2021-03-24, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Yttrandefrihetsexperten Nils Funcke säger till SR Ekot att de medier som sände direkt från Göran Lambertz pressträff i Uppsala kan ha gjort sig skyldiga till förtal.

– Det är ett risktagande att sända Göran Lambertz pressträff utan att försäkra sig om att det inte begås något förtal av den här kvinnan som man inte kan stå för sedan, säger han.

https://omni.se/expert-medier-som-direktsander-kan-gora-sig-skyldiga-till-fortal/a/OQzEOE
Från Funcke....ja han tycker jag är vederhäftig normalt så det är väl bara att bita i det sura äpplet även om jag personligen tycker det är ologiskt. Men så kan det vara ibland.
Resultatet blir naturligtvis en mindre mängd direktsända uttalanden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poolservice
Just i detta fall handlar det ju inte direkt om hennes historik av ev våldtäkt, utan om att det ska ha framkommit att hon manipulerat bevis i tidigare fall. Det är hennes karaktär som ifrågasätts, vilket tyvärr verkar vara standard i de flesta våldtäktsfall i Sverige när mgm varit vit. Om ifrågasättandet är felaktigt i detta fall är det mycket olyckligt. Om det det visar sig finns substans i misstankarna att hon haft som uppsåt att få GL oskyldigt dömd även i detta fall så är det bra då både framtida legitima våldtäktsoffer kan skyddas mot misstroende, liksom framtida mgm som är oskyldig. Det återstår att se, kommer nog komma fram mycket ny information.

Samtidigt är det ju klandervärt att även jag sitter och spekulerar när vi inte har mer info om just detta specifika fall och inget ev åtal mot henne har väckts ännu.

Haha är du fullständigt sjuk i huvudet tror du att detta handlar om att Lambertz är vit och etnisk svensk.
EA har satt i system att ljuga och falskanmäla för våldtäkt, hon är extremt manipulativ och har uppenbarligen någon form av diagnos ala borderline eller bipolär.
Detta las givetvis ner för att denna information gör att hon är fullständigt opålitlig och det blev uppenbart att hon ljuger om att hon blir våldtagen gång på gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Varför tycker du det?

Jag har inte kunnat titta på det direkt än.
Men sett lite på när han pladdrar på. Jag är lite förvånad över att han är så glättig. Häktena har ju fått kritik om att vara så omänskliga.
Han verkar ju vara i god vigör.
Men kanske förhållandena förbättrats nu på häktena?
Kul att sova på något nytt ställe. Ombyte förnöjer. På ställen, där man sover blott en gång, blir sömnen trygg och drömmen full av sång. Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr, oändligt är vårt stora äventyr.
Citera
2021-03-24, 09:48
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du menar väl har hävdat?

Men min fråga är om den här sortens offentligt, juridiskt pajkastande som nu pågår är värdigt en nation som med brösttoner internationell proklamerar sig vara en rättsstat?

Det här drar rimligtvis ner nivån på Sveriges anseende.
Inte mig emot.

Det finns ingen rättssäkerhet i sexualmål som inte granskas offentligt i Sverige. Flashback och Stoppa Pressarna ska alltså ja cred för att rättssäkerheten höjdes i detta mål. Hade en vanlig man råkat ut för detta hade han åkt dit.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det är ett bibelcitat ur Matteusevangeliet 26:41 och lyder "Anden är villig, men köttet är svagt". Det syftar på att man kan frestas att göra fel, trots att man vet vad som är rätt. Till exempel: "Jag borde inte ligga med den här tjejen, eftersom jag redan är tillsammans någon annan; men vad fan? Hon är het! Jag gör det ändå."

Mer hon var Djävulen ungefär. Testade mina gränser och jag som God kom tyvärr att drabbas av henne. Han skulle hållit upp sitt kors och gått och tagit en runk istället. Men det är lätt att vara efterklok.
Citera
Medlem
Elegwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Absolut, så kan det vara.
Hennes intentioner må vara oklara, men GL har agerat omdömeslöst och korkat.

