2021-03-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Juni 2019
Nej, 20191009
Citera
2021-03-26, 14:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag undrar fortfarande om någon sett de obligatoriska foton som tas vid häktningen? Det borde rimligtvis finnas, har inte sett några.
Det är dåligt skött från början, inte blir det lättare att sätta sig in i vart det gått fel, när fupen består av så mycket trams, det är väldigt mycket som jag, som lekman saknar.
Tidsrapporter, NÄR, VAR, HUR och av VEM beslut tas i detta ärende och det som händer innan, med SDs flera polisinringningar om upphittad cykel och mystiska snorungar
Finns det inte protokoll kroppsundersökning/kroppsbesiktning i FUP?
Om så är fallet är det rutin men inte obligatoriskt bifogat.
Citera
2021-03-26, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finns det inte protokoll kroppsundersökning/kroppsbesiktning i FUP.
Om så är fallet är det rutin.
Inga bilder
Citera
2021-03-26, 14:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Inga bilder
Se tillägg, det är inte obligatoriskt att lägga i FUP men rutin att dokumentera skador via RMV.
Citera
2021-03-26, 14:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Om HD vill mörka?
Hahaha!

Hon är fasadernas mästare, hela otroheten har hon försökt dölja officiellt och fixat med tydtnadspakt.

Tills den dag hon lämnar in om skilsmässa och gråter om förtroendebrist, om hur otrogen SD varit.

Men hon gör en ny fasad och JS är bara en jättegod vän. Hanna, otrohetoffret, har brist på tillit - och är exakt likadan.

Hon ljuger som en häst travar., hon fuskar som om hon inte hade skrupler öht ang LWs cacher.
Beskriver till JG hur han ska förfalska foton.
Hon far runt här på fb under falsk flagg.

Hon kan ju för fasen trivialisera och göra omskrivningar för barnamord som om det förekommer lite till mans.

Jag är helt övertygad att hon skulle göra omskrivningar ang att ha en bipolär sjd, tona ner det till "bara" ångest.

För att hon vill upprätthålla fasader, att hon ljuger hur lätt som helst och tycks inte ha nåt samvete öht då hon loggar om LWs cacher då hon är mördad.

Jag vet inte vad vinsten skulle kunna vara med att mörka att man är bipolär, särskilt som att hon själv har varit misstänkt för mordet. Det har gjorts husrannsakan i HDs hus, där man borde kunnat hitta mediciner för en sådan sjukdom.

Även om man vid bipolaritet kan ha återkommande episoder av enbart depression eller hypomani/mani så är det inget vi har läst i FUP om att HD skulle ha haft, eller ha haft den diagnosen.

Naturligtvis skulle mani kunna vara något man vill dölja om man nu skulle riskera att bli misstänkt för mordet. Men har vi hört något om hypomani/maniska perioder? Dessa är svåra att dölja.

På vilket sätt skulle det var mer glamoröst att ha djup depression/förlossningsdepression än att vara bipolär? Särskilt som hon varit så sjuk att hon har behövt sjukhusvård?

För min del är diagnosen bipolär för HD inte ställd genom att hon har Quetiapin, med tanke på ovanstående. Vi vet inte heller vilka övriga mediciner hon har eller vilken styrka och dos hon fått ordinerat på Quetiapin.
Citera
2021-03-26, 14:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet inte vad vinsten skulle kunna vara med att mörka att man är bipolär, särskilt som att hon själv har varit misstänkt för mordet. Det har gjorts husrannsakan i HDs hus, där man borde kunnat hitta mediciner för en sådan sjukdom.

Även om man vid bipolaritet kan ha återkommande episoder av enbart depression eller hypomani/mani så är det inget vi har läst i FUP om att HD skulle ha haft, eller ha haft den diagnosen.

Naturligtvis skulle mani kunna vara något man vill dölja om man nu skulle riskera att bli misstänkt för mordet. Men har vi hört något om hypomani/maniska perioder? Dessa är svåra att dölja.

På vilket sätt skulle det var mer glamoröst att ha djup depression/förlossningsdepression än att vara bipolär? Särskilt som hon varit så sjuk att hon har behövt sjukhusvård?

