2021-03-27, 11:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hade inte HD problem med att föräldrarna tidigare alltid favoriserade systern?
Jag har fått uppfattningen att hennes trauma handlade om tidiga relationer med föräldrarna och inte nutida konflikter.
Ja, just det ja, tack. Så var det nog.
Citera
2021-03-27, 11:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Du vet att prefixet bi i bipolaritet syftar på att det är två lägen va?

Om du hade läst lite längre i FASS så hade du sett att EN biverkning av medicinen är att bipolärt sjukdomstillstånd kan debutera eller förstärkas.
En annan biverkning är som du nämnde, mani.

Hade LW fått så djupa dalar i sitt mående som din kära HD så hade hon sannolikt sökt hjälp för det.

Du verkar höra till dem som ser psykiska sjukdomar som skamligt eftersom du blir så upprörd och går i försvar som en arg fasantupp varje gång någon nämner att HD troligen är bipolär, grundat på att hon tar en viss medicin.

Är HD en sämre person om hon är bipolär enligt dig?
Gör inte hennes mående och tillstånd SDs svek mot henne så mycket värre?

Hennes make, han som borde funnits där och skyddat henne. Istället pratade han om hennes intima kroppsdelar med kvinnan han bedrar henne med, så pass att den kvinnan reagerar på hans elakhet mot HD i detta.
LW var inte snäll mot HD alla gånger, det tillstår hon själv och är inte stolt över det, men hon var också manipulerad av SD. Inte tvärt om som du ständigt vill få det till.
Guldsmycken och fagra löften. Ingen tvingade SD till detta. Han som pratade om sina två fruar. Han som smög utanför fönstret och fotade och inte lät LW vara ifred när hon försökte gå vidare med en ny man.

Du verkar projicera egna upplevelser och känslor i fallet LW.
Har du själv varit offer för otrohet och vill skriva av dig så ta det i en egen tråd eller med dem det berör.

Är ditt syfte att på något sätt hjälpa HD med dina inlägg så är det nog dags att tagga ner för dina påhopp på LW och hennes liv får bara motsatt effekt.

Citat:
Hade LW fått så djupa dalar i sitt mående som din kära HD så hade hon sannolikt sökt hjälp för det

Det var ju det hon gjorde. Det var ju därför hon hade Mirtazapin.
Citera
2021-03-27, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var ju det hon gjorde. Det var ju därför hon hade Mirtazapin.

Du slår dig så mycket i huvudet så jag vet inte om det beror på det som du väljer att inte svara på många frågor denna morgon/förmiddag.
Citera
2021-03-27, 11:16
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vill bara rätta några av alla de trådsanningar som dyker upp i tråden. Börjar med nedanstående.
Jag har låtit ett och annat passera, men till sist blir det alltför många diskussioner om något som jag vet inte stämmer.

En trådsanning är att Lenas bror skulle ha tagit avstånd från Lena.
Det har han inte gjort.
Däremot har han tagit avstånd från föräldrarna och Lena har fungerat som en länk mellan honom och dom.

A 146/120
Förhör Lenas bror O*la:

"O*la ombeds att berätta om relationen till Lena? O*la berättar att relationen har varit bra och att
det är länge sedan de bråkade att det var i tonåren eller när de var unga vuxna. Han bodde hos
U*ffe och Lena när de bodde i Älvsjö därför har kontakten varit bra. Men sedan flyttade de till
Örebro och då blev kontakten mindre.
O*la säger att Lena hade kompisar i Stockholm och var även där via jobbet och då brukade
hon höra av sig. Men de senaste åren har det blivit mindre. Hon har även varit i Stockholm
utan att höra av sig
"
//
"O*la säger att Lena har medlat mellan honom och föräldrarna då han har valt att bryta
kontakten med dem.[...]
"

Som vanligt plockar du bort det som var jobbigt. Han upplevde henne som manisk, hon var osocial - satt med näsan i mobilen när hon var hos honom, utnyttjade honom; använde hans hem som vandrarhem, lånade pengar till tågbiljett för att kunna ta sig hem till sina barn.
Citera
2021-03-27, 11:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du slår dig så mycket i huvudet så jag vet inte om det beror på det som du väljer att inte svara på många frågor denna morgon/förmiddag.

