2021-03-26, 08:38
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Noterbart är också att Lambertz öppnar upp för att göra gemensam sak med tidigare drabbade.

”Jag tror att denna sorts beteenden bör beivras. Jag anmälde EP för falsk tillvitelse under utredningen mot mig, men åklagaren lade ner anmälan strax efter att hon lagt ner utredningen mot mig. Kanske blir resultatet annorlunda om alla vi fyra som EP anmält för brott (varav tre gånger våldtäkt) gör en gemensam anmälan.”

http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/
EP?
Varför P?
Citera
2021-03-26, 08:40
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustMe2
Vet inte om detta postats tidigare, men 2017 verkar EA varit ihop med PB från Bry*nolf & Lj*ng

https://app.tt.se/bildobjekt/image/sdl3jiH8a4Xj5Q

En till bild: https://tinyurl.com/2vn9hhnv
Narnia del 8:
”Trollkarlen och häxan”
Citera
2021-03-26, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Haha, va?!

https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/han-kallas-knullkungen-hon-bor-pa-skyddat-boende/

Edit: Ser att vi har en användare som kallat honom det här, 23/3.

Fan va dåliga dom är på journalistik. i en tråd som har snart 1000! sidor finns det 1 person som skrivit knullkungen, och då är det tydligen så vi kallor honom. Nä det är fler som skrivit att han är ett äckel och snuskgubbe.
Citera
2021-03-26, 08:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIGAFCE
Fan va dåliga dom är på journalistik. i en tråd som har snart 1000! sidor finns det 1 person som skrivit knullkungen, och då är det tydligen så vi kallor honom. Nä det är fler som skrivit att han är ett äckel och snuskgubbe.
Ja, men hon är värdelös: nämner Göran inledningsvis och går sedan - såklart - över i att prata om sig själv, hur hon vill beväpna sig, göra revolution och att hon inte vill vara kvinna...
Citera
2021-03-26, 08:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Exakt. Nu visar det sig att det varit som tidigare. Hon har planerat allt. Fullt medveten och utstuderande. Hon super ner GL och kåtar upp honom och leder honom till sängen. Där våldtar hon honom när han är packad. Därefter fortsätter hon planen med att kontakta sin brottsvän för instruktioner om vad som ska sägas.

Hur är det möjligt att hela mediesverige osv ändock försvarar den lilla lögnerskan och bedragerskan??

Det kanske borde läggas till "åldringsbrott" till listan?

Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Mycket förvirrande att inte GL kan hålla sig till ’EA’ som vi andra! :-D

Uppgifterna om raderade sms och samtal med fd sambo och väninna efter att hon påståtts ha däckat är mycket graverande.

Man frågar sig hur EA tror att detta skall funka. I något läge kommer samtalsloggen att granskas, inser hon inte det? Å andra sidan, PU och TR uppvisade en galopperande inkompetens i DU-fallet 2018 och de var inte mycket bättre den här gången. Jag tycker det vore mycket önskvärt med en stämning mot staten så att vi får en genomlysning av hur PU arbetar med häktade. I detta fall synes det solklart att man ignorerat uppgifter som talar för MGM och lät häkta honom.

Jaa, och Lambertz nu kanske kommer att förstå hur och varför Quick är oskyldig. Men egentligen hade Lambertz rätt om Quick, domstolen har dömt rätt. Men det var/är ju pga den usla fuppen, exakt och precis det som drabbade Lambertz själv.
Citera
2021-03-26, 08:46
Medlem
Solituds avatar
Lika barn leka bäst, som det heter.

Jag läste den här intervjun med muppen GL: https://www.expressen.se/nyheter/lambertz-jag-kan-sakert-ha-utsatt-kvinnor-for-obehag/

Citat:
Hur mycket brukar du behöva dricka innan du blir kladdig?
– Det vet jag faktiskt inte. Dricker jag så där mycket så finns det en risk för det kanske, tyvärr. Jag ska aldrig mer göra så har jag bestämt mig för.
Något man förväntar sig att en 20-åring säger. Inte en 71-årig gubbe. Om han vet att han inte kan hålla händerna borta när han är fyllan, så kanske han borde slutat med det tidigare - och inte när han är inpå dödsbädden och precis åkt fast för att ha kladdat.
Citat:
Göran Lambertz säger att han tidigare åtminstone bett två personer om ursäkt just efter ett sådant ”kladdigt” beteende.
Varför inte bara vara en vuxen, anständig man och inte kladda på folk? Helt sjukt att han varit så "kladdig" att han tvingats be om ursäkt till folk tidigare. Jag kan inte ens föreställa mig att hamna i en sån situation.
Citat:
När man var yngre var man inte så genomtänkt, det här hände väl mest när jag var i 20-årsåldern. Då tänkte man inte riktigt som man gör nu. Så jag har nog aldrig reflekterat över hur dåligt det där beteendet är. Och det är klart att det blir värre och värre ju mer gubbig man blir så att säga (skratt). Då börjar man också ta mer och mer ansvar för det man gör, så jag tror säkert att jag skapat obehag.
Aldrig reflekterat över att han är "kladdig"? Börjar ta ansvar för sina handlingar först när han är gammal och grå?

