2021-03-24, 08:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så är det. Man anser att PS personligen skulle gjort allt jobb ensam, helst med facit i hand också.

Det är ett teamarbete. Hon hittades i samma skick på lördagen som om hon hittsts två dgr tidigare (troligen).

De som gjorde bort sig fullständigt var LKC som sket fullständigt i att en kvinna skrek i dödsångest. Flera gånger. "Är det tyst nu?" Jo, det var det ju. Bra, ok, då så. Lägg skulden där den ska vara.
Vem fan påstår att Springare skulle gjort allt själv?

Nån måtta på bs får det väl ändå vara, han ifrågasätts gällande ansvar i sin roll som spaningsledare.

Du måtte väl begripa att han har ett övergripande ansvar vid spaning likt Johansson hade i Blomberg som diskuteras pga av samma brottsrubricering och spaning, som sen visar sig vara spaningsmord.
Citera
2021-03-24, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vem fan påstår att Springare skulle gjort allt själv?

Nån måtta på bs får det väl ändå vara, han ifrågasätts gällande ansvar i sin roll som spaningsledare.

Du måtte väl begripa att han har ett övergripande ansvar vid spaning likt Johansson hade i Blomberg som diskuteras pga av samma brottsrubricering och spaning, som sen visar sig vara spaningsmord.
Intrycket jag får i tråden är att PS gjorde ett uruselt jobb medan de ute på fältet, på plats, skött sig som sig bör.

Det har varit väldigt tyst om PS i tråden, man har fokuserat på mordet som SD utförde. Hur kommer det sig att PS är på tapeten sen de senaste veckorna? Inget kan förändras, han ÄR utköpt. Vad mer önskas.

En PS-tråd föreslås. Allt annat drunknar i diskussion och åsikter om PS.

Tack för mig.
Senast redigerad av Picasso2 2021-03-24 kl. 09:01.
Citera
2021-03-24, 09:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Intrycket jag får i tråden är att PS gjorde ett uruselt jobb medan de ute på fältet, på plats, skött sig som sig bör.

Drt har varit väldigt tyst om PS i tråden, man har fokuserat på mordet som SD utförde. Hur kommer det sig att PS är på tapeten sen de senaste veckorna? Inget kan förändras, han ÄR utköpt. Vad mer önskas.

En PS-tråd föreslås. Allt annat drunknar i diskussion och åsikter om PS.

Tack för mig.
Jag har inte dragit upp PS i tråden öht.
Det är Avel och nåt om PS semester. Sen senaste dagarna och inte veckor.

Jag ifrågasätter dock roll som spaningsledare, för att det tog så lång tid innan hon hittas av privatpersoner och undrar främst om hennes cacher.

För att de vet om GC och söker hennes cacher 15 maj och sen noll.

Det är väl ändå ingen som tror att en spaningsledare gör allt jobb vid ett eftersök, då vore man allt rejält blåst.
Senast redigerad av develi 2021-03-24 kl. 09:10.
Citera
2021-03-24, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu har jag läst ikapp tråden från igår eftermiddag.

Snälla Ni som har kloka/läsvärda inlägg annars... det börjar bli tröttsamt att tråden handlar så mycket om utredningsstarten. Kan inte det vänta någon månad eller två?

Just nu önskar jag att Ni som är så bra grävare utnyttjar tiden (som börjar bli knapp) på ett bättre sätt.

Jag förstår hur du menar. Det var nån annan som hade liknande undran häromdagen och då menade jag att vi kan få ett besked om någon månad att SD går fri.

Precis som du är inne på så kommer temat då vara att polis och åklagare är värdelösa.

Då jag personligen inte kan göra så mycket mer utan att få tillgång till de inblandades tillgångar i form av dator och mobil så kan jag inte göra så mycket mer nu. Då hade jag gjort det. Nästa steg är liksom att bryta lagen för att komma åt info och det är inget smart drag.
Jag har följt upp det jag skickat in och påmint ÅH om de viktiga delarna.

Så för att förekomma debatten som evtl kommer ”rasa” senare här så tänkte jag ta reda på vad som gick fel och då är det inte så dumt att gå i kronologisk ordning.

