2021-03-25, 16:57
Medlem
Protienpulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
En rolig del ur förhören är när polisen förklarar att de utvunnit fingeravtryck från en bild där en gm håller Einars klocka med fingeravtrycken riktade mot kameran.

Han blir helt chockad och tror knappt sina öron.
"Kan man ens gör det???" 😄

Va det inte försvarsadvokat som frågade det 🤣?
2021-03-25, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
De behöver inte ens beslagta, de kan begära ut från operatören, ha trojaner osv.

Dessutom har de ju haft tvångsmedel avlyssning på Einars telefon hösten 2020 bl annat. Man ser i denna FUP att han har tillgång till vapen och röker braj.
Han var anhållen i februari i år för vapenbrott.

Det finns olika hemliga tvångsmedel; kvarhållande av försändelse (postkontroll), hemlig övervakning av elektronisk kommunikation (HÖK), hemlig avlyssning av elektronisk kommunikation (HAK, i dagligt tal telefonavlyssning), hemlig kameraövervakning och hemlig rumsavlyssning (buggning).

HDA lag kom sommar 2020.
Hemlig dataavlyssning är benämningen på ett tvångsmedel där myndigheter genom dataintrång tillåts utplacera spionprogram som trojaner för att avlyssna krypterad trafik från mobiltelefoner och datorer, samt lagrade uppgifter i form av filer till exempel bilder, filmer eller text. Wikipedia
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...ng_sfs-2020-62
Jag kände till det där med trojaner gällande GM men inte BO. Vet att de kan beslagta BO telefoner bara.
Senast redigerad av 3m.22 2021-03-25 kl. 17:15.
2021-03-25, 17:08
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av journalistenshund
Ovanstående kallas "Röd" FUP - Människorov

"Blå" FUP - Allmänfarlig ödeläggelse
Södertörns TR B 3712-21 ab 26 FUP
Södertörns TR B 3712-21 ab 27 protokollbilaga2 Encro
Södertörns TR B 3712-21 ab 28 protokollbilaga3 Förhör
Södertörns TR B 3712-21 ab 29 Tilläggsprotokoll 1
Södertörns TR B 3712-21 ab 30 Tilläggsprotokoll 2

"Vit" FUP - Identifiering av nätverk
Södertörns TR B 3712-21 ab 60 Protokollbilaga Nätverket
Södertörns TR B 3712-21 ab 61 Tilläggsprotokoll Nätverket
Södertörns TR B 3712-21 ab 62 Tilläggsprotokoll Encro
Södertörns TR B 3712-21 ab 63 Nätverksdel, förhör

Stor eloge. 🙏
2021-03-25, 17:41
Medlem
Imnshos avatar
Jag tror att Yasin har en lysande framtid.

Kom ihåg att Johnny Cash hade stora framgångar på USA:s fängelser. Han hade också en konsert på Österåker.

Med tanke på det ökade klientelet på våra anstalter så kan nog Yasin arrangera lite rapsessioner för sina inmates. Kanske inte "Big in Japan", men att vara "Big in Jail" är inte att förakta heller!
2021-03-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calcia
Vad är en "goare"? Är det inte GOLARE?

Två olika saker.

En goare lurar ut ett offer, ofta någon offret litar på.
2021-03-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Han låter ju fullständigt galen. Först kidnappar han sin vän Einár och nu mordhotar och utpressar han sin producent Manny.
Känns ju som om sånt här beteende förr eller senare kommer smälla rakt i ansiktet på han.
Vilken orm!
Ja, verkar helt slut i huvudet.

50% till producenten låter i o f s rätt mycket (är inte i branschen dock) så kan förstå ifall Haval önskar en större andel i framtiden. Men att gapa om deals de redan kommit överens om, förolämpa och hota sin producent och kompis - eller ska vi gissa fd vän.
+ Det han gjorde mot Einar... Orm är förnamnet och Snake efternamn. Därför han hade en orm i videon Animal?

Tror ni artister och producenter står i kö för collabb med Haval nu?
2021-03-25, 17:44
Medlem
journalistenshunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Stor eloge. 🙏
Tack.
"Vita" FUP:en är mastig. Mod får avgöra den behöver en ny tråd.
2021-03-25, 17:45
Medlem
så det verkar som att yasin tagit sig själv in i ett krig med may nätverktet samtidigt som flg har sina egna problem. lagt pris på sebastjans huvud som har nära relationer med vissa från HH, tror att han har några han kan säga till.

tror inte yasin klarar sig länge till. nu när folk vet att han också goa ut poy tror jag att poys vänner känner sig arga
2021-03-25, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
En som låtsas vara polare med någon och sen leder den in i en fälla där den mördas/kidnappas/whatever.

Go:are kanske man ska säga? Som i att go:aren säger ”go”(som i ”kör” på engelska) till mördarna när det är dags, tänker jag.

Eller på juristsvenska "Planen är att Mahamoud ska vara tillsammans med Grönberg och rapportera sådana uppgifter till Jurkovic att Grönberg kan föras bort.".
2021-03-25, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
så det verkar som att yasin tagit sig själv in i ett krig med may nätverktet samtidigt som flg har sina egna problem. lagt pris på sebastjans huvud som har nära relationer med vissa från HH, tror att han har några han kan säga till.

tror inte yasin klarar sig länge till. nu när folk vet att han också goa ut poy tror jag att poys vänner känner sig arga

Shottaz e ju dem som var närmast poy tror ingen kmr hämnas hans död Yasin goa ej ut poy han satt ju bredvid han de bara hände just då att poy dog
2021-03-25, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Shottaz e ju dem som var närmast poy tror ingen kmr hämnas hans död Yasin goa ej ut poy han satt ju bredvid han de bara hände just då att poy dog

har du inte läst fupen?
någon från vårby säger iaf att yasin goade poy
2021-03-25, 18:05
Medlem
yasin har alltså goat poy, goat einar och erbjöd sig goa vårbys fiende sjukt.

Skulle inte förvåna mig om allt han säger i denna låt är sant https://www.youtube.com/watch?v=dwsJ...el=YasinTheDon

T.ex denna rad låter för specifik för att inte vara sann.
"jag erbjöd min YG en halv kasse ladd om han kan åka 2 stationer och tömma ett helt mag"

betyder på svenska, jag erbjöd min younging(springpojke typ) ett halvt kilo kokain om han kan åka 2 stationer och tömma ett helt mag.

även denna rad är rolig när åklagarna har mkt på yasin.
"cuz every day a nigga try to test me ah, åklagaren har inget vi är fläckfria"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in