2021-03-25, 15:15
Medlem
dialektikers avatar
Lars var ju stupfull . Gud, vad han slöddrade när han pratade med Elinor i sängen.
"Vi kanske provsmakar först innan man stoppar in hela huvudet i kebaben"
(Elinor var absolut kebaben han syftade på. Han associerade till detta då han hade umgåtts med taco-paret hela kvällen.
Vad menar sexolog-terapeut-Kalle att vi inte får diskutera parens matvanor?)

Jag tror Lars skulle göra sig bra i sådana där polyamorösa sällskap.
Det är också typ såna som gillar att klä ut sig mycket. Och leka rollspel med kläder och sånt.
Lars i påfågelbyxor ihop med andra påfågelbyxe-klädda promiskuösa kvinnor och män.
Ni ser, jag skulle kunna bli hans expert-matchmaker.

Susanna visade ju upp en betydligt gladare och sympatiskare sida nu ihop med de andra.

Men till experterna, det är oansvarigt av er att låta ett par med en så destruktiv relation fortgå!
Där har ni fan ett ansvar att bryta.
Vare sig män eller kvinnor har rätt att trakassera sina partners.

Inte för att de här påtvingade äktenskapen står i paritet med vanliga relationer, men dock sa Fredrik Bohm en grej för ett par säsonger sen som gjorde lite intryck på mig. Det var ett par som tjafsade och kritiserade varandra.
Fredrik sa "att kritik är någon man förtjänar att ge. Man har inte rätt att bara kritisera och leta fel på sin partner, utan man förtjänar att ge kritik beroende på om man gett beröm också"

Typ nåt sånt sa han. Och det var ju ganska klokt sagt. Detta var ändå ett jämbördigt par där båda bråkade och tjafsade.
Senast redigerad av dialektiker 2021-03-25 kl. 15:54.
Citera
2021-03-25, 15:20
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
När vi hade studentskivor var Brittas fitta vanligt förekommande som stämningshöjare.

Eller scoutledar-Frasse.
Usch, mycket fräcka visor man sjungit i sin ungdom.
Citera
2021-03-25, 16:30
Medlem
”Man måste lukta hästen i röven innan man rider iväg till horisonten”. Haha.

Kalle tog mer på Johan än sin egen fru.
Citera
2021-03-25, 17:03
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femlaxar
”Man måste lukta hästen i röven innan man rider iväg till horisonten”. Haha.

Eller hur.
Lars full är en höjdare.

Alltså den där Kalles kaviar, jag tror att han är rejält mer pervers än man kan tro om en ögonläkare.

Elinor vill märkligt nog få till det med kaviarmannen. Jag förstår henne inte riktigt.
Senast redigerad av dialektiker 2021-03-25 kl. 17:12.
Citera
2021-03-25, 17:33
Medlem
SvaMp_s avatar
Alltså Lars var ju skön o ärlig för första gången i programmet, fan han var ju helt ärlig, vill inte ljuga om kärlek, men fick skit för sin ärlighet av Elinor.

Första gången jag hejade på hans sida.
Citera
2021-03-25, 17:38
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkerskan
Långt inlägg här men behövde verkligen få ur mig, som terapi då jag och många med mig blivit utsatta för Lars-män, tack flashback!

Ja Lars är "en sökande som inte vet vem han är" men som inte fattat att han har några egentliga problem över huvud taget. Många träffande beskrivningar här "låg självkänsla blandat med viss självgodhet", "otrygg" och "excentriskt påklistrad". Han säger i ett försök att prata känslor i senaste "ord betyder nånting", problemet är att han inte kan sätta ord på SINA känslor, sina verkliga känslor som (borde) finnas djupt där inne.

Han kan prata om hur han tänker om att han inte kan uttrycka kärlek "så snabbt" för Ellinor, men det provocerar henne därför att det han egentligen säger mellan rader av hans rationalitet är att han inte känner något för henne. Han är inte kär i henne. Sen är det ju faktiskt bullshit också och det är väl det som provocerar mest, hon säger att han ljuger, när han säger att det tar ett år att älska en annan. Det är inte alls "naivt" att känna starka känslor betydligt mycket snabbare än så.

Han är dock ingen fullblodspsykopat, (ok möjligen sociopat, utvecklad emotionell störning pga uppväxten) som jag absolut förstår att man kan uppfatta honom som utifrån programmet och en snabb pseudopsykoanalys. Men Lars är precis som så många andra män i 35års åldern som flyttat till storstaden, utbildat sig till högststatusyrke, inte har ett "generellt attraktivt manligt yttre", har många ytligt bekanta men få nära vänner, ganska dålig relation till sin familj som troligtvis är Jehovas vittnen eller annan sekt, men där han tagit avstånd och på senare år nu hittat "sin crowd" på rave där han äntligen känner nånting med hjälp av en stor dos Mdma mm.

