2021-03-26, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Dagens roligaste kommentar!
Vem av dem har utsatts för ärekränkning?
SD eller MH?

Jag vet inte, fick inget svar.

Mh kaninkokerskan har inte ännu mördat någon, kanske hon som avses.

SD skulle bo kämpa hårt för att dölja om han poppat kaninkokerskan, han är ju ytlig.

Så svårt bedöma och på vilka grunder stämning skulle ske.
Citera
2021-03-26, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Var han i Örebro eller Göteborg när hon mördades?

Jag förstår inte ditt stora intresse för PJ och dra upp honom (inte första ggn du gjort det i tråden). Det verkar som du har något emot honom... hans intresse för LW?

Eftersom han hade kontakt med LW så självklart är han kollad.
Ganska lätt att kolla upp hans uppgifter dessutom. Hotell måndag, möte tisdag, dotter med sig...

Tänk om SD/HD hade lika lätt att få till ett alibi! SD gjorde iof så gott han kunde. Oavsett utgång om några veckor kommer misstanken gentemot honom att kvarstå, det får han leva med.Det pga hans lögner, raderande, beteende gentemot LW som vi fått till oss via FUP.
Citera
2021-03-26, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
SD hotade Lena att inte radera HDs loggar, annars skulle hon bli utesluten, få sitt geokonto fryst, eller liknande.
Hur kommer det sig att desutom uppenbart fuskat med loggar, JG, HD, SD inte är uteslutna ur geogemenskapen?
Oavsett hur domen faller, så har de fuskat iallafall. Det finns svart på vitt, deras "geo/ego" loggar.
Med den takt som HD loggat, finns det ens en sportslig chans att prestera den mängd som går att utläsa på systerhaxens egocachesida?

Kan vara så att man vet hur SD brukar reagera och inte många vågar ta den konflikten? HD verkar inte vara så stabil heller så det är väl "synd om" henne.
Citera
2021-03-26, 08:27
Medlem
Citat:
PJs alibi är tveksamt:

Coco_c alibi är tveksamt. Hans mobil var hemma men var var han?

UW och NW har inget alibi.
Lägg ner. Ingen av dom du räknar upp har det våldskapital som krävs för det våld som LW utsattes för. Vad är du ute efter?

Man har tidigt ringat in mördaren. Problemet är att det inte finns konkreta bevis vilket TR hängde upp sig på. Hovrätten ser förhoppningsvis annorlunda på indiciekedjan.
Citera
2021-03-26, 08:31
Medlem
Fortsätter med tillhygge m.m. i nyhetstorkan.
Kikade lite på platser att dumpa ficklampa(?) och mobil. Boglandsängen Naturreservat med våtmarker är 10 min med cykel (går snabbare om bråttom) från SD. ”Kusligt” nog är både LW och SD inne på ficklampor(SD pannlampa dock) i sina loggtexter vid en av cacharna där. Är det ett tecken?

SD är alltså mycket bekant med området (ser ut att ha egen cache åt det hållet enligt logg?) och LW hade vid den här tiden flera ficklampor enligt loggen. Hur många hade hon våren 2018 och i vilka storlekar?

Örebrorundan: Brum.. Brum.. https://coord.info/GC5E0Q6

2014-12-25 LW:
”Juldagen. Firat in den med smällkall (haha) julsalut ("springskytte") vid Digerberget. Sedan lunch med vän. Proppmätta! Och solen skiner fortfarande från klarblå himmel! På med löparkläder igen, dubbade löparskor, ett par lampor i fickorna (mörkret faller ju så fort nu) och iväg. Vi hann med fyra burkar ute på ängen innan mörkret fallit helt. Nu var det med hjälp av minificklampor vi fick närma oss detta brummande objekt. Men till slut var det ju ändå fingrarna som hittade burken :-) Tack för en fin gömma! Och den här gången hann vi inte ens lämna platsen förrän vi kom på att koden skulle kollas också. Bara att ta fram behållaren igen och öppna innan en andra återplacering :-D”

2014-11-30 SD:
”När dagens FTFjakter och event var slut så ville inte riktigt den där sanna glädjen infinna sig. Det var något som saknades under dagen. Jobbig känsla. Men lätt att råda bot på. Bara att slutföra dagen som det ska med flaggan i topp. Ensam mot elementen, med bara en CREE6 i aluminiumfodral på cykelhjälmen till hjälp.
Denna blev kvällens sjätte och sista stopp. Riktigt roligt att vi båda smugit omkring här på nätterna på sistone och hittat på hyss. Måste vara bra nära 161metersgränsen mellan våra gömmor.
Nu har dagen blivit till en ny dag och jag önskar CO en trevlig första advent och säger Tack för Cachen.”
Senast redigerad av Avel 2021-03-26 kl. 08:38.
Citera
2021-03-26, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag förstår inte ditt stora intresse för PJ och dra upp honom (inte första ggn du gjort det i tråden). Det verkar som du har något emot honom... hans intresse för LW?

Eftersom han hade kontakt med LW så självklart är han kollad.
Ganska lätt att kolla upp hans uppgifter dessutom. Hotell måndag, möte tisdag, dotter med sig...

Tänk om SD/HD hade lika lätt att få till ett alibi! SD gjorde iof så gott han kunde. Oavsett utgång om några veckor kommer misstanken gentemot honom att kvarstå, det får han leva med.Det pga hans lögner, raderande, beteende gentemot LW som vi fått till oss via FUP.

HD försökte smutskasta samma person. På SDs rekommendation, antagligen. Ett osmart beteende att dra upp folk som är kollade och avförda. Desperation kallas det.
Japp, paret D kan komma att gå till historien med Hjärstafallet.
Citera
2021-03-26, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
HD försökte smutskasta samma person. På SDs rekommendation, antagligen. Ett osmart beteende att dra upp folk som är kollade och avförda. Desperation kallas det.
Japp, paret D kan komma att gå till historien med Hjärstafallet.

