2021-03-25, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hilmerius
Tror dessutom att det finns väldigt många fall av utpressning som inte har kommit fram
Det bör finnas ett stort antal till, absolut. Det vore intressant om någon fick tag på hennes deklarationer vad det lider. Min peng på att hon deklarerat noll under dom år hon levt på att anmäla sina offer.

Det är tur hennes skit for in i fläkten iom, anmälan mot gubben Lambertz.
EA och hennes tokiga väninnor kommer aldrig någonsin kunna få tyst på åsnan GL. Karma heter det väl.

Offentlig rakning av underlivet på EA är vad som väntar när popcornen poppar i väntan på GLs bok.
Senast redigerad av 90510 2021-03-25 kl. 15:26.
Citera
2021-03-25, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Vi har fri bevisprövning, fri bevisföring och fri bevisvärdering i Sverige.

Parterna i en rättegång får åberopa all bevisning som de kan få fram och att värdet av bevisningen prövas fritt av domstolen.

Och vid den prövningen betraktas historiken som irrelevant av domstolen. Endast det som utgör bevis i det aktuella målet beaktas. Tar försvaret upp hennes tidigare historik är det tom troligt att rätten skulle sätta stopp för sådana utläggningar. Sverige är inte USA. Det är en viktig rättsprincip att ingen ska dömas eller frias pga tidigare handlingar. Sedan kan man tycka att det är konstigt men så är det.
Citera
2021-03-25, 15:32
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Bra fråga, även om det inte är olagligt så tvivlar jag starkt på om man i en rättsprocess verkar får använda sånt som giltigt bevismaterial?

Vi har fri bevisföring i Sverige.

https://lawline.se/answers/fri-bevisforing-och-fri-bevisvardering
Citera
2021-03-25, 15:35
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Men att i smyg spela in ljud i någon annans hem kan knappast vara tillåtet.
Jo, det är det. Så länge som du är där själv och deltar i samtalet, vilket man får anta var fallet oavsett hur samtalet fortgick, så har du rätt att ta upp ljud. Du får däremot inte lämna din mobil eller annan inspelningsapparat på inspelning och lämna rummet.
Citera
2021-03-25, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jo, det är det. Så länge som du är där själv och deltar i samtalet, vilket man får anta var fallet oavsett hur samtalet fortgick, så har du rätt att ta upp ljud. Du får däremot inte lämna din mobil eller annan inspelningsapparat på inspelning och lämna rummet.

Hur kunde den däckade människan som blev våldtagen menar hon sov kunna delta i samtalet?
Citera
2021-03-25, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Mer hon var Djävulen ungefär. Testade mina gränser och jag som God kom tyvärr att drabbas av henne. Han skulle hållit upp sitt kors och gått och tagit en runk istället. Men det är lätt att vara efterklok.
Hon var nog inte djävulen. Det var hans syndiga känslor som var djävulen. Och hur han betedde sig. Det var djävulen som trädde in.
Citera
2021-03-25, 15:50
Medlem
Ska bli intressant att läsa Lambertz bok.
Citera
2021-03-25, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Han fick knulla en ung fitta och fick också stå i rampljuset som han gillar, inte så dumt.
Fick väl också tala om att impotensen inte hade satt in fullt ut.
Citera
2021-03-25, 15:54
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idolurban99
Tack för uppladning men sajterna funkar inget vidare för nedladdning. På filetransfer.io kan man inte ladda ned om man inte har premiumkonto. På easyupload.io kommer nedladdningen bara en bit innan den stannar av. Finns det någon som kan ladda upp på MEGA eller liknande?

Jag testade just.

På filetransfer måste man registra sig och uppge en epostadress.

På easyupload gick det bra för mig att ladda ner direkt, utan inloggning.

Citera
2021-03-25, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
Det komiska är att feminister tycker att hennes tidigare anmälningar är irrelevanta. Vill dock påstå att något är skumt här.
Ja, inte så förvånande då de har ideologiska skygglappar. Att tolka världen med politiska glasögon är väldigt barnsligt och omoget. Var själv så när jag var i 20-årsåldern. Får hoppas de växer upp en dag. Känslan att kunna tänka fritt är ju också väldigt belönande så får hoppas att dessa personer kommer se fördelarna en dag. Att anamma en politisk åskådning är i princip samma sak som att anamma en viss religion. Väldigt liknande mekanismer kring skuld, skam och uteslutning. Att tänka/yttra att EA förmodligen är en värre kålsupare än GL är verkligen tabu i dessa kretsar.
Senast redigerad av soulflash 2021-03-25 kl. 15:57.
Citera
2021-03-25, 16:03
Medlem
lolita_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Det är bara att inse att om man är högt uppsatt i Sverige kan man komma undan med det mesta. Tom att få en trolig våldtäkt till att bli "jag tyckte synd om henne och ville hjälpa henne".
Trots att hon alltså tidigare avvisat honom så tänker han att det är ok att köra på då hon fått i sig lite alkohol och tappat omdömet? Borde inte det här falla under den nya samtyckeslagen? Hon har ju sagt nej men trots det anser alltså herr GL att det är ok att ta med henne till sovrummet?

Men vad får dig att vara så jävla säker på att det gått till så? Det är väl mer sannolikt att hon hoppade på honom efter efter sista drinken i kökssoffan, hon hade varit avvisande tidigare men framåt midnatt efter rejält med alkohol kan man göra saker man inte alls planerar att göra i nyktert tillstånd Jag tycker GL verkar trovärdig, tror inte han skulle ställa sig inför det svenska folket och ge oss intima och känsliga detaljer (som kommer ligga honom till last) om han visste att det han gjort var fel.

Då hade han förmodligen berättat så lite som möjligt om den aktuella kvällen för att inte riskera att säga något som kan användas emot honom i framtiden. Han är medveten om att varenda ord som kommer från hans mun kommer analyseras, diskuteras och kritiseras. Därför valde han att lägga alla korten på bordet. Allt från att ha varit otrogen till att låta sig förföras av den här lögnaktiga kvinnan.
Citera
2021-03-25, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Ja du tror väl på tomten också .

Nu gifte hon sig med en 30 år äldre man så det kan mycket väl vara så att hon gillar äldre. Det spelar dock ingen roll vad någon annan vill eller inte vill så du kan sluta lägga fram att Lambertz är en våldtäktsman eftersom du inte vill ha sex med honom.

Om det finns någon som inte vill ligga med dig är det bevis på att du våldtagit alla som vill det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in