2021-03-26, 11:58
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag tror bestämt det är ett ord som denna Irene fann på själv. Ordsökning i tråden visar att alla inlägg med "Knullkungen" kom till efter hennes krönika publicerats.
Om det stämmer borde det göras en egen tråd under medier och journalistik om detta och hennes trovärdighet framöver vara obefintlig och Lambertz lägga in det i en förtalsanmälan mot tidningen.

Låter helt absurt.

Vad fan är det för jävla kampanj mot Lambertz som pågår egentligen?
Citera
2021-03-26, 12:00
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men en gemensam anmälan män emellan skulle ju visa mer än tydligt att E.A. har satt i system att anmäla, banda, klippa och sen fabriksåterställa mobilen.

Det är svårt att hävda slumpen flera gånger i rad.

Som GW säger: hata slumpen! ;-)

Du har troligen alldeles rätt i dina misstankar men varje brott bevisas på egna meriter.

Problemet är att bevisa brott, och att våldtäktsanklagelsen inte håller innebär INTE bevisning för falsk tillvitelse. Den gärningen måste bevisas separat.

Skälet är enkelt att förstå: Att FU läggs ner och man "frias i brist på bevis" innebär inte (och skall inte innebära!) den som bett att få hjälp av rättsväsendet automatiskt skall fällas för falsk tillvitelse.
Citera
2021-03-26, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Precis, detta är bara en lögn från EA.

Hon sa det i ett tidigare fall också, hon somnade stupfull men lyckades ändå spela in hela sexet. Hur gick det till tänker du?

Ännu mer konstigt att hon lyckades både SMS:a och prata i mobil när hon samtidigt låg aspackad och blev våldtagen..
Citera
2021-03-26, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Har du blivit Fastighetsmäklare nu ?

Nej inte nu, det har jag varit länge, men det hör inte till saken.

MEN, det finns hävdat i många inlägg i denna tråd att i EA:s föregående påstådda våldtäkt så skedde det i en enrumslägenhet trots att hennes väninna var närvarande.
Citera
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Att ge sig på en aspackad kvinna som sover, tror du att det är normalt?
antar att du tror det är ok- hon "aspackad sovande kvinna"
det är inte normalt beteende av en normal man
tänk till.
Nu var det inte så. Läs på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Om det stämmer borde det göras en egen tråd under medier och journalistik om detta och hennes trovärdighet framöver vara obefintlig och Lambertz lägga in det i en förtalsanmälan mot tidningen.

Låter helt absurt.

Det undrar jag också. Det är helt absurt hur han får dansa i media med hänsyn till att det är hon som gjort fel.
I synnerhet Expressen gör en offer/förövare uthängning som man sällan sett maken till.
Citera
2021-03-26, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Nu publiceras texter som anser att man ska förkasta rättssamhället och beväpna och jag antar avrätta män i fall likt detta.
Tycker det är lite dåligt av expressen att publicera dessa uppmaningar till grova brott.

https://www.expressen.se/kronikorer/irena-
pozar/han-kallas-knullkungen-hon-bor-pa-skyddat-boende/

Alltså jag känner sånt medlidande för alla er illiterata flashbackare som helt saknar förmåga att analysera det ni läser. Det hon skriver om drömmen kontra hur hon vaknar är tänkt som en metafor för hur hon vill kämpa för förändring men inte hittar kraften att göra det, det är inte en uppmaning att avrätta män.

Ge fan i Irena Pozar, hon är det bästa vi har.
Citera
2021-03-26, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du har troligen alldeles rätt i dina misstankar men varje brott bevisas på egna meriter.

Problemet är att bevisa brott, och att våldtäktsanklagelsen inte håller innebär INTE bevisning för falsk tillvitelse. Den gärningen måste bevisas separat.

Skälet är enkelt att förstå: Att FU läggs ner och man "frias i brist på bevis" innebär inte (och skall inte innebära!) den som bett att få hjälp av rättsväsendet automatiskt skall fällas för falsk tillvitelse.

Självklart inte. Men om man människa flera gånger i rad har manipulerat bevismaterialet (jo, jag använder detta ord..) så borde det rimligtvis leda till någon sorts straff.

Det är även detta GL funderar på på sin kammare.
Citera
2021-03-26, 12:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Låter helt absurt.

Jo hon hittar på egna ord för att dels smutskasta Flashback (det är väl inget brott egentligen). Men mer allvarligt skriver att kvinnan talar sanning bums slut! Det är ett ställningstagande som rimligen Göran kanske kunde anmäla. Förtal mot honom. Men sedan skriver hon ju under skydd av Expressen och det är ett jävla stort skydd.
Citera
2021-03-26, 12:07
Medlem
Citat:

Låter helt absurt.

Testa och ring expressen och ifrågasätt artikeln. Se om du får samma svar som jag.
Detta är en tipstelefon, här tar vi ej klagomål.
Väldigt besvärat. Trots att jag kopplats efter att ha sagt mitt ärende. Dock fick jag inte namnet på honan.
Citera
2021-03-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Det undrar jag också. Det är helt absurt hur han får dansa i media med hänsyn till att det är hon som gjort fel.
I synnerhet Expressen gör en offer/förövare uthängning som man sällan sett maken till.

Men det vet alla att Expressen hatar Lambertz efter att han åtalade Expressen pga deras artikel om Persbrandt och fick Expressen dömda. Nu tar de chansen att hämnas.
Citera
2021-03-26, 12:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:

Låter helt absurt.

Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo hon hittar på egna ord för att dels smutskasta Flashback (det är väl inget brott egentligen). Men mer allvarligt skriver att kvinnan talar sanning bums slut! Det är ett ställningstagande som rimligen Göran kanske kunde anmäla. Förtal mot honom. Men sedan skriver hon ju under skydd av Expressen och det är ett jävla stort skydd.
Ordet har använts, av en användare: (FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in