Vid tiden kanske inte SD/HD hade den vetskapen ang vilka som var kollade och vilka som hade ett hållbart alibi (trots polisvänner/luskande bland vänner/och ev i tråd).
Citera
2021-03-26, 09:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vart är uppgiften om ping i skogen i FUP?
I tråden står om missförstånd.
Det diskuterades i trådens början.
Det sista livstecknet från/(till?) telefonen var ett ping och mobilen lokaliserades till Vivallaskogen, men inte exakt position så den hittades aldrig.
Jag kommer inte ihåg om pinget registrerades i realtid eller om det var några dagar senare man upptäckte att den hade pingats.
(Pingar man en telefon eller pingar telefonen själv?)
Citera
2021-03-26, 09:20
Medlem
Citat:
HD skrev så här på cacher från teamkontot:

Det var OK för alla utom LW och hennes lakejer cajoo och lagamie. Om de andra visste om vad anledningen till det splittrade kontot var så tyckte de säkert synd om HD och tyckte att hon åtminstone kunde få behålla loggarna. Det räckte väl att LW och SD förstört äktenskapet för henne? Det enda LW och hennes lakejer gjorde var att visa hur missunnsam LW var. Det räckte inte att hon varit med och förstört HDs äktenskap utan hon var tvungen att ta ifrån henne hennes cacher också. Hon visade bara för alla vilken elak bitch hon var.

Du verkar dåligt påläst. Det handlar inte om att förstöra för HD utan att ta bort loggar hon inte hade rätt till. Ganska tydligt och svårt att missförstå. Bra att LW hjälpte henne med detta om HDs minne ”sviktade”. Att HD loggar dessa i efterhand säger ganska mycket om vilken person det är.
Citera
2021-03-26, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eh, jag postade en del efterFUP kom ut. FUP bekräftade det mesta av vad jag antagit och mer därtill. FUP visar att LW i olika sammanhang gjort gällande att SD misshandlat, hotat och trakasserat henne. Men det finns inget som styrker det, snarare tvärtom skulle jag säga. Att vara den andra kvinnan verkade jobbigt för henne och hon blir sårad känslomässigt och det blir en lite märklig kamp. Hon blir arg när SD tackar nej till fikat, vägrar kliva ur bilen och försöker kräva ett samtal av en SD som inte vill prata utan vill hem så han är nödd att använda fullt lagligt fysiskt tvång för att få henne ur sin bil. Och hon ringer då polis för att anmäla misshandel och efter någon tids utredning läggs den anmälan också ned.

SD är förvisso en knasboll och en allmänt jobbig människa vad det verkar, men jag tycker man inte sökt brett från start. LW hade andra förhållanden också, där en del inte verkade särskilt allvarligt från LWs sida utan kanske mer för att på ett lite barnsligt sätt försöka göra SD svartsjuk. Det var ju SD och HD hon mest ältade beträffande sitt relationstrassel när honnpratade om det med andra. Det kanske ändå var lite jobbigt att bli tredje hjulet där när det ändå var hon som vigt dem. Oavsett att hon utåt käckt deklarerade att hon hade sin egen kristna uppfattning.

Men någon annan kanske inte uppskattade LWs engagemang med SD och HD, om någon annan tänkt sig mer med henne. Hon verkar som att hon ibland var lite vårdslös och tondöv inför andras känslor.

Jag tror du har svårt att erkänna hur fel ute du är. Därför blir dina inlägg här i tråden rätt kassa. Det har helt enkelt gått prestige i det hela.
Citera
2021-03-26, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det diskuterades i trådens början.
Det sista livstecknet från/(till?) telefonen var ett ping och mobilen lokaliserades till Vivallaskogen, men inte exakt position så den hittades aldrig.
Jag kommer inte ihåg om pinget registrerades i realtid eller om det var några dagar senare man upptäckte att den hade pingats.
(Pingar man en telefon eller pingar telefonen själv?)

Det närmaste de kommer är vilken mast den varit uppkopplad mot. Hade de haft en närmare faktisk position så hade det varit temat i tingsrätten. Masten har tre ”vinklar”. En av dem kopplade mobilen upp mot. Mot nordväst då från masten typ.

Den vinkeln är mot Mikaels församling och mot Vivallaskogen. Mobilen kan alltså ha varit nånstans mellan masten och så långt som masten räcker mot skogen där.

Är mobilen dock igång eller var den var igång nånstans, och man har Hitta Android eller motsvarande igång så kan man såklart se var mobilen var senast.

Jag ser i Missing Peoples råd till anhöriga att man ska kolla just den funktionen när någon försvinner. Som jag varit inne på så borde polisen vara medvetna om funktionen att hitta mobil på det här sättet.

Är det någon som sett att polisen faktiskt loggat in och kollat Hitta min Android för Lenas mobil?

Eller har de bara gått på master och Google Tidslinje?

Just det här t.ex. att inloggning 2018-10-07 ger platsdata(kartbilden över Varberga) i LW:s ”Google min aktivitet” loggen är en anledning till att kolla Hitta min Android. Om det nu inte är gjort?

Så enkelt uttryckt: man loggar in på Google med LW:s konto och söker på Hitta min Android, vilken position visar hennes mobil då?
Senast redigerad av Avel 2021-03-26 kl. 09:34.
Citera
2021-03-26, 09:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag tror du har svårt att erkänna hur fel ute du är. Därför blir dina inlägg här i tråden rätt kassa. Det har helt enkelt gått prestige i det hela.

Tro precis vad du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in