2021-03-26, 08:13
Medlem
Nån som har fupen eller
Citera
2021-03-26, 08:15
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masqu
Nån som har fupen eller

Vad jag vet så är det sekretess på den då det inte gick till åtal.
Citera
2021-03-26, 08:17
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Haha, va?!

Citat:
Han kallas knullkungen – hon bor på skyddat boende

[...]

På natten drömmer jag att vi beväpnar oss. För henne och för alla andra som fått sina liv söndertrasade av män. Revolutionen hägrar, men när jag vaknar känns benen tunga som bly. Vad ska vi ta oss till? Jag står inte ut med att vara kvinna längre.

https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/han-kallas-knullkungen-hon-bor-pa-skyddat-boende/

Edit: Ser att vi har en användare som kallat honom det här, 23/3.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2021-03-26 kl. 08:23.
Citera
2021-03-26, 08:20
Medlem
Dumdrygs avatar
Triangulering är ju också ett typiskt borderlinebeteende, att dra in en tredje part (triangeldrama). Känner igen det där med att hon inte bara kan sitta och fira julafton med en person, utan även sms:ar med sitt ex och sin kompis och skriver att Göran är aspackad.
Citera
2021-03-26, 08:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nja, ingen nära släkting i alla fall.

EA är född och uppvuxen i södra Stockholm och har förmodligen inga syskon. Modern är vid liv och det är hennes födelsenamn EA delar. Vem fadern är/var har jag dock ingen aning om.

Ok, kan du precisera "Södra Stockholm", lite mer? Jag har barn i ca samma ålder som E.A. de växte upp i Fruängen/Hägerstensåsen. Kanske någon klasskompis??

Citat:
Ursprungligen postat av JustMe2
Vet inte om detta postats tidigare, men 2017 verkar EA varit ihop med PB från Bry*nolf & Lj*ng

https://app.tt.se/bildobjekt/image/sdl3jiH8a4Xj5Q

En till bild: https://tinyurl.com/2vn9hhnv

Nej, det var nytt, men det har ryktats i tråden om att E.A. varit tillsammans med någon musiker.

För att vara "fotomodell" är det bedrövliga bilder på henne där....

Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Kvinnan har enligt Lambertz senaste inlägg gjort exakt som i tidigare fall även i detta.

”Efter att ha gjort inspelningarna, och efter anmälan mot mig för våldtäkt, kom EP plötsligt på inför det tredje av fyra polisförhör att hon ju hade ljudfiler i telefonen. Så sa hon. Men hon gjorde likadant 2018. Och i båda fallen skickade hon in utvalda delar av ljudfilerna till Polisen. På frågan om det fanns fler ljudfiler svarade hon att hon inte visste.

Efter fabriksåterställningen fanns det bl.a. meddelanden kvar i telefonen. När Polisen samlade in dessa och lät skriva ut dem visade det sig att det saknades vissa viktiga meddelanden.

10. Saknades gjorde bl.a. ett meddelande som visade att EP inte alls var redlöst berusad vid tidpunkten för ”våldtäkten”.

Det hade hon annars själv hävdat. Och hon hade åberopat vittnesmål av en kamrat, LV, som sagt att EP vid ett videosamtal någon halvtimme tidigare var redlös och slocknade.

Men nu visade det raderade meddelandet att hon talade med kamraten i telefon en halvtimme ungefär efter den påstådda redlösheten, och även skickade meddelanden till sin f.d. sambo (de raderade meddelandena hittades i hans telefon). I ett av meddelandena stod det "Göran är aspackad".

Långt inlägg. Väl värt att läsa.

Hon var alltså nykter och söp honom under bordet. Hon genomförde det hela tillsammans med sin kompanjon. Hon valde ut vilka ljudfiler som polisen skulle få ta del av. Hon återställde återigen mobilen. Polisen upptäckte tack och lov detta.

Hon är körd. Inte ens den mest hårdnackade feministen i Svedala kan ju ignorera detta.

http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/

Wow, hon måste nästan sitta fast i någon psykos....

Undrar vem LV är "väninnan"??

Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Man kan tycka vad man vill om Lambertz och hans fjanterier med att stämma staten på 1 miljon. Men rent objektivt ska ju kvinnans upprepade beteende med falsk tillvitelse utredas och hon ska lagföras. Hon får ju inget straff för sitt beteende och kommer säkert att göra om det.

Jag håller helt med.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-03-26 kl. 08:36. Anledning: redigerat
Citera
2021-03-26, 08:24
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Om vi omvandlar det där till starksprit och antar att personerna har druckit lika mycket så motsvarar det där som om jag och min fru delat på en flaska whisky under en kväll.

Det är en hel del och fulla skulle vi bli, men det är inte supermycket. De flesta tuppar nog inte av efter intagandet, särskilt inte om det hela är utspritt över, låt oss säga, sex timmar.

Gör ett experiment: ta en sexa brännvin en gång i timmen från klockan 18 och fram till midnatt - hur fulla skulle ni bli?