Vad vill du att jag ska svara på? (Jag försöker undvika att svara dem som är elaka och oförskämda.)
Citera
2021-03-27, 11:26
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Som vanligt plockar du bort det som var jobbigt. Han upplevde henne som manisk, hon var osocial - satt med näsan i mobilen när hon var hos honom, utnyttjade honom; använde hans hem som vandrarhem, lånade pengar till tågbiljett för att kunna ta sig hem till sina barn.

Att låna pengar av sin egen bror ser du som ett problem, Att hon sov över hos sin egen bror när hon besökte Stockholm ser du som ett problem, Det är väl sånt här som syskon gör för varandra, Det kallas syskon kärlek. Jag utgår från att du har inte några egna syskon och tur är väl det, stackars dom i så fall.
Citera
2021-03-27, 11:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Att låna pengar av sin egen bror ser du som ett problem, Att hon sov över hos sin egen bror när hon besökte Stockholm ser du som ett problem, Det är väl sånt här som syskon gör för varandra, Det kallas syskon kärlek. Jag utgår från att du har inte några egna syskon och tur är väl det, stackars dom i så fall.

Brodern sa till henne att det inte var något vandrarhem när han kände sig utnyttjad. Hon ville inte träffa honom, bara ha någon stans att sova ifall hon inte fick sova hos sin KK.

Att åka till Stockholm utan att ha pengar att ta sig hem för verkar väldigt oansvarigt.

Var fanns LWs syskonkärlek för sin bror?
Citera
2021-03-27, 11:41
Medlem
Citat:
Vad vill du att jag ska svara på? (Jag försöker undvika att svara dem som är elaka och oförskämda.)

Allt är väl relativt mot vad man själv skriver... Det var bla fråga ang om du var kompis med styvdottern på FB... var väl inte så elakt, frågan var som jag tycker helt i sin ordning med tanke på vad du skrivit.
Citera
2021-03-27, 11:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Allt är väl relativt mot vad man själv skriver... Det var bla fråga ang om du var kompis med styvdottern på FB... var väl inte så elakt, frågan var som jag tycker helt i sin ordning med tanke på vad du skrivit.

Ja men den kom från en oförskämd postare som kör med personliga påhopp i vart och vartannat inlägg.

Nej, jag är inte kompis med HW på Facebook. Jag ser bara det hon väljer att göra offentligt när hon postar.
Citera
2021-03-27, 11:59
Medlem
Citat:
Ja men den kom från en oförskämd postare som kör med personliga påhopp i vart och vartannat inlägg.

Nej, jag är inte kompis med HW på Facebook. Jag ser bara det hon väljer att göra offentligt när hon postar.

Frågan ang om du känner styvdottern på FB kom från Mumsbulle, på vilket sätt var det ett personligt påhopp i vart och vartannat inlägg?

Varför är du intresserad av folk i LW:s närhet öht? Kollat dessutom innan det nu kom upp i tråden (ang om hon har gift sig/sambo/ihop med UW)?
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-03-27 kl. 12:19.
Citera
2021-03-27, 11:59
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Kan du verifiera ditt påstående?
Citera
2021-03-27, 12:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Frågan ang om du känner styvdottern på FB kom från Mumsbollen?, på vilket sätt var det ett personligt påhopp i vart och vartannat inlägg?

Varför är du intresserad av folk i LW:s närhet öht? Kollat dessutom innan det nu kom upp i tråden (ang om hon har gift sig/sambo/ihop med UW)?

Jag kollade inte efter status på hennes och UWs ev förhållande. När jag har följt tråden har jag läst mycket om HW. Jag undrade hur hon har det nu. Är det förbjudet? Då råkade jag se att hon är tillsammans med en annan man. Jag skulle inte ha skrivit om det här om inte @Remark hade ljugit och påstått att hon var gift med UW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in