2021-03-25, 14:56
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, här i U.K., där jag bor får man inte spela in telesamtal om man inte klart och tydligt deklarerar att man gör det. Jag tvivlar på att man får spela in ljud överhuvudtaget utan andra parters medgivande, det finns nästan inga ljudinspelningsappar i alla fall.

Däremot har ju nästan alla dash-cams och kameraövervakning på sin front-door, samt CCTV nästan överallt på gatorna i stöderna, vilket jag tycker är bra.

Men att spela in ljud, som E.A., i någon annans hem utan att tala om det, borde ju vara någon form av hemfridsbrott.

Håller med, att ha kameraövervakning, dashcams osv över sin egendom är nåt positivt.

Men att i smyg spela in ljud i någon annans hem kan knappast vara tillåtet.
Citera
2021-03-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Enligt rätten har hon INTE hamnat i våldtäktssituationer.

Enligt rätten är det inte BEVISAT att hon hamnat i våldtäktssituationer...
Citera
2021-03-25, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Varför det? Ska svenska folket leka domstol? Det är ord mot ord som gäller punkt slut varför ska det bli så medialt? Det är ju helt sjukt
Sluta tramsa om ord mot ord. Sanningen är ord mot lögner. EA är en bluff. Hon ljuger, hotar och knullar sig fram. Vad tror du hon lever på? Säljer sig som "sällskapsdam" till lättfångade gamla, ensamma gubbar på julaftnar som sen falskanmäls.

Förstår du inte att hon (och såna som dig) saboterar för kvinnor som verkligen far illa. Hon parasiterar på våldtagna kvinnors trovärdighet och det sitter du och försvarar. Avskyvärt!
Citera
2021-03-25, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Hon har ett sadistiskt beteende helt enkelt.

Sexualsadist som medierna skrev om Lindberg bara för att han innehaft en dildo och gagball.
Hon gillade att fotograferas i öde dunkla industribyggnader? fulla med graffiti.
Posera med vapen, hmm
Sexualsadist med ett bedrägligt syfte, pengar, kändisskap mm
Citera
2021-03-25, 15:05
Medlem
Citat:
Räcker det inte med att säga att det är ord mot ord som gäller . Jag fattar faktiskt inte varför GL skulle få säga sin version live i tv. Ingen annan har fått göra så innan

Alla FÅR väl göra det, oftast är det dock okända personer så inget TV-bolag finner det intressant nog.
GL är kändis och kontroversiell samt att ärendet fått mycket uppmärlsamhet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo lite märkligt kan man tycka. De borde välja sina strider bättre. Men det är väl in i kaklet just som gäller. Hon är hon och en hon kan aldrig vara skurken.
"EA" fick mig först att undra om det handlade om *lin *lv*m*rk, en av de mest certifierat galna mediefeminister/aktivister jag har stött på och diskuterat med på nätet. Hennes gamla blogg (runt 2006/07, numera stängd) var verkligen speciell. Men hon är nog litet för gammal numera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Sluta tramsa om ord mot ord. Sanningen är ord mot lögner. EA är en bluff. Hon ljuger, hotar och knullar sig fram. Vad tror du hon lever på? Säljer sig som "sällskapsdam" till lättfångade gamla, ensamma gubbar på julaftnar som sen falskanmäls.

Förstår du inte att hon (och såna som dig) saboterar för kvinnor som verkligen far illa. Hon parasiterar på våldtagna kvinnors trovärdighet och det sitter du och försvarar. Avskyvärt!
Tror dessutom att det finns väldigt många fall av utpressning som inte har kommit fram
Citera
2021-03-25, 15:06
Medlem
Får lite Johanna Möller-vibbar från henne. Klassiskt beteende från psykopater/borderliners att repetera en visst typ av bedrägeri om och om igen. Egentligen väldigt klantigt då det blir väldigt genomskinligt för omgivningen efter ett tag. En one-trick pony. Dock ska vi vara glada för det. Mer sofistikerade psykopater är farligare, dock finns det inte så mycket sådana då de flesta som har förmåga att agera långsiktigt också brukar vilja upprätthålla en viss moral (något man i regel vinner på i längden).
Citera
2021-03-25, 15:10
Medlem
Citat:
Men varför ska han få göra det i live-sänd statstelevision? Möjligen om det hade gällt våran kung hade jag kunnat köpa det.
För att det måste sättas stopp på psykbitchens försök att förstöra folks liv.
Senast redigerad av 90510 2021-03-25 kl. 15:31.
Citera
2021-03-25, 15:10
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Har du några tyngre experter än just Lambertz själv och Nils Funke som påstår det?
Länka till de källor som du påstår dig ha!
Mårten Schultz, professor i civilrätt, menar att även Lambertz sände det hela live genom Zoom. Där gäller inte samma regler som massmedia förhåller sig till, då de saknar t.ex. ansvarig utgivare: https://mobile.twitter.com/martenschultz/status/1374685541661351943
Citera
2021-03-25, 15:14
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Får lite Johanna Möller-vibbar från henne. Klassiskt beteende från psykopater/borderliners att repetera en visst typ av bedrägeri om och om igen. Egentligen väldigt klantigt då det blir väldigt genomskinligt för omgivningen efter ett tag. En one-trick pony. Dock ska vi vara glada för det. Mer sofistikerade psykopater är farligare, dock finns det inte så mycket sådana då de flesta som har förmåga att agera långsiktigt också brukar vilja upprätthålla en viss moral (något man i regel vinner på i längden).
Det komiska är att feminister tycker att hennes tidigare anmälningar är irrelevanta. Vill dock påstå att något är skumt här.
Citera
2021-03-25, 15:17
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Bra fråga, även om det inte är olagligt så tvivlar jag starkt på om man i en rättsprocess verkar får använda sånt som giltigt bevismaterial?

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, här i U.K., där jag bor får man inte spela in telesamtal om man inte klart och tydligt deklarerar att man gör det. Jag tvivlar på att man får spela in ljud överhuvudtaget utan andra parters medgivande, det finns nästan inga ljudinspelningsappar i alla fall.

Däremot har ju nästan alla dash-cams och kameraövervakning på sin front-door, samt CCTV nästan överallt på gatorna i stöderna, vilket jag tycker är bra.

Men att spela in ljud, som E.A., i någon annans hem utan att tala om det, borde ju vara någon form av hemfridsbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Håller med, att ha kameraövervakning, dashcams osv över sin egendom är nåt positivt.

Men att i smyg spela in ljud i någon annans hem kan knappast vara tillåtet.
Vi har fri bevisprövning, fri bevisföring och fri bevisvärdering i Sverige.

Parterna i en rättegång får åberopa all bevisning som de kan få fram och att värdet av bevisningen prövas fritt av domstolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in