2021-03-25, 12:22
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggesork
Jag kanske borde förtydliga lite mer vad jag är ute efter. Namnge gärna enskilda matvaror på Lidl som ni rekommenderar eller haft dåliga erfarenheter av..

Jag handlar ofta på Lidl, och behöver lägga ut två varningar.

Kaffefiltret, som fått "bäst i test" pga att det inte innehåller bly, men det är helt värdelöst för vartannat papper spricker i botten, så har man sump överallt sen.

Hushållsost, märket Milbona.
Torr, riktigt torr, den har en plastig konsistens.
undvik.

Märket "Ängen" gör svenska ostar till Lidl, smakar precis som Arla, du märker ingen skillnad i smak.

Jag rekommenderar dock Raviolin på burk, helt fantastisk, bästa du kan hitta.
Lasagne i kyldisken, billig stor och god.. lite lös möjligtvis, men helt ok.
Senast redigerad av Pungpuckel 2021-03-25 kl. 12:25.
Citera
2021-03-25, 12:50
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Kaffefiltret, som fått "bäst i test" pga att det inte innehåller bly, men det är helt värdelöst för vartannat papper spricker i botten, så har man sump överallt sen.
Viker du in sömmarna utefter kanten? Det ska man tydligen göra och jag tror att sömmarna blir mindre benägna att gå upp då.
Citera
2021-03-25, 13:34
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Viker du in sömmarna utefter kanten? Det ska man tydligen göra och jag tror att sömmarna blir mindre benägna att gå upp då.

Inåt? Mot själva kaffet? Nej det har jag inte provat, däremot utåt från kaffet..
Funderade idag på att tejpa den lite i kanten för att den inte ska vika sig.. men tvekade lite ifall kaffet tar smak av upphettat tejpklister..
Citera
2021-03-25, 15:56
Medlem
Nomen Nescios avatar
Citat:
Testet i Råd & Rön var dessutom helt felaktigt. De har nu gjort om testet och inga filter läckte bly.
Citera
2021-03-25, 16:17
Medlem
Citat:

Det har aldrig hänt på Bellarom filtren som jag har hemma. Nu är det länge sedan jag var på Lidl, men såg du om de fortfarande säljer bellarom Barista espresso/crema hela kaffebönor?

Bild på paketet.

https://allamatpriser.se/erbjudande/...x2V1lMeSWvZib/
Citera
2021-03-25, 17:43
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Det har aldrig hänt på Bellarom filtren som jag har hemma. Nu är det länge sedan jag var på Lidl, men såg du om de fortfarande säljer bellarom Barista espresso/crema hela kaffebönor?

Bild på paketet.

https://allamatpriser.se/erbjudande/...x2V1lMeSWvZib/

Nej, jag kör inte på hela bönor så jag kollar aldrig där.
Citera
2021-03-25, 17:44
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomen Nescio
Testet i Råd & Rön var dessutom helt felaktigt. De har nu gjort om testet och inga filter läckte bly.

Åfan.. Aja, dom fick sina klick, det var säkert hela grejen som vanligt.
Citera
2021-03-25, 18:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Tack för era svar. Jag har köpt och testat den nu och den är betydligt starkare än en vanlig pizza, men inte så stark att den inte går att äta. En pizza med en trevlig kick men utan att det bränner i munnen. Är vanligtvis inte ett så stort fan av fryspizza men eftersom jag gillar stark mat blev jag nyfiken.

Testade med lite chilibea och vanlig bea på. Det passade riktigt bra på infernopizzan.

Misstänkte det. Måste själv testa det.
Citera
2021-03-25, 18:24
Medlem
Citat:
Nej, jag kör inte på hela bönor så jag kollar aldrig där.

Jag körde länge med färdigmalet Bellarom Gold, men det går inte att jämföra med deras hela bönor. Färdigmalet kaffe blir märkbart sämre efter några dagar sedan förpackningen har brutits. Med hela bönor märker jag ingen skillnad i smak, även om det tar två månader att förbruka ett kilo.
Citera
2021-03-25, 18:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Torr, riktigt torr, den har en plastig konsistens.
undvik.

Märket "Ängen" gör svenska ostar till Lidl, smakar precis som Arla, du märker ingen skillnad i smak.

Jag rekommenderar dock Raviolin på burk, helt fantastisk, bästa du kan hitta.
Lasagne i kyldisken, billig stor och god.. lite lös möjligtvis, men helt ok.

Raviolin är helt klart prisvärd. Bara lite extra kryddor i den så blir den fin. Har även testat att dra in den i ugnen toppad med ost, tomater och lite svamp, typ som en gratäng.

Den färska lasagnen med fläskfärs är lite smaklös, men kryddar man tillden och toppar med smkrik ost så funkar den.
Citera
2021-03-25, 20:11
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Inåt? Mot själva kaffet? Nej det har jag inte provat, däremot utåt från kaffet..
Funderade idag på att tejpa den lite i kanten för att den inte ska vika sig.. men tvekade lite ifall kaffet tar smak av upphettat tejpklister..
Nej, jag menade mot utsidan förstås . Jag använder dessa filter själv och har aldrig haft sådana problem.
Hittade inget på deras hemsida, men det är detta: https://twitter.com/JMcenjoy/status/...888896/photo/1
Senast redigerad av Annaconda 2021-03-25 kl. 20:20.
Citera
2021-03-25, 20:14
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Jag tycker allt från Milbona har en otrevlig bismak, utom deras smaksatta yoghurt (för där döljs väl bismaken).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in