2021-03-25, 20:46
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Kvinnan anmälde inte. Det var en väninna, troligen attackfeminist-poliskvinnan IK, som anmälde. Kvinnan själv behövde en månad på sig att fundera över om hon ville medverka i utredningen, enl aftonbladet. Synnerligen märkligt om hon nu blivit våldtagen.

Den kvinnan som anmält, på rejält lösa boliner, och sedan antagligen övertalat att medverka (om de inte från början planerade det tillsammans), kan inte den kvinnan dömmas för någont typ av oärligt uppsåt, dömas och sättas i buren en tid?

Det känns olustigt att Sverige blivit en sådan rättslös bananmonarki. Det skulle varit välbehövligt att Staten satte ner foten mot falskanmälare för en gångs skull.
Citera
2021-03-25, 20:47
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Fel. Hennes anmälan var aldrig falsk, vilket bevisas av hans nedlagda anmäla.

Haha så du menar att en nedlagd anmälan är bevis för att den anklagade var oskyldig. Ja men då har vi bevis för att hennes anmälan var falsk.
Citera
2021-03-25, 20:48
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Självklart inte, de har bevisat sig vara helt opålitliga tidigare och ingen kan veta hur många män som utsätts, det är bara gissningar.
Om det stämmer som du säger så måste anmälningsbenägenheten UPP för män.
Citera
2021-03-25, 20:54
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Den kvinnan som anmält, på rejält lösa boliner, och sedan antagligen övertalat att medverka (om de inte från början planerade det tillsammans), kan inte den kvinnan dömmas för någont typ av oärligt uppsåt, dömas och sättas i buren en tid?

Det känns olustigt att Sverige blivit en sådan rättslös bananmonarki. Det skulle varit välbehövligt att Staten satte ner foten mot falskanmälare för en gångs skull.

Högst tveksamt då allt den kvinnan som anmält behöver göra är hävda att hon trodde att EA verkligen hade blivit utsatt för det brott som hon anmälde. Det enda som skulle kunna leda till juridiska problem för anmälaren är väl om det på något sätt framkom att hon visste att anmälan var oriktig.

Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Varför är EA:s namn sekretess? Ber om ursäkt men har försökt leta i tråden och hittar inte varför.
Kan någon maska hennes namn?

Antagligen för att EA var målsägande i ärendet, även om det lagts ned. Om nu GL anmäler henne så lär hon istället bli tilltalad och då lär det förmodligen bli fritt fram att namnge henne, även om det kanske är kutym att på Flashback maska namn tills något gått till åtal.

EDIT: Och såhär i efterhand inser jag att du nog inte undrar varför vi på Flashback bara använder hennes initialer, så läs hellre signaturen bradgardsindianen inlägg lite längre ner.
Senast redigerad av Vintergrisen 2021-03-25 kl. 21:01.
Citera
2021-03-25, 20:54
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Du verkar kunnig inom området. Antar att du läst på en hel del om dig själv angående olika diagnoser. Hur många olika kombinationer har du?
Försök läs på om härskartekniker också för det är det enda du verkar besitta. Du trycker ned allt och alla som inte tycker som dig. Alla är korkade, idioter och blåsta. Härlig inställning du verkar ha till dina medmänniskor.

Så fort du inte får ha rätt, så är det alltså en härskarteknik som används mot dig?

Då menar du, att om du går in till en bilfirma där du lämnar in bilen, och får till svar att felet är A, och du hävdar bestämt att felet är B, trots att den utbildade bilmekanikern visar för dig att felet är A, så är det alltså en härskarteknik bilmekanikern kör med, för att han rätteligen hävdar att han har rätt?

Och ja, jag kanske är hård i tonen och trycker ner vissa jag anser vara idioter, men det spelar väl mindre roll på ett forum som är anonymt? Du behöver inte mer än att tänka att jag bara är en idiot, så är det inte mer med det. Du får ju tycka precis vad som helst. Och du kan också säga precis vad som helst.
Det är fritt för dig att försöka klistra på mig olika diagnoser, det bjuder jag på, jag har ju samma möjlighet att göra det på dig

Faktum kvarstår. GL är friad. MÄ har flera gånger tidigare försökt köra exakt samma visa med våldtäktsanmälan. Med mera, med mera.
Försök argumentera det istället. Du är som hela den sittande regeringen inkl. vänstern när de diskuterar "politik". Istället för att diskutera och argumentera sakfrågor, så tjatar de istället hela tiden om SD. Man skulle nästan kunna tro att SD öster pengar över dem för att de skall göra reklam för SD, så många gånger de nämner SD i varje mening.

Förklara istället varför MÄ har ett sådant förflutet hon har. Du verkar inte lägga någon vikt vid det överhuvudtaget. Begriper du inte att hon är en patologisk lögnare? Nä, det är klart du inte gör.
Citera
2021-03-25, 20:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Varför är EA:s namn sekretess? Ber om ursäkt men har försökt leta i tråden och hittar inte varför.
Kan någon maska hennes namn?

Från åklagarmyndighetens hemsida:

"...
I exempelvis sexualmål lämnar målsäganden ofta känsliga och intima uppgifter som han eller hon inte vill att alla ska känna till. I sådana fall kan sekretessen fortsätta att gälla även efter att åtal har väckts. Varje myndighet gör en egen sekretessprövning.
..."