Gubben verkar vara lika slemmig som han ser ut. En typisk narcissistisk mupp.

Hur man ens kan hamna i den här situationen som 71-årig man, och sitta där och prata om att man aldrig reflekterat över sitt beteende, aldrig ska dricka igen osv. Vilken jävla pajas. Det är bortförklaringar och klichéer jag förväntar mig från en tonåring.

BO och GM tycks vara av samma skrot och korn i den här lilla sagan.
Citera
2021-03-26, 08:47
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Haha, va?!

https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/han-kallas-knullkungen-hon-bor-pa-skyddat-boende/

Edit: Ser att vi har en användare som kallat honom det här, 23/3.
Wow.
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmastaren1
Äntligen har Zlatan fått en värdig motståndare, vi har en ny kung, knullkungen Lambertz.
Hur känns det att du är flashback, enligt expressen?

Han verkar i övrigt vara ganska skarpsint, mycket roligt.
Citat:
Ja, men hon är värdelös: nämner Göran inledningsvis och går sedan - såklart - över i att prata om sig själv, hur hon vill beväpna sig, göra revolution och att hon inte vill vara kvinna...
Utöver att hon benämner en käft som "flashback" i stort så tycker jag det var ganska schysta frågor som gav ett rätt så diversifierat svarspektrum, även om det osar metoo kring det hela ... bra intervju i en känslig fråga helt enkelt!
Citera
2021-03-26, 08:48
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Det är så här Jezebell spirit ser och verkar! https://www.crosswalk.com/faith/spiritual-life/what-is-a-jezebel-spirit-and-how-do-i-know-if-someone-has-one.html
Vem är hon i denna historia ?
Citera
2021-03-26, 08:50
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Solitud
Lika barn leka bäst, som det heter.

Jag läste den här intervjun med muppen GL: https://www.expressen.se/nyheter/lambertz-jag-kan-sakert-ha-utsatt-kvinnor-for-obehag/

Något man förväntar sig att en 20-åring säger. Inte en 71-årig gubbe. Om han vet att han inte kan hålla händerna borta när han är fyllan, så kanske han borde slutat med det tidigare - och inte när han är inpå dödsbädden och precis åkt fast för att ha kladdat.

Varför inte bara vara en vuxen, anständig man och inte kladda på folk? Helt sjukt att han varit så "kladdig" att han tvingats be om ursäkt till folk tidigare. Jag kan inte ens föreställa mig att hamna i en sån situation.

Aldrig reflekterat över att han är "kladdig"? Börjar ta ansvar för sina handlingar först när han är gammal och grå?

Gubben verkar vara lika slemmig som han ser ut. En typisk narcissistisk mupp.

Hur man ens kan hamna i den här situationen som 71-årig man, och sitta där och prata om att man aldrig reflekterat över sitt beteende, aldrig ska dricka igen osv. Vilken jävla pajas. Det är bortförklaringar och klichéer jag förväntar mig från en tonåring.

BO och GM tycks vara av samma skrot och korn i den här lilla sagan.
Ja, herregud vad socialt klumpig (och äldre) han är. Vet man med sig att man blir "kladdig", aggressiv eller gråtmild på fyllan kanske man helt enkelt ska låta bli att dricka när man är bland folk? Som du säger: sådant här redde man ut i sin egen skalle när man var dryga 20 år...
Citera
2021-03-26, 08:51
Medlem
Varför stöder ingen media, krönikörer m fl brottsoffret GL? Man väljer medvetet att lägga ansvaret på offret och gör i stället gärningsmannen EA till offer. Hur har det kunnat bli så här?
Citera
2021-03-26, 08:52
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Wow.
Utöver att hon benämner en käft som "flashback" i stort så tycker jag det var ganska schysta frågor som gav ett rätt så diversifierat svarspektrum, även om det osar metoo kring det hela ... bra intervju i en känslig fråga helt enkelt!
Det är ju en krönika
Citera
2021-03-26, 08:53
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Varför stöder ingen media, krönikörer m fl brottsoffret GL? Man väljer medvetet att lägga ansvaret på offret och gör i stället gärningsmannen EA till offer. Hur har det kunnat bli så här?
Förmodligen ryggmärgsreflex i värdegrundsnerven. När nu verkligheten kommer ifatt kommer eftertänksamhetens kranka blekhet slå även dem i ansiktet och de kommer förstås också behöva kalla en spade för en spade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in