Det finns en dylik studie - ska försöka leta upp den. En läkare jag känner har utfört den. Han använde sig av personal - lät dem dricka kontrollerad mängd alkohol och kollade takten det utsöndrades och jämförde med vikt/muskelmassa/kön etc.
Citera
2021-03-26, 08:24
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Publicerades strax efter 04 inatt. Antingen är han nattuggla eller morgon-människa...

Eller så firar han än.......vilket han är värd, tycker jag.
Citera
2021-03-26, 08:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Eller så firar han än.......vilket han är värd, tycker jag.
Jag tror han "varvar" lite, att hjärnan går i spinn - fullt förståeligt.
Citera
2021-03-26, 08:28
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Är man aspackad anses man väl inte kunna ge sitt samtycke!!?? Är det inte så det brukar sägas? Att man då befinner sig i ett försvarslöst tillstånd? Så lite märkligt är det ju då att GL:s motanmälan bara viftades bort så snabbt. Jag tyckte först att det var märkligt att han kom med motanmälan men mot bakgrund av det här som framkommit att MÄ skickat SMS och sagt att GL är aspackad tycker jag på sätt o vis att det var rätt att göra det.

Nej absolut - är du aspackad och inte kan lämna ditt samtycke så är det våldtäkt. Men samtidigt säger GL att han har mycket klara minnen av det som hände under akten och att han därför vet att det inte var våldtäkt. Han nämner i sin text att han har mycket tydliga minnen över allt.

Kan hela denna cirkus åberopas som stödbevisning i den kommande rättegången mot kvinnan?
Citera
2021-03-26, 08:30
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
http://web.archive.org/web/20210326064039/http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/

Väldigt intressant läsning, om det är någorlunda objektivt och inte friserat på samma sätt som Lambertz anklagar kvinnan för.

Helt oavsett, Lambertz kanske vinner slaget - men han förlorar kriget eftersom han gjort för många klavertramp. Han kan säkert se fram emot en fortsatt lugn tillvaro som pensionär
Senast redigerad av Tarrou 2021-03-26 kl. 08:32.
Citera
2021-03-26, 08:35
Medlem
Fd Justitiekansler och Lagråd i Högsta domstolen... och så vänder man sida i tabloiden och ser en fd hög företrädare för svenskarna i EU och författare till tungt aktuellt partiprogram i Riksdagen.
Inte konstigt det går utför med landet. Båda har ju långa karriärer i maktens korridorer och ingen har reagerat, förrän sista tiden.
Trodde bara bottenskrapet - vi som aldrig är i närheten av makt över andra mänskor någonsin - i internetforum kunde bete sig så här. Nej förresten, inte som i andra fallet. Och knappast i första heller.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-03-26 kl. 08:37.
Citera
2021-03-26, 08:36
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Kvinnan har enligt Lambertz senaste inlägg gjort exakt som i tidigare fall även i detta.

”Efter att ha gjort inspelningarna, och efter anmälan mot mig för våldtäkt, kom EP plötsligt på inför det tredje av fyra polisförhör att hon ju hade ljudfiler i telefonen. Så sa hon. Men hon gjorde likadant 2018. Och i båda fallen skickade hon in utvalda delar av ljudfilerna till Polisen. På frågan om det fanns fler ljudfiler svarade hon att hon inte visste.

Efter fabriksåterställningen fanns det bl.a. meddelanden kvar i telefonen. När Polisen samlade in dessa och lät skriva ut dem visade det sig att det saknades vissa viktiga meddelanden.

10. Saknades gjorde bl.a. ett meddelande som visade att EP inte alls var redlöst berusad vid tidpunkten för ”våldtäkten”.

Det hade hon annars själv hävdat. Och hon hade åberopat vittnesmål av en kamrat, LV, som sagt att EP vid ett videosamtal någon halvtimme tidigare var redlös och slocknade.

Men nu visade det raderade meddelandet att hon talade med kamraten i telefon en halvtimme ungefär efter den påstådda redlösheten, och även skickade meddelanden till sin f.d. sambo (de raderade meddelandena hittades i hans telefon). I ett av meddelandena stod det "Göran är aspackad".

Långt inlägg. Väl värt att läsa.

Hon var alltså nykter och söp honom under bordet. Hon genomförde det hela tillsammans med sin kompanjon. Hon valde ut vilka ljudfiler som polisen skulle få ta del av. Hon återställde återigen mobilen. Polisen upptäckte tack och lov detta.

Hon är körd. Inte ens den mest hårdnackade feministen i Svedala kan ju ignorera detta.

http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/
Mycket förvirrande att inte GL kan hålla sig till ’EA’ som vi andra! :-D

Uppgifterna om raderade sms och samtal med fd sambo och väninna efter att hon påståtts ha däckat är mycket graverande.

Man frågar sig hur EA tror att detta skall funka. I något läge kommer samtalsloggen att granskas, inser hon inte det? Å andra sidan, PU och TR uppvisade en galopperande inkompetens i DU-fallet 2018 och de var inte mycket bättre den här gången. Jag tycker det vore mycket önskvärt med en stämning mot staten så att vi får en genomlysning av hur PU arbetar med häktade. I detta fall synes det solklart att man ignorerat uppgifter som talar för MGM och lät häkta honom ändå.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-03-26 kl. 08:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in