Om ingen hade agerat omdömeslöst och korkat när det gäller sex hade människosläktet inte existerat idag. Majoriteten av barn som blir till är inte planerade.
Citera
2021-03-24, 09:50
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Kontrollerade med tingsrätten nyss, ingen stämningsansökan inlämnad eller registrerad.

Tack. Märkligt när han själv uppger det.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Absolut, så kan det vara.
Hennes intentioner må vara oklara, men GL har agerat omdömeslöst och korkat.

Han fick knulla en ung fitta och fick också stå i rampljuset som han gillar, inte så dumt.
Citera
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag håller med. Men samtidigt håller jag inte med med dem som anser att det var synd om TQ.
Det var mer synd om alla anhöriga som "visste" att rättsväsendet gick på hans villospår, men de fick ingen hjälp.

GL har definitivt förtjänat att luggas för detta. Han om någon borde ha tagit större än boxen.

Men även mer än det fallet behövde GL en rejäl ögonöppnare angående fall som liknar hans eget. Att rätten rakt av ska köpa målsägandes story och inte ifrågasätta sanningshalten. Inte kolla ordentligt bevismaterialet utan låta en oskyldig människa sitta inne för månader - kanske även år ifall han döms på falska grunder.

Och sen har GL mage att skriva ett intyg till rätten till förmån av den här människan - trots att han inte själv tycks vara insatt i ärendet. Vad i helvete håller han på med?

Nu blir det roligt att följa DEN rättegången den 8.4. GL får skämmas återigen - men det av en helt annan anledning än nu.

Hehe...jo...fy satan så pinsamt för GL. Han har alltså författat ett rättsintyg till förmån för den förtalsåtalade kvinna som han nu själv förtalar. GL kan ju rimligen inte sakna intelligens men nog fan måste han ligga väldigt långt ut i autistspektrat. En sådan här cyklopmentalitet brukar indikera det.
Citera
2021-03-24, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Tack. Märkligt när han själv uppger det.
Han kanske inte anmält än, men ska göra det.
Citera
2021-03-24, 09:52
Medlem
Och hon skall bli jurist? Tas emot i Advokatsamfundet? Ja kunde L så ska hon kunna det. Det här yrket så viktigt i samhället har gått från att vara hederligt och aktat och nödvändigt till att bli en - åtminstone bland försvarsadvokater och målsägarbiträden - halvkriminell organisation där man lurar av skattebetalarna allt man orkar samtidigt som man raserar rättssamhället.

Utanför ämnet:Ta sista anslaget, brännvinsadvokaterna arbetar nu för att ogiltigförklara hela aktuella åtalen mot gängkriminella eftersom avkodningen av encrochat strider mot svensk lag då godkännande av avlyssning inte först inhämtats från svensk domstol.
Citera
2021-03-24, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Yttrandefrihetsexperten Nils Funcke säger till SR Ekot att de medier som sände direkt från Göran Lambertz pressträff i Uppsala kan ha gjort sig skyldiga till förtal.

– Det är ett risktagande att sända Göran Lambertz pressträff utan att försäkra sig om att det inte begås något förtal av den här kvinnan som man inte kan stå för sedan, säger han.

https://omni.se/expert-medier-som-direktsander-kan-gora-sig-skyldiga-till-fortal/a/OQzEOE

En snabb synpunkt på det:

Nils F:s uppfattning att det skulle kunna vara förtal är inget annat än trams. Om det inte skulle vara "försvarligt med hänsyn till omständigheterna" att låta statens tidigare advokat (JK), tillika tidigare justitieråd, få berätta offentligt om vad som gjorde att han häktades, hur MÄ har manipulerat bevisning under FU och vad han tycker om det och om henne kan vi lika gärna lägga ned begreppet yttrandefrihet.

Att GL borde ha hindrats att berätta om det tycker ju íofs redan mängder av skribenter med anställningsbevis på de största tidningarna, till och med chefredaktörer, så så far fetched är tyvärr inte den nedläggningstanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in