändå på den bedragna fruns sida och inte på älskarinnans?
Den bedragna frun!?
Som sexmessar och suger av fisken samtidigt som hon är gift med pipen?
Vad kallas det? Jo bedragerska. Otrogen och oärlig. Häxa
Citera
2021-03-27, 12:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Väldigt, väldigt bra analys. Jag saknar bara en dimension av HD som blir tydlig ibland, inte minst efter mordet. Konstiga saker hon gör, som att åter logga fuskloggarna som LW raderat.
Barnsligt, märkligt och ganska obehagligt.
Vet inte om hennes känslokyla/ brist på känslor beror på medicineringen men nåt skevt verkar det vara med henne.

Att HD fullkomligt hatade och stundvis önskade livet ur LW när hon levde kan jag faktiskt förstå med tanke på kontext och hur SD aktivt eldade på hatet mellan dem genom sin triangulering. (Sen om hon gjorde en ”Jonna H” eller en ”Tove och Tim” har jag såklart ingen aning om).

Hela deras triangeldrama var så sjukt och över alla gränser i all sin öppenhet och utdragna längd (att de fortsatte gå på samma event och tillställningar, flyttade närmare varandra osv).
Som en polyamorös relation där två av parterna egentligen var monogama.

Ja, det finns flera aspekter som jag inte tog med i min (alltför känslosamma och lite fåniga) "analys. Överdrev väl lite för att tydliggöra på vilket sätt jag menade å ena sidan och för att jag nästan tappar greppet om vad som är vad å andra. I princip blir det närapå som en dokussåpa, som man tittat på utifrån och tycker är överdriven, men som plötsligt kommer in i ens hjärta och vrider om i en.

HÅ, Lenas vän och reviewer, säger i ett förhör att HDs återloggande av de 17 cacherna ansågs ganska magstarkt av en del. Att hon säger det, betyder nog att hon själv tycker att det är magstarkt, men att hon känner det svårt att uttrycka det så i förhör till polisen. Jag känner att även uttrycket "magstarkt" är väl avvägt, och att hon egentligen anser att det är mer än magstarkt. Min känsla alltså.

Och det är väl så jag också kan tänka.

Jag tänker att det handlar om ett slags återtagande av revir.
Varför inte bara logga de cacher som det handlade om redan när Lena levde?

Bråket är underblåst av SD från både Lenas och HDs sida, det är vad jag tror.

Jag återkommer ofta till den dialog som HDoch SD har 2016. Den tycker jag säger en hel del om hur SD agerar:

På tal om agera, hittade jag det här:

A146/142

Förhör med K*ristin, fd arbetskamrat med Lena:

"Senaste året, i höstas, 2017 så träffas Stefan och Lena varandra i Stefans bil. J*erry hade cyklat
efter och tittat. J*erry hade efteråt frågat Stefan varför han varit på hos Lena. Lena berättar för
K*ristin att Stefan ska ha sagt att han vill få Jerry att tro att han ser i syner och förnekar därför
sin kontakt med Lena. Stefan jobbar också på samma sätt med frun. När frun har sett något
eller misstänkt något så har Stefan intalat henne at det är hennes huvud. Detta har Lena
berättat. Lena berättar att om Frun misstänker något och att Stefan intalar henne att det är
henens huvud som talar och at det är äckligt och sjukt att vara svarsjuk. Frun kan då inte fråga
för hon vill inte framstå som sjuk och äcklig. Stefan säger detta till Lena och hon säger det till
K*ristin
"