Tre år har gått men fortfarande vet inte tråden vad som hände första dagarna så en del av engagemanget här kan ju läggas på det i väntan på nästa snilleblixt.

Jag såg nåt PM igår där SD i väntan på förhör pratar om att han tycker sig ha sett polisens aktivitet på hans Facebook och Google inbillar han sig. Han kan se var ”servrarna” befinner sig menar han. Sånt håller jag koll på men det ger liksom inget som avgör nåt här.

Sen att man skulle bli påhoppad för att man började nysta i ledningens ansvar här är ju inget som direkt förvånar en. Sånt är alltid lite känsligt för vissa men höjer bara motivationen att gräva vidare i det här.
Citera
2021-03-24, 09:15
Medlem
Citat:
Så är det. Man anser att PS personligen skulle gjort allt jobb ensam, helst med facit i hand också.

Det är ett teamarbete. Hon hittades i samma skick på lördagen som om hon hittsts två dgr tidigare (troligen).

De som gjorde bort sig fullständigt var LKC som sket fullständigt i att en kvinna skrek i dödsångest. Flera gånger. "Är det tyst nu?" Jo, det var det ju. Bra, ok, då så. Lägg skulden där den ska vara.

Polisen har vänt och vridit på detta den dess och om någon missat något i sökandet efter LW så har det alla gånger också utvärderats internt. Ibland har något väldigt ont också något gott med sig eller hur man ska se det.

Såg några artiklar om försvunna personer 2020-2021 i Örebrotrakten och oj vad det letades. Så en del har de lärt sig hoppas jag.
Citera
2021-03-24, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag förstår hur du menar. Det var nån annan som hade liknande undran häromdagen och då menade jag att vi kan få ett besked om någon månad att SD går fri.

Precis som du är inne på så kommer temat då vara att polis och åklagare är värdelösa.

Då jag personligen inte kan göra så mycket mer utan att få tillgång till de inblandades tillgångar i form av dator och mobil så kan jag inte göra så mycket mer nu. Då hade jag gjort det. Nästa steg är liksom att bryta lagen för att komma åt info och det är inget smart drag.

Så för att förekomma debatten som evtl kommer ”rasa” senare här så tänkte jag ta reda på vad som gick fel och då är det inte så dumt att gå i kronologisk ordning.

Tre år har gått men fortfarande vet inte tråden vad som hände första dagarna så en del av engagemanget här kan ju läggas på det i väntan på nästa snilleblixt.

Jag såg nåt PM igår där SD i väntan på förhör pratar om att han tycker sig ha sett polisens aktivitet på hans Facebook och Google inbillar han sig. Han kan se var ”servrarna” befinner sig menar han. Sånt håller jag koll på men det ger liksom inget som avgör nåt här.

Sen att man skulle bli påhoppad för att man började nysta i ledningens ansvar här är ju inget som direkt förvånar en. Sånt är alltid lite känsligt för vissa men höjer bara motivationen att gräva vidare i det här.
Det är av yttersta vikt att förstå helheten, då måste det nystas från starten, vilket var larmet om kvinnoskriken.
Sen är det tragiskt att många har smutskastats i verkliga livet och på detta forum, för sin kamp att få fram sanningen.
Ibland gör sanningen jävligt ont.
Så ont att det inte går att acceptera och för att skärma av, måste syndabockar utses, den främste bocken av dem alla, börjar på Ste och slutar på FAN.
Så mycket lögner rakt igenom, fuska och besvärande indicier och händelser.
Att FUPen är fylld av så pass mycket ovidkommande "skit" är synd, då det blir svårare att överblicka när och varför saker skett.
Lämpligt med barn och kaniner, alltid en källa till att träffa för SD, betydelsefulla människor, som han kan linda in i sitt nät. Mycket skitsnack, men det handlar om Företaget Familjen Skittunna Special, där precis alla medel är tillåtna.
Citera
2021-03-24, 09:26
Medlem
Citat:
Det sprang poliser i området tisdag till lördag. Lördag hittas hon.
Skulle spaningsledningen ha haft koll på att de inte hade letat i den busken hon låg i? Hur?
Dessa professionella människor som söker jobbar ju efter en plan som vakthavande befäl mfl basar över. Varför kollade inte de ”mellanled” dessa uppgifter om vilka buskar som var dubbelkollade eller ej?

