2021-03-25, 19:44
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av histolyt
Var kan man se Lambertz presskonferens som sändes i t.ex. SVT?
Finns i tråden
Citera
2021-03-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Kränker? Det är en försvarare som lär ut vad som händer när en kvinna falskt anmäler. Du verkar fått om bakfoten vad en kränkning är. Kränkningen skedde för mannen som satt oskyldigt häktad och blev dömd av TR för att helt frikännas av HR. Stort skadestånd fick mannen. Det är en kränkning i en rättsstat. Det du inte fattar är att hon inte är trovärdig efter sina tidigare anmälningar. Anmälan nr 4 gick inte hem helt enkelt. Ingen skall dömas eller häktas oskyldig det är en gigantisk kränkning.

Vet vi vad mannen fick i skadestånd efter han frikändes av HR?
Citera
2021-03-25, 19:45
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Vad hon än har gjort tidigare det spelar ingen roll just nu är det fallet lambertz som gäller grundläggande juridisk princip

Fokusera på vad GL har gjort fel eftersom det är extremt allvarligt

Det är klart det spelar roll att hon har försökt sätta dit andra män på exakt samma sätt men blivit avslöjad. Hon saknar trovärdighet så allt hon säger kan strykas som bevis.
Citera
2021-03-25, 19:45
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Eh men självklart backar jag kvinnan hon kan bo hos mig om det är så inget ska hända med henne..det är ju lambert som är problemet.

Nu trollar du bara, eller så är det något som är fel med hjärnan.
Citera
2021-03-25, 19:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Vet vi vad mannen fick i skadestånd efter han frikändes av HR?
Nej, men troligen mellan 160 000 och 200 000:-, för 8 månaders häktning.
Citera
2021-03-25, 19:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är absolut det bästa som kan ske för att få rättssystemet att vara betydligt mindre slarviga, och inte häkta på så svaga grunder. Vi kan helt enkelt inte vara nöjda när sånt här sker. Så vem är den bäste att påpeka hur illa skött en förundersökning är? Det skall tilläggas att i hans skrå har han medhåll och det är i det skrået man tolkar lagstiftningen och uttalar sig som remissinstans med stor tyngd.

Det vore en stilla nåd att bedja om och jag tror att Göran Lambertz inte kommer att ge sig och som du skriver inom sitt skrå så har han stöd, ultrafeministerna har inte fullt ut lyckats infiltrerat sig där.
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Lambertz tar striden för alla män som blivit oskyldigt dömda. Det är pinsamt lågt ställda krav när det kommer till att lagföra för dessa brott här i Sverige

Man går ofta på andrahandsuppgifter och kan döma en oskyldig ganska lätt

En vän är misstänkt för kvinnofridskränkning och de enda bevis man har är tjejens kompisar som berättar om uppgifter de har ”hört” för
Flera år sedan

För detta riskerar han 9
Månader fängelse, bli av med vårdnad och sitt arbete inom skolan
Citera
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hahaha, underbart. Extremt roligt. Sätt lagstiftningen på prov.

Dock har han ju redan sagt att sexet var frivilligt från bådas sidor. Att han ändå gör en polisanmälan för våldtäkt skulle ju kunna ses som något i stil med falsk tillvitelse.

Där sänker han sin trovärdighet genom att ägna sig åt vad han själv erkänner är okynnesanmälningar.
Citera
2021-03-25, 19:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Jag säger inte att han har våldtagit henne det finns det inga bevis för men att han är ett äckligt svin det är det fler än jag som tycker.

Lektyrfotografen var ju till och med gift med EA så hon måste ju haft en del goda sidor också men jag tror att många kvinnor likt EA blir behandlade som svin av män så fort hon inte dansar efter deras pipa. Då hämnas hon , vilket jag tycker är fel också men jag kan i grund och botten förstå henne om hon har den problematiken som sägs.

Jag undrar om det kan vara så att hon är en sådan som har svårt att dra gränser. GL säger ju själv att han var kladdig och att hon som drog sig undan, vände bort ansiktet etc.
Män kan också ha liknande problem men utnyttjas vanligtvis inte sexuellt, jämnt vara den som bjuder laget runt på grogg och liknande till plånboken är tom och kompisarna drar vidare.
En del människor är ju som magneter till personer som tar vad de kan utan pardon.

https://youtu.be/8EhzjQ0HxI8
Senast redigerad av bradgardsindianen 2021-03-25 kl. 20:08.
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nja, jag håller inte med. I och med att GL fick gå ut i media oemotsagd är det rimligt att EA nu får ge sin version som ett genmäle.

Hennes version kom ju fram redan genom att anklagelserna mot Lambertz blev offentliga.

Men jag anser förvisso att hon kan få genmäla mot Lambertz, men då skall det ske genom att hon står bakom det med sitt namn.

Problemet är dock inte detta, utan att två fel inte gör ett rätt. Om Aftonbladet anser att Lamberz absolut inte skall få komma med påstådda kränkande saker om MÄ kan de inte utan dubbelmoral låta henne göra detsamma om Lambertz.
Citera
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Lite som att säga att det inte var mitt fel när man kört rattfull för jag tappar omdömet när jag är full. De är galna tokfeministerna.
Ska man inte anmäla om man anser att man blivit våldtagen tycker du?
Citera
2021-03-25, 19:50
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Jag säger inte att han har våldtagit henne det finns det inga bevis för men att han är ett äckligt svin det är det fler än jag som tycker.

Lektyrfotografen var ju till och med gift med EA så hon måste ju haft en del goda sidor också men jag tror att många kvinnor likt EA blir behandlade som svin av män så fort hon inte dansar efter deras pipa. Då hämnas hon , vilket jag tycker är fel också men jag kan i grund och botten förstå henne om hon har den problematiken som sägs.

Men snälla du så obildad du är. Jag har full förståelse för att inte alla människor är högutbildade, och arbetar, inom psykiatrin, men du tar ju detta till helt andra nivåer.
Det framkommer klart och tydligt att hon har allvarliga störningar! Hon är diagnosticerad. Och jag kan tack vare min utbildning och kunskap ge en ledtråd om att det med största sannolikhet handlar om narcissistisk personlighetsstörning i botten, förmodat med inslag av histrionisk ps. och möjligen periodisk inslag av anti-social ps.

Hon har INGA i grund och botten goda sidor. Detta måste du förstå. Alla de "goda" gärningar hon gör, gör hon av en viss anledning och det är för att nå sitt mål. De gärningarna är helt enkelt verktyg för henne att kunna fullfölja sina manipulationer.
Det är inte hon som dansar efter männens pipa, det är exakt tvärt om. Det är männen som dansar efter hennes pipa och de fattar inte ens det själva. Åtminstone inte förrän det är försent och hon är färdig med dem.

Läs på om narcissistisk personlighetsstörning så kanske det klarnar lite mer för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in