Eftersom åtal inte väcktes så skulle GLs namn också varit sekretessat men han beslutade att outa sig själv.
Citera
2021-03-25, 20:59
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molndalen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x39l6j/sara-ar-kvinnan-som-lambertz-misstanktes-ha-valdtagit--hamnade-i-en-m

Vem är Sara? Så heter hon väl inte. Var finns trovärdigheten?
Det är så tröttsamt och uppenbart vad ABs vinkel är. Inga svåra frågor till ”Sara”. Varför inte:
- stämmer det att du spelade in ljud under julafton och juldagen? (lite udda om man har däckat).
- i vilket rum ägde våldtäkten rum och hur kom du dit? (gick hon själv upptill sängkammaren?)
- stämmer det att du fabriksåterställde din tfn innan du lämnade den till polisen? I så fall, varför då?
Citera
2021-03-25, 21:02
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är väl lika korkat att som 71 - åring bjuda hem och grogga med en personlighetsstörd individ som är misstänkt för ett brott som har samband med sexualbrott och som man har något slags uppdrags/klientrelation med? Det låter extremt omdömeslöst för en person med hans bakgrund, om man gör en snäll tolkning. Den andra är att han tänkte sig lite sexande och räknade med att kanske bli anklagad men tog för givet att hon aldrig skulle bli trodd?

Eller så var det sanning han sa. Han blev lite kramig i fylla och villan. Blev avisad och tänkte att han nog vänta fick på sitt lammkött från Skåne istället om han vill kramas och föll till föga med det.

EA o andra sidan började tänka på sin kolaskuld på små timmarna och mindes då hur man kan få ett försäkringsbolag att betala ut 100.000kr för en påstådd våldtäkt. Vilket betalas ut oavsett om det blir fällande dom eller inte.

Sedan var hon tvungen att få honom med på noterna, vilket inte kan ha varit det lättaste. Han är ju trots allt på fyllan och över 70-år gammal.

Så hon tvångsmatade antagligen honom då med blåa piller och med en aggressiv underredsbehandling innan han motvilligt gav efter för sitt svaga kött och ande.

Det låter som en solklar våldtäkt i mina öron av GL...
Senast redigerad av naturtvål 2021-03-25 kl. 21:10.
Citera
2021-03-25, 21:09
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Nu klagar EA på att hon inte kan använda sin telefon, ja men varför fabriksåterställde du den då flicka lilla:
Jag kan inte synas offentligt, jag kan inte använda min telefon, säger hon.

https://omni.se/kvinnan-som-anklagade-lambertz-tvingas-leva-gomd/a/dlPddj
Citera
2021-03-25, 21:12
Medlem
just_a_girls avatar
Någon som tänkt på att detta skulle kunna vara planerat, utstuderat av G.L som saknat en plats i rampljuset. Med tanke på att M.Ä tidigare anmält män för våldtäkt skulle hon med all säkerhet anmäla ett övergrepp från G.L. Vilket skulle ge honom en möjlighet att göra comeback i rampljuset och med svårigheter till fällande dom eller ens åtal. Men en för G.L förnöjd presskonferens redan samma dag han släpptes och en bok på väg till tryck. Tänk på det, han bjöd hem henne på ordentlig spritfest vilket båda tillstyrker. Varför?Han kände till hennes bakgrund med tidigare domar, hur hon sagt sig blivit utnyttjad i just berusat tillstånd. Varför då ta risken att just berusa sig med henne och sedan dessutom ha sex med henne? Antingen är han korkad eller beräknande. Han njuter till fullo av all uppmärksamhet och var snabb med att begära att hans namn skulle komma ut till media.
Citera
2021-03-25, 21:14
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Är det HAN som berättat det för dig? BS enligt mig. Inte en chans.

Har själv
Läst fup gällande min vän och de enda bevis som finns är andrahandsuppgifter... snacka om rättsosäkerhet
Citera
2021-03-25, 21:15
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nu klagar EA på att hon inte kan använda sin telefon, ja men varför fabriksåterställde du den då flicka lilla:
Jag kan inte synas offentligt, jag kan inte använda min telefon, säger hon.

https://omni.se/kvinnan-som-anklagade-lambertz-tvingas-leva-gomd/a/dlPddj

Att hon kanske inte får så roliga samtal eller meddelanden kan jag köpa, men det är knappast så att någon skulle känna igen henne om hon går och shoppar. Sedan det här med att hon blev "uthängd i direktsänd tv" är väl en sanning med modifikation. Om nu GL faktiskt sa hennes förnamn så delar hon den "uthängningen" med tusentals andra svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Någon som tänkt på att detta skulle kunna vara planerat, utstuderat av G.L som saknat en plats i rampljuset. Med tanke på att M.Ä tidigare anmält män för våldtäkt skulle hon med all säkerhet anmäla ett övergrepp från G.L. Vilket skulle ge honom en möjlighet att göra comeback i rampljuset och med svårigheter till fällande dom eller ens åtal. Men en för G.L förnöjd presskonferens redan samma dag han släpptes och en bok på väg till tryck. Tänk på det, han bjöd hem henne på ordentlig spritfest vilket båda tillstyrker. Varför?Han kände till hennes bakgrund med tidigare domar, hur hon sagt sig blivit utnyttjad i just berusat tillstånd. Varför då ta risken att just berusa sig med henne och sedan dessutom ha sex med henne? Antingen är han korkad eller beräknande. Han njuter till fullo av all uppmärksamhet och var snabb med att begära att hans namn skulle komma ut till media.

Omöjligt att veta till hundra procent förstås, men jag skulle nog ändå gissa på korkad, eller för att citera någon annan: "svag i köttet och anden"...
Senast redigerad av Vintergrisen 2021-03-25 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in