Killarna och tjejerna som sprang runt rapporterade ju sig inte klara till PS och JR det förstår du.

Jag tror ibland att vissa hör sett lite för många polisfilmer och deckare där chefen och huvudpersonen är central och inblandad i allt. Så funkar inte polisorganisationen och speciellt inte vid efterforskning av försvunnen person.

Det finns alltså andra som hade kunnat dubbelkolla varenda buske där i området som jobbade bra mycket närmare det faktiska söket men de personerna som var aktuella då under tisdag till lördag undkommer din kritik om jag fattat det rätt?

Du tolkar det som du vill, "vi trodde".

Din bombmatta av ord och härskarteknik funkar inte riktigt på mig så undanber mig det. PS är en del i att allt blev dåligt, inte ensammen skuld.
Senast redigerad av Dragonhuvud007 2021-03-24 kl. 09:30.
Citera
2021-03-24, 09:28
Medlem
Citat:
Vad hade du i åtanke?

Exakt det jag frågar efter, ungefär vilka datum skickade du in dina uppgifter till åklagaren. I vilken form skickade du in dem.

Jag vill genom det få reda på vilket diarienummer de fått.

Det går bra pm mig de uppgifterna.
Citera
2021-03-24, 09:30
Medlem
Citat:

Det här med PM Du sett i väntan på förhör... SD hade nog många tankar i huvudet vad polisen hade/kunde ha för sig.

Kanske var det därför han och HD valde att inte ta upp något ang LW i bilen på väg upp till Arl (trots att han nyss blivit släppt), och dessutom valde de att sova i bilen i stället för på hotellrummet som var bokat (med glutenfri frukost)!
Glömt koden som var slutet på SD:s mobilnr. Lämna bilen (som ev var avlyssnad) var enklare då att förklara flertalet kisspausar än att springa ut och in på ett hotellrum som ev också var avlyssnat.

Ps Jag förstår mycket väl att det är av intresse hur utredning har skötts från början till slut. Hoppas det blir utrett ordentligt efter att detta fall är avklarat, tråden avstannar förmodligen inte iom vad som händer de kommande månaderna. Ds
Citera
2021-03-24, 09:33
Medlem
Citat:

Ingen har sagt att PS ensam har skuld. Men han "trodde". Han är en del i det hela. Sedan så känns det lite plumt påstå vad gör två extra dagar ute? Seriöst, nog kan du bättre än så.

Men upprepar, ps är inte ensam skuld (så sluta böla om det nu, ingen påstår det), han har sin del utav det hela.
Citera
2021-03-24, 09:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Sen vittnar grannar om att de letar och knackar i området fram till fredag som sig bör. Sök i skogen pga mobilens aktivitet.
Vart är uppgiften om ping i skogen i FUP?
I tråden står om missförstånd.
Citera
2021-03-24, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Men "vi trodde" basalt spaningsarbete var gjort? Men det är säkert någon annans fel att de inte tog reda på vad som gjorts innan de tog över.

Vi kanske ska döpa den til "gammal på jobbet", så nu är det ny och gammal på jobbets fel och PS utför arbetet fläckfritt.

Ovs, allt är inte PS fel. Men han har en del i det. Vi kunde alla läsa via, Avel artikeln att de inte begärde in vad som faktiskt gjort utan de "trodde". Detta är PS egna ord.
Måste flika in att vissa basala grundsteg, helt enkelt inte ska behöva ifrågasättas.
Det ska bara fungera, rutinmässigt, men det har inte gjort det.
Det är inte en förskola, där fröken ska kontrollera att alla har tvättat händerna innan maten.
Det ska alltid hittas en syndabock, jag anser att ormen SD med sin svans, har vilselett och manipulerat för att få allierade på sin sida. Lindar folk runt lillfingret, tjänster och gentjänster.
Golare har inga polare.
Det handlar om att hålla god min i elakt spel.
Han fuskar vidare, med sitt nya företag, under uppbyggnad, startad, när? Det är förbjudet att starta konkurrerande verksamhet, det finns någonting som kallas lojalitetsplikt.
Fast jag tror inte att SD vet innebörden av att vara just lojal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in