2021-03-26, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det verkar vara en trådsanning.
I obduktionsrapporten står ingenting och skador på kroppen, vad jag vet. Däremot var huvud och ansikte fullständigt krossat!!!
Någon som vet något annat? Men det ska vara bekräftat i såfall, sant. Annars har det ingen plats här.
SD sa det i förhör, när de pratade om sperman på kjolen.
På Lenas fleecetröja syntes fotavtryck som var svårt att avgöra om de tillhörde SDs skor eller inte. Det var inte uteslutet men ej heller säkert..
Citera
2021-03-26, 22:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Citerar ur P7:an: "Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska och hat samt sexuell attraktion"

Vet att den här meningen har väckt reaktioner, men det kan också vara frågan om syftningsfel-missförstånd. Dvs att han kände sig pressad av LW vilket väckte dessa negativa känslor. Men att han samtidigt var attraherad av henne och därför fortsatte relationen. - Eller?
Inget annat ur FUP har heller visat att han skulle ha blivit särskilt sexuellt upphetsad av gräl och av att känna sig pressad. Vad han verkade gå igång på var när hon hade sex med andra.

HD låg i samma säng som dottern d ä vid 23-tiden, så hennes inblandning vid själva brottet borde kunna räknas bort. Med ena eller båda döttrarna som alibi.

En något udda kommentar av honom vid ett av förhören är där han blir upprörd över att mer eller mindre bli beskylld för nekrofili. - Men hade FL ens antytt att han ejakulerat efter mordet?
MGM och LW befann sig på BP i elva minuter, två min senare är mobilen på väg bort från BP.
En snabbis med penetrering och utlösning här bland buskarna borde resultera i fler fynd, förutom fläckarna på kjolen.

Ett observandum på tal om hans egna ord om nekrofili: dessa två droppliknande fläckar som det rör sig om, påträffades på kjolens vänstra sida.
Nu tror jag inte hon var nere och tassade men detta alibi är väl ändå si sådär. Ungen sover väl.
Citera
2021-03-26, 22:06
Medlem
Citat:
Citerar ur P7:an: "Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska och hat samt sexuell attraktion"

Vet att den här meningen har väckt reaktioner, men det kan också vara frågan om syftningsfel-missförstånd. Dvs att han kände sig pressad av LW vilket väckte dessa negativa känslor. Men att han samtidigt var attraherad av henne och därför fortsatte relationen. - Eller?
Inget annat ur FUP har heller visat att han skulle ha blivit särskilt sexuellt upphetsad av gräl och av att känna sig pressad. Vad han verkade gå igång på var när hon hade sex med andra.

HD låg i samma säng som dottern d ä vid 23-tiden, så hennes inblandning vid själva brottet borde kunna räknas bort. Med ena eller båda döttrarna som alibi.

En något udda kommentar av honom vid ett av förhören är där han blir upprörd över att mer eller mindre bli beskylld för nekrofili. - Men hade FL ens antytt att han ejakulerat efter mordet?
MGM och LW befann sig på BP i elva minuter, två min senare är mobilen på väg bort från BP.
En snabbis med penetrering och utlösning här bland buskarna borde resultera i fler fynd, förutom fläckarna på kjolen.

Ett observandum på tal om hans egna ord om nekrofili: dessa två droppliknande fläckar som det rör sig om, påträffades på kjolens vänstra sida.

Fram tills jag ser alibit på rejält pränt utgår jag från HD är tillgänglig. Vem vet om eller när hon ev bevisat mord platsen. Barn kan sova som stockar, egen erfarenhet.
Citera
2021-03-26, 22:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
SD sa det i förhör, när de pratade om sperman på kjolen.
På Lenas fleecetröja syntes fotavtryck som var svårt att avgöra om de tillhörde SDs skor eller inte. Det var inte uteslutet men ej heller säkert..

Det var så lite spår att det inte ens gick att fastställa att det var just - spår, skoavtryck. Det förtydligas av teknikern under rättegången, att det var en luddig skrivning i FUP.
Citera
2021-03-26, 22:29
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
https://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=da48cdf2-2740-4a0b-a488-abb7ac79bc89
Tack för länk!

Efter den 6 maj försvinner cachen - ett brev inlagt i brevlådan? På em den 13 maj kontaktas LW, som omgående cyklar till stadsparken och besöker gömman. Exakt vad hon gör där, vad hon har med sig och om hon gör fler besök, framkommer inte.
19 maj besöks gömman.
27 maj-30 juni cachare signalerar om saknad kod till hemsidan.
2 juli problemet verkar vara löst.
Citera
2021-03-26, 22:38
Medlem
Citat:

Tror inte ett dugg på något normalt sex där bakom planket. Möjligen har han skvätt runt om kring, psyko Kanske våldtog han Lena när hon var döende? Eller andra varianter på samma tema. Men det vet i inte!
Eller så förekom inget sex öht - och fläcken tillkom vid ett tidigare tillfälle. Det tror jag
Citera
2021-03-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja alltså har han inte löst det här med dotterns mobilnummer så undrar man ju hur det står till både med integriteten och de ”tekniska” kunskaperna då.