För min del är diagnosen bipolär för HD inte ställd genom att hon har Quetiapin, med tanke på ovanstående. Vi vet inte heller vilka övriga mediciner hon har eller vilken styrka och dos hon fått ordinerat på Quetiapin.
Vinsten är att tona ner, att inte vilja erkänna psykisk sjukdom som kan innefatta psykoser.
Vilket är vad ett vittne även nämner.
Det är väl lättare att prata om tillstånd där det inte berör risk att tappa verklighetsuppfattningen.

Hon är som sagt fasadernas mästare i många aspekter.

Allt pekar på bipolär sjd i den beskrivning som finns och hon lär inte äta flera olika tabletter mot depression och vid depression pratas inte om livslång beh gällande andra preparat.
Senast redigerad av develi 2021-03-26 kl. 14:52.
Citera
2021-03-26, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Oj, på bilden står det "Hem" på SD:s hus.

Det är väl inget som kommer upp med automatik hos gemene man?

Det är jag som experimenterat lite med hans tidslinje tidigare här bara.
Citera
2021-03-26, 14:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det var väl MV som berättade att man hade full koll på allt som företogs, i alla fall på resan TILL Arlanda.

Ja, men några saker vet vi idag inte stämde.
Jag misstänker att det kan ha haft sina orsaker till att "falsk" information droppades i tråden. Minns ett svar som Carinah fick om det.

T ex skrev ju MV att man med säkerhet visste att mördaren väntat på Lena utanför hennes hus.

Kanske vill MV bara stressa mördaren att tro att det fanns ett vittne?

Annat har ju visat sig stämma väl.

Hittar nu plötsligt inte HÖK/HAK och hinner inte leta nu. Det jag vet är att det finns en GPS dokumentation över resan TILL, men det var väl förmodligen från SDs bils GPS.

Man önskar ju att polisen följt resan minutiöst, kollat varenda papperskorg osv (a la dekare) på vägen som de stannat vid. Men som sagt, detta borde vi ha sett i FUP.

Inte heller på tal om papperskorgar har vi sett att man kollat i offentliga sådana? Kanske inte det smartaste stället för en geocachare som SD, men vet vad man gör i en stressad situation?

Även sopkärl utanför andras hus, tom på andra sidan motorvägen skulle kunna ha använts.
Citera
2021-03-26, 14:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det tror jag nog gemene man kan räkna ut retroaktivt.
Ja, det var ett riktigt understatement.
Citera
2021-03-26, 14:55
Medlem
Tog mig friheten att se vad makarna Dson skrev för resultat på högskoleprovet

SD våren 2013: 1,5
SD hösten 2013: 1,5

HD våren 2013: 0,5
Citera
2021-03-26, 14:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, det var ett riktigt understatement.
Huh.. brutala skador, mkt aggressivt.
Citera
2021-03-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hörredu Kommissarie Beck, när boken skrevs är relevant med tanke på att den skrevs långt innan (juni 2019 enligt uppgift i tråden) fupen kom ut och SD ens var häktad inför åtal.

För att vara extra tydlig då så menar jag att han inte hade tillgång till fupen för att kunna granska typ datum och sånt. Inte heller hade han åtkomst till utredningsmaterialet så vitt vi vet.

Nu menar jag vidare att han borde kunnat dubbelkolla dessa datum på annat sätt genom att ta kontakt med JR eller andra involverade. Och vissa datum framgick av media där det kanske också blev lite fel då.

Om du slutar bli hysterisk när PS får kritik så blir det bättre.
Du är duktig på datorer, all kredd.

Som Martin beck säger jag att PS har ett ansvar att det han skriver är hyfsat komplett och riktigt. Just nu vet ju ingen vad som stämmer exakt, så Enig med dig han borde kollat fakta innan publicerat detta och det gör att det han skriver tappar trovärdighet.

Var han anhållen? Varför tilläts han bli hämtad från Arlanda om han är anhållen osv.

Detta är lite intressant för fallet.

Att du känner dig trampad på tårna av mig ger jag genuint blanka fan i, du är inte oantadtlig och man har rätt inte hålla med dig och även ifrågasätta det du tänker. Eller ska vi inte ha den rätten att fritt debattera tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in