2021-05-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
Vems pistoler tar de enligt chatten
Einars
2021-05-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
Är helt säker på att samtliga kommer fällas, ink Yasin och Haval.
De åtalades olika versioner av händelsen motsäger varandra, det kommer skada deras förtroende. Alt så hittar åklagarn ett kryphål i deras berättelser.

Deras chatter, positioneringar och inkompetenta tuggande i rätten gör det svårt för många av dem att bevisa sin oskuld.

Dock ställer jag mig frågande till vad som gör att Ilja tar på sig allt, hur mycket har/kommer han få för detta av sina boys tro?
Problemet är att hans historia i rätten inte håller utifrån de bevisuppgifter som finns.
”Utom rimligt tvivel”... blir därför svårt i denna fråga.
Så han får nog inte sina cash och Yasin och Haval åker.
Skall bli intressant och höra om det nämns något om dödssjuktningen på Havals bror i rätten nu efter lunch.
2021-05-27, 12:56
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Tillägger att det roligaste är ju när deras balla polare kommenterar youtubeklippen med förhören.. dem är ju så blåsta så klockorna stannar! :-D
Låg IQ + knark = ...?
2021-05-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Einars
Bruden de snackar om som va jobbig är det einars tjej då
2021-05-27, 13:02
Medlem
Rappande idioter.

Kunde inte bara nämndemän, reportrar på plats tagit hand om saken direkt.
Skär ut tungan på Yasin, kastrera samtliga åtalade på plats och låt dem förblöda.
Höra de här lågbegåvade idioterna snacka skit är too much.
Döda dem nu! Långsamt och plågsamt. Men inga fler jävla skattepengar på dessa drägg. Kör upp p3 guld statyetten långt i Yasins röv, så slutar han sitta och kaxa i rätten.
Och ta in en förortstolk. Dessa importdrägg kan inte svenska språket.
2021-05-27, 13:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Det finns det, uppgifter från hyresvärden, tidigare och nuvarande boenden som alla säger ett ingenting gjorts om.

Slagningarna mot master visar även att de inte befunnit sig på fler platser.
Var säger hyresvärden och tidigare hyresgäst det?
Jag ser att hyresvärden kommenterar att den tidigare hyresgästen hade tillgång till lägenheten en månad efter avflytt - men har inte hittat att han tillfrågas om renovering.

Jag tror inte heller att det är en spis man ser på bilden utan att det kan handla om någon annan form av vitvara eller liknande.

Edit
Det framkommer väl dessutom att de visst rört sig utanför lägenheten. De hämtar ju saker i Einars hem.
Senast redigerad av micro113 2021-05-27 kl. 13:07.
2021-05-27, 13:15
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Han kusinknullaren från Alby

Ja där ser man.

ACAB = All Criminals Are Bastards
2021-05-27, 13:19
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Deras chatter, positioneringar och inkompetenta tuggande i rätten gör det svårt för många av dem att bevisa sin oskuld.

Dock ställer jag mig frågande till vad som gör att Ilja tar på sig allt, hur mycket har/kommer han få för detta av sina boys tro?
Problemet är att hans historia i rätten inte håller utifrån de bevisuppgifter som finns.
”Utom rimligt tvivel”... blir därför svårt i denna fråga.
Så han får nog inte sina cash och Yasin och Haval åker.
Skall bli intressant och höra om det nämns något om dödssjuktningen på Havals bror i rätten nu efter lunch.
Precis, det är utom rimlig tvivel att Yasin är medskyldig, ta tex chatten där han skrev "DRA it han" och sedan "Out han Fran bilen". Här menar han dock att man inte ska dra ut honom, men om man ser till sammanhanget är det uppenbart vad som avses.

Att Ilja erkänner ser jag som ett sätt att försvara Yasin (som ju är högst upp i ranget).
Någon måste alltså offras, och då blir det Ilja som är någon slags "mellanchef".
Senast redigerad av Jonathaan5 2021-05-27 kl. 13:21.
2021-05-27, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
Bruden de snackar om som va jobbig är det einars tjej då
Så uppfattade jag det! De ville ta 2 pistoler från einar som en del av rånbytet
2021-05-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
Precis, det är utom rimlig tvivel att Yasin är medskyldig, ta tex chatten där han skrev "DRA it han" och sedan "Out han Fran bilen". Här menar han dock att man inte ska dra ut honom, men om man ser till sammanhanget är det uppenbart vad som avses.

Att Ilja erkänner ser jag som ett sätt att försvara Yasin (som ju är högst upp i ranget).
Någon måste alltså offras, och då blir det Ilja som är någon slags "mellanchef".

Ja det är mycket tydligt att ilja försöker skydda yasin, förmodligen då yasin gjorde detta som en tjänst för Ilja och Ilja är medveten om att yasin sitter i denna skiten pga honom. Blir lite förvirrande dock att Ilja påstår att det är en annan yasin han menar i chattarna och yasin sedan erkänner att han var med einar den dagen
2021-05-27, 13:34
Medlem
Nästan lite komiskt också hur kränkt haval blir när det frågas om han har problem med pengar
2021-05-27, 13:38
Medlem
Talespins avatar
Kan det bli kravaller om negrerna blir dömda?
Att Yasin döms råder det inga som helst tvivel om. Frågan är hur länge han får sitta.

Kidnappning, misshandel och utpressning borde innebära minst 6 år i feministlandet Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in