//

"K*ristin berättar att för tre år sedan 2015 får hon skärmdumpar av Lena, det är en konversation
mellan Lena och Stefan (se bild 1 och 2). Hon skickade dumprarna 2015-03-20. Lena kom
hem till K*ristin efter att Stefan hotade henne på Messenger. De sågs för att prata hemma hos
K*ristin samma dag. Hon tror att han skickade dessa till Lena på morgonen samma datum.
K*risten kommer inte riktigt ihåg vad hotet från Stefan handlade om utan att det kan ha varit
att Lena ska berätta om deras relation.
K*ristin erbjöd att Lena skulle bo kvar för att hon skulle bryta med Stefan. Hon säger till Lena
att de ska åka hem och packa. Stefan är ute och letar efter henne, han cyklar omkring. K*ristin
bor vid P*arklyckev*ägen i B*runnsp*arken. Hon försöker övertala Lena om att vara hos dem i
två veckor. Lena är så kär. Det blev lite senare på kvällen, förbi K*ristins läggdags och Lena
väljer att möta Stefan. Han håller på och skickar sms under hela kvällen. K*ristin säger till
henne att lägga undan telefonen. Stefan vet att Lena är hos Kristin. Han ska komma och möta
henne. K*ristin känner att hon inte vill var med om detta igen. Hon säger till Lena att hon får
göra vad hon vill men att hon inte vill blanda in sin familj mer. Kristin säger att Lena får göra
sitt val, men att hon finns där.
Innan det här hör Stefan av sig till Kristin, det var inget konstigt men hon kände inte att hon
kunde vara några motspelare (se bild 3-8) . Hon har aldrig träffat Stefan.
Kristin kände obehag av att han kontaktar henne därför har hon sparat detta. Han har
kontaktat Kristin via Messenger.
"

Skärmdump på ett mess som SD skickar till Kristin 20160313:

"Tja K*ristin,

Såg ditt namn på någon av
SoftisLenas bilder. Kom att
tänka på att jag nästan känner
dig. Utan att aldrig mött dig.
Om du bara visste hur varmt
hon pratar om dig. Du är
otroligt viktig för henne. Bara
så du vet. (Och eftersom jag
bryr mig om henne så ville jag
berätta det för dig så du vet).
Må solen lysa på dig, ditt
nykomna barn och andra runt
dig. Bild smiley. [Egen kommentar:En smiley, men kan inte se ansiktsuttrycket tyvärr. Ser dock ut som ögonen är som två prickar, kanske såhär 🙂] Trevlig helg!
"

Det här kan väl liknas vid stalking. Påminner om hur SD börjar kontakta T*herese, HDs kompis. Någon slags kontroll, av vilket skäl han nu har. Med tanke på vad som har hänt med Lena nu, kan meddelandet känna obehagligt med "Må solen lysa över dig, ditt nykomna barn..."

Vad var det som hände vid den här tiden. Har inte tid att fördjupa mig i det nu, men det känns som att något är anledningen och att det finns någon slags obehaglig underton, som är svår att ta på. Han visar att han vet, att han hhar kontroll och koll på allt. Vem Lena är med, vad hon gör, vem hon är med och han vill ha kontroll över även hennes vänner.

Får så dåliga vibbar av beteendet att det påminner om en riktigt otäck skräckfilm.

Den här mannen har alltså HD levet med. Och hur han manipulerar och fixar och trixar precis överallt. Vem vet hur man själv skulle ha varit efter sådan behandling? Hans robot?

Jag funderar på hur mycket av HDs tankar om att ta tillbaka SD och sitt revir kommer från henne själv och hur mycket som är SDs tankar.

Vem är hon?
Citera
2021-03-27, 12:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Den bedragna frun!?
Som sexmessar och suger av fisken samtidigt som hon är gift med pipen?

Citat:
Alla gliringar och vänner som valde att stå bakom SD när otroheten uppdagades

Då hade hon ännu inte varit otrogen (vad vi vet). Vilken sida tror du att Sillens exfrus vänner står på? Fruns eller älskarinnans?

Citat:

Så då gäller det även LW?
Citera
2021-03-27, 12:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Som vanligt plockar du bort det som var jobbigt. Han upplevde henne som manisk, hon var osocial - satt med näsan i mobilen när hon var hos honom, utnyttjade honom; använde hans hem som vandrarhem, lånade pengar till tågbiljett för att kunna ta sig hem till sina barn.

Men som vanligt fastnar du i det negativa som det inte handlade om.

Jag pratar om att det skrivits om att brorsan tagit avstånd från Lena, vilket alltså är fel.
Enbart detta handlade mitt inlägg om! Ingenting annat.

Du missar helt poängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in