2021-03-25, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Bra att psykologen kritiserade feminismens syn på män. Uppfostrar män som de inte vill ha.

Lars är sanslöst bögig. Är det verkligen vanligt att som heterosexuell man vara så i Stockholm som någon insinuerade tidigare i tråden?
När de letar efter partners i detta program så verkar det som om att man letar drömpartners men sådant finns inte utanför denna fantasivärld hade de nog aldrg träffats.

Citat:
Ursprungligen postat av avec
Susanna är en klassisk salongskommunist.
Mannen hon träffar ska vara rik, hård och stark. Johan är inte något av det.
Hon har bara träffat pojkar och aldrig en riktig man, jag tror att hon har svårt att släppa loss.
Citera
2021-03-25, 08:59
Medlem
Ledarens avatar
Anton och Sofia: Verkar vara de som kommer hålla iallafall, tack vare samtal och mötas halvvägs etc etc. Men herregud sluta med tacos skiten nu, från deras håll och produktionens håll.

Lars och Ellinor: Ellinor i detta avsnitt visade sig vara en barnrumpa. Lars har rätt men är också dryg i sitt sätt att visa det. Kommer absolut inte hålla.

Susanna och Johan: Kommer inte hålla, Johan är för go för Susanna.
Citera
2021-03-25, 09:21
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Kom på en sak, varför drog inte Anton den där Björn Rosenströms Ragnar-text på bröllops-middagen?
Kommer ni ihåg hur jäkla stel den middagen var.
Jag tror att den hade livat upp stämningen.

När vi hade studentskivor var Brittas fitta vanligt förekommande som stämningshöjare.
Citera
2021-03-25, 09:27
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Det är underhållande hur kuvade männen är. Lars är dock ganska rolig. Gillar att han är exakta motsatsen till Ellinor känslomässigt. Och självklart blir Ellinor sur. Igen.

Jag undrar hur många gånger Susanna fick bita sig i tungan. Hoppas innerligt att Johan endast håller upp en fasad. Som någon nämnde är skadestånd högst befogat. Saknades bara att hon kom ut som rojalist. Som om det inte fanns anledning nog att överge skutan.

Anton ska alltså förstå hur svårt det är att vara tjej. För tjejer vet redan hur oerhört lätt det är att vara kille. Märkligt det där, att kunna veta något som är omöjligt att veta om man inte upplevt det.

Klart som fan det kan vara svårt på båda håll, men jag blir sne när vissa tar sig friheten att tro sig
kunna föra talan för alla, och drar på sig en våt offerkofta.
Känner mig inte speciellt "utsatt" för att jag är kvinna, och det andra grinar över som ska vara "misogyni", rör mig inte, eftersom jag helt enkelt inte bryr mig om det, men de flesta med vanföreställningar om patriarkatet brukar ju gråta för samma sak.

Om de blir dåligt behandlade, så får de väl öppna käften, och eventuellt göra slut med karln de ändå verkar förakta. Gnäll inte över något man inte tänker ändra på.

Samma sak med Susanna, acceptera Johan för vad han är, eller skit i det.
Hon verkar INTE vara en pleasant person att leva med.
Citera
2021-03-25, 09:30
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
När vi hade studentskivor var Brittas fitta vanligt förekommande som stämningshöjare.

Får väl hoppas att de som gråter och förfäras över BR´s texter, aldrig hört Johnny Bode
Jag vet dock fan inte var i "Brunnsparken" man hittar "sexism" och allt vad folk gråter över.
Citera
2021-03-25, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Han känns som en väldigt udda fågel. Han känns osäker och nervös, stel och lätt obekväm i de flesta situationer. Han tar fram sitt påklistrade leende när han försöker hantera en situation han är obekväm i. Samtidigt tror jag att han tycker att han är ett kap eftersom han "är läkare och en skön person". Han är en märklig blandning av låg självkänsla och viss självgodhet.