Vilka dårar som helst har ju kunnat ringa på det numret.
Nu kan jag tänka mig att det är ett nummer som sen kanske inte brukat av dottern utan att hon fått ett annat nummer av ovan skäl.

Tror inte heller det är dotterns nummer.

Typiskt SD att sätta omsorgen om kvinnor och barn i sista rummet och lägga till sin dotters namn där, öppet för alla att se. För att han själv ska slippa oönskade sms och påringningar av okända antagligen.
Fräscht...
Att HD inte tvingat honom att ta bort det för att skydda flickans integritet är ju också talande. Antingen fogar hon sig efter hans nycker eller så är hon lika märklig.
Citera
2021-03-26, 22:54
Medlem
[quote=Litenensam|75244093]Han själv kom in på att han inte hade sparkat ner Lena och haft sex med henne som en nekrofil.

Det var nog så att det bara slipprade ur honom, mot hans vilja.
Det är svårt att hålla hemligheter..[/g]

Exakt.
Man ska ha klart för sig att det alltid finns åtminstone ett korn av sanning i sådana uttalanden. Borde både blinka rött och pipa på alls fronter!
Då det är givetvis extremt viktigt att personen inte slipper undan ett sånt uttalande. Någon med rätt kunskaper kan härmed rlnga in honom och köra ett stenhårt förhör. Inte få det att låta som ett samtal i soffgruppen.
Men vad gjorde man?
Kanske ÅH är en bra åklagare, men i det här fallet är hon för vek mot svaranden. Hon kan både vara smart och tuff. Tycker jag.
Citera
2021-03-26, 23:01
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har följt LW längre än du och hon kunde bli engagerad ordentligt i en ny kul hobby samt svårt att sluta innan den var färdigt. Typ virka små saker till en cache. Litet manisk ibland som många kan ha drag av. Jag själv ibland.

LW bröt ihop av relationen med SD och led aldrig av utmattningsdepression varför hon inte heller tog ngn medicin. Hon var slut, behövde tänka, få lugn och ro, en paus. Så enkelt var det.

I FUP har hon själv berättat för vänner att hon åt antidepp för utmattningsdepression. Att hon var sjukskriven för det tills hon var tvungen att börja jobba igen när hon blev utförsäkrad. Jag antar att hon inte skrev om det i sin blogg och på FB och Insta. Där var det väl bara skryt om hur duktig hon var. Om du verkligen brydde dig om henne så borde du läsa FUP men det törs du väl inte? Då kanske din idol ramlar ner från piedestalen.
Citera
2021-03-26, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Tror inte heller det är dotterns nummer.

Typiskt SD att sätta omsorgen om kvinnor och barn i sista rummet och lägga till sin dotters namn där, öppet för alla att se. För att han själv ska slippa oönskade sms och påringningar av okända antagligen.
Fräscht...
Att HD inte tvingat honom att ta bort det för att skydda flickans integritet är ju också talande. Antingen fogar hon sig efter hans nycker eller så är hon lika märklig.

SDs sätt att få lite uppmärksamhet i tråden kanske? HR närmar sig .....
Citera
2021-03-26, 23:09
Medlem
notknapparens avatar
Visst känner vi igen den här mannen?

https://www.na.se/artikel/sa-manga-ska-vaccineras-nasta-vecka-kommer-kunna-vaccinera-en-ganska-stor-del-av-de-over-75-ar
Citera
2021-03-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jo. Utmattningsdepression som behandlades med antidepressiv medicin. Hennes bror och extradotter trodde att hon var bipolär. Om det stämmer var hon felmedicinerad. Jag tror att de vet bättre än du.

Dumheter! Ingen av dem hade väl utbildning och kunskaper att diagnostisera henne för en så skarp psykiatrisk diagnos?!

Att misstänka att någon har drag av en personlighetsstörning typ borderline, är däremot inte lika korkat. Men då måste man ha kunskaper i botten om de olika p-störningarna innan man tvärsäkert uttalar sig.

Om man inte ens har lust att förkovra sig det minsta i ämnet och begripa vad man pratar om - så borde man hellre hålla käften. Och i såfall kolla andra delar av fallet. Såsom spår eller vad fan som helst annat.

Ens eget tyckande, avsky för mordoffret och egen moraluppfattning hör inte hemma i en tråd som denna.

De som däremot går helt in i dataprogrammen och såna frågor och kommer med då vettiga förklaringar är guld värda och att vi tillsammans utgör en kraft så stark att den kan fälla den skyldige/de skyldiga. Om vi serverar åkk Hiding & co tankegods, inte skvaller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in