En väldigt ensam man innerst inne som behöver många år i terapi för att låsa upp barndomens trauman och hitta sigsjälv. Det tragiska är att hur mycket Ellinor eller nästa flickvän än försöker hjälpa honom kommer det krävas en rejäl utbränning för att närma sig insikten att man faktiskt behöver ta itu med sitt inre.

Jag har hatat Lars för hans kringiga falska beteende sen starten av programmet, hans fake skratt och påklistrade leende. Men i detta avsnitt var han ju ärlig, det kanske är fel på honom sure, men han var ju öppen med det istället för att leka kär.
Citera
2021-03-25, 17:58
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Jag har hatat Lars för hans kringiga falska beteende sen starten av programmet, hans fake skratt och påklistrade leende. Men i detta avsnitt var han ju ärlig, det kanske är fel på honom sure, men han var ju öppen med det istället för att leka kär.

Det kan jag faktiskt hålla med om. Han är inte speciellt intresserad av Elinor, och det är han ärlig med.
Hon är av någon outgrundlig anledning besviken för detta, och det förstår jag däremot inte.
Citera
2021-03-25, 18:08
Medlem
dialektikers avatar
Alltså Sofia och Anton kommer utklädda till tacos.

De låter ju regisseras av tv-teamet hur mycket som helst.
De är som små treåringar (det är väl för övrigt bara ungar som kan vara sådär frälsta av tacos).

Usch är programmet sponsrat av Kalles Kaviar och Tacos Santa Maria?
Kalles Kaviar har ju funkat på mig, att äta kaviarmackor mer än någonsin just nu.

Men tacos hatar jag fortfarande.

Jag tror inte på att Anton äter tacos flera dagar i veckan, med endast köttfärs, majs och tomat, eller vad han sa för tråkiga sedvanliga småbarnstillbehör.
Det är en omöjlighet att tycka att det är gott.
Han kommer få skörbjugg också.
Citera
2021-03-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det kan jag faktiskt hålla med om. Han är inte speciellt intresserad av Elinor, och det är han ärlig med.
Hon är av någon outgrundlig anledning besviken för detta, och det förstår jag däremot inte.
Inte så konstigt om hon är besviken: mannen som skulle vara en perfekt match utvald av tre experter visade sig vara en asexuell påfågel som jämför henne med en häströv eller en kebab. Klart att tjejen är besviken!

Man undrar ju vad det är som gör att Lars blir så avtänd. Är det Ellinors fysiska företräden, eller är det döds-djupen som avskräcker? Jag kommer att tänka på den där Scania-tjejen som var med för några säsonger sedan. Där blev grabben helt avskräckt av hennes burdusa sätt och grova kroppsbyggnad. Hur ser Lars idealkvinna ut, månntro? Nån spenslig discodrottning?
Citera
2021-03-25, 18:14
Medlem
falsksons avatar
Måste vara utstuderat att ta in medgörliga svaga män säsong efter säsong. Blir trött på det här.
Citera
2021-03-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Inte så konstigt om hon är besviken: mannen som skulle vara en perfekt match utvald av tre experter visade sig vara en asexuell påfågel som jämför henne med en häströv eller en kebab. Klart att tjejen är besviken!

Man undrar ju vad det är som gör att Lars blir så avtänd. Är det Ellinors fysiska företräden, eller är det döds-djupen som avskräcker? Jag kommer att tänka på den där Scania-tjejen som var med för några säsonger sedan. Där blev grabben helt avskräckt av hennes burdusa sätt och grova kroppsbyggnad. Hur ser Lars idealkvinna ut, månntro? Nån spenslig discodrottning?

Han är ju väldigt spenslig och kanske önskar detsamma. Därmed begriper han inte vilket jävla kap Elinore är - alltså herregud vilken kvinna! Är hon singel friar jag ASAP. Djup, rolig, nära till hela känsloregistret utan att bli rabiat, respektfull och gillar det goda glaset. En dröm.
Citera
2021-03-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Öppet avsnitt - #6. Alla var hyfsat begripliga. Förutom då när Lars var som mest sympatisk med sitt sängkammarprat - och Ellinor går? Men har Lars en tatuerad gädda över bröstkorgen?
aborre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in