Långt inlägg här men behövde verkligen få ur mig, som terapi då jag och många med mig blivit utsatta för Lars-män, tack flashback!

Ja Lars är "en sökande som inte vet vem han är" men som inte fattat att han har några egentliga problem över huvud taget. Många träffande beskrivningar här "låg självkänsla blandat med viss självgodhet", "otrygg" och "excentriskt påklistrad". Han säger i ett försök att prata känslor i senaste "ord betyder nånting", problemet är att han inte kan sätta ord på SINA känslor, sina verkliga känslor som (borde) finnas djupt där inne.

Han kan prata om hur han tänker om att han inte kan uttrycka kärlek "så snabbt" för Ellinor, men det provocerar henne därför att det han egentligen säger mellan rader av hans rationalitet är att han inte känner något för henne. Han är inte kär i henne. Sen är det ju faktiskt bullshit också och det är väl det som provocerar mest, hon säger att han ljuger, när han säger att det tar ett år att älska en annan. Det är inte alls "naivt" att känna starka känslor betydligt mycket snabbare än så.

Han är dock ingen fullblodspsykopat, (ok möjligen sociopat, utvecklad emotionell störning pga uppväxten) som jag absolut förstår att man kan uppfatta honom som utifrån programmet och en snabb pseudopsykoanalys. Men Lars är precis som så många andra män i 35års åldern som flyttat till storstaden, utbildat sig till högststatusyrke, inte har ett "generellt attraktivt manligt yttre", har många ytligt bekanta men få nära vänner, ganska dålig relation till sin familj som troligtvis är Jehovas vittnen eller annan sekt, men där han tagit avstånd och på senare år nu hittat "sin crowd" på rave där han äntligen känner nånting med hjälp av en stor dos Mdma mm.

En väldigt ensam man innerst inne som behöver många år i terapi för att låsa upp barndomens trauman och hitta sigsjälv. Det tragiska är att hur mycket Ellinor eller nästa flickvän än försöker hjälpa honom kommer det krävas en rejäl utbränning för att närma sig insikten att man faktiskt behöver ta itu med sitt inre.
Citera
2021-03-25, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Det här programmet utstrålar så enormt mycket ÄNGSLIGHET. Alla utom möjligen Johan ger det intrycket.

Letar fel på ett så minutiöst sätt att de kanske vill leva ensamma? Om listan över dealbreakers är längre än deras kroppslängd kan det vara en idé att vända blicken mot sig själv kanske.
Spot on!
Citera
2021-03-25, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Maxine har skaffat sig en sexig feministisk nosring , det är det väsentliga här...

https://amp.svt.se/kultur/kritik-mot-bevakning-av-gift-vid-forsta-ogonkastet-journalister-borde-veta-battre

Som en riktig oxe.

Osexigt som fan.
Citera
2021-03-25, 11:32
Medlem
wendy1s avatar
Anton och Sofias konflikt var bara löjlig. Märks att de är omogna och inte haft mkt riktiga problem i livet.
För övrigt så skämdes jag när Lars och Ellinor pratade om hur de kunde hjälpa de andra paren. Pinsamt självgoda.
Citera
2021-03-25, 11:45
Bannlyst
Bara ett par som kommer hålla och alla kan gissa vilket. Hade varit svårt för Sofia att hitta kille efter detta programmet om det inte hade hållit med Anton.
Citera
2021-03-25, 11:47
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Anton och Sofias konflikt var bara löjlig. Märks att de är omogna och inte haft mkt riktiga problem i livet.
För övrigt så skämdes jag när Lars och Ellinor pratade om hur de kunde hjälpa de andra paren. Pinsamt självgoda.

Förstår dock Lars precis runt 34:00...Ellinor beter sig som en 15åring där.
Citera
2021-03-25, 11:54
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Förstår dock Lars precis runt 34:00...Ellinor beter sig som en 15åring där.
Tyckte Lars mest svamlade där. Förmodligen hade han ett par flaskor skumpa innanför västen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in