2021-03-25, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Macron är ett offer, ja. Ett bra exempel på en osund relation. Och inga egna barn fick han, stackarn.
Äh, Macron är enligt rykten en riktig streber, en klättrare, och det ryktades ju att hans fru sitter på en rejäl förmögenhet. Macron dumpar väl hustrun och tar sig någon yngre hustru vad det lider, skulle jag tro ?
Nuvarande hustrun ryktas vara storrökare eller har varit, så hon trillar väl av pinnen när som helst ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Kaisa Ekis Ekmans på AB Kultur tycker att GL inte ska försvara sig även om han är oskyldig. Om du är man och blir anklagade för våldtäkt är allt försvar mot anklagande kvinna per definition fel. Kvinnor som anmäler har alltid rätt för de ljuger aldrig eller begår aldrig själva brott. Bisarrt.
www.aftonbladet.se/kultur/a/M3djk5/lambertz-valde-att-gora-en-woody-allen
Att jämföra med filmproducenten Woody Allen är väl inte rättvist, det är så snett det kan bli. Woody Allen var på och kladdade på parets gemensamma adoptivdotter, Soon-Yi Previn , som dessutom tros ha varit minderårig när förhållandet började. Både "incest", och minderårig. Verkligen klandervärt.
Nästan som Sodom och Gomorra, typ... Woody Allen är därför "persona non grata", dvs icke välkommen i de flesta officiella sammanhang. Och syns sällan officiellt.
Kaisa Ekis Ekman tar till ett riktigt lågvattenmärke i journalistiken, med att associera till Woody Allen, ett slag under bältet alltså ?
Kan hon något alls om populärhistoria ?
Det hade varit en smal sak för henne att konstatera att jämförelsen inte håller alls.
Kaisa Ekis Ekman var helt enkelt lat, lika lat som den superfeministiska åklagaren Marianne Ny, och kunde inte googla och bemöda sig att läsa in sig på Woody Allens biografi.
I själva verket så skulle nog Kaisa Ekis Ekman själv önskat bli påsatt av GL, tro ?

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Seriöst, du känner inte till drinken ’Dräparn’?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rotebroare
Haha, hade missat den, jag jag hört namnet på drinken men inte tänkt på att den associerade till Christer Pettersson. Haha, den var bra den
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Helt enligt den intersektionella tokvänsterns handbok.
Jo det här navelskådandet lär slå tillbaka på dem själva. Tokvänstern har grävt sin egen grav, typ...
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Såg på Efter fem på tv4. Katarina Wennstam intervjuas och kallar Lambertz för en kriminell och anklagar honom för att han själv varit med och sett till att att det finns krav på stödbevisning vid våldtäktsåtal. Hon säger även något i stil med att kvinnan är ett våldtäktsoffer i och med att hon gjort en anmälan och det kan inget ändra på.
Fan vilket lågvattenmärke av PK-MSM altså, först ska GM anses oskyldig till att en dom har fallit. Men här hoppar den där j*vla subban Katarina Wennstam över skaklarna direkt och struntar i denna heliga devis, och kallar Lambertz för "kriminell"
Hycklarkärring alltså
Vilken idiot, tokvänstersubba, alltså, och borde få sitt presskort indraget på studs. Var är Pressens Opinionsnämnd här ?
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
EA har dömts till psykiatrisk tvångsvård två gånger... Det stärker inte direkt hennes trovärdigthet. Känner mig dock inte jätteförvånad, konstaterade igår kväll att hon uppfyller nästan alla krav för BPD.
Sakta i backarna nu !! Nej, EA har troligen inte dömts till vård. Dvs du menar alltså i så fall en sk rättspsykiatrisk förhandling och prövning. Jag skulle inte tro att EA har gjort något så pass allvarligt att det motiverat att rättspsykiatrin blivit inblandad. EA har troligen bara överklagat beslutet om tvångsvård, dvs LPT mot Förvaltningsrätten, två gånger.

Det är normalt att patienter försöker den vägen att få LPT upphävt, genom att begära förhandling i Förvaltningsrätten. Där hon har fått framföra sina egna synpunkter. Och psykläkarna fått framföra sina synpunkter. Det kan då handla om att hon vill styra sitt liv efter sitt eget huvud, tex fler permissioner mm. Och inte ha galna psykläkare att bedöma henne, och bestämma över hennes liv. Vad som sades vid förhandlingen lär vi inte få veta.
En sådan förhandling handlar om att få prövat en eventuell friskrivning. I de flesta fall fastställa tex en frigång, och bli listad hos öppenvården istället. Och att eventuell vård flyttas till hennes hem. Låter tragiskt detta, men helt klart hade det nog att göra med att hon inte hade någon egen bostad vid tillfället.
Man kan verkligen undra om psykvården egentligen är särskilt frisk, särskilt efter debaclet med TQ, det känns som att psykvården står kvar och stampar på samma punkt sedan 1950-talet. Och inte ens är vetenskapligt särskilt väl förankrad, som all annan medicinsk vetenskap är.
Tex de berömda SSRI-preparaten, som man har konstaterat att de redan inom några dygn har ändrat balansen mellan signalsubstanserna i hjärnan. Men beteendeförändringen kommer först flera veckor senare. Det finns det ingen godtagen vetenskaplig förklaring till varför det dröjer så länge.
Således så kan det antas att psykiatrin har en jättestor lucka i sin förståelse för dessa processer.
Anser själv att psykiatrin är nästintill kvalificerat humbug och rent kvacksalveri, och dessa "mediciner" är den moderna tidens "snake-oil".

OBS 1: Att jag misstänker att det blev två förhandlingar i Förvaltningsrätten kan bero på att EAs diagnos blev omdiskuterad, och diagnosfrågan är en springande punkt i psykiatrikernas argumentation där.
Att hon helt enkelt hade oklara och overifierade diagnoser, utan rak bakåtkoppling, precis som TQ hade.
Här kan psykläkarna ha tabbat sig med att ställa sig alltför allmängiltiga diagnoser på EA.
Diagnosfrågan är speciellt intressant för Förvaltningsrätten.
Vad hon borde ha gjort var att kräva en second opinion av ett par andra läkare, som hade kunnat verifiera hennes tillstånd.
Inget tyder på att hon inte kan sköta sig själv vad gäller tex hygien, mathållning mm.
Och tillräckligt psykiskt frisk för att ssköta en mobiltelefon, sätta den på inspelning, och också fabriksåterställa en tfn.
Riktigt psykiskt sjuka personer brukar inte klara av sådant heller.
Narkotikamissbruk för rekreationsändamål anses i allmänhet inte heller vara något ämne för psykiatrin.
Annat än att det är ett tillfälligt akutläge.
Eftersom narkotikamissbruk inte är ett äkta sjukdomstillstånd med oklar eller dålig prognos, utan patienten tillfrisknar av sig själv efter en tid utan narkotika.
De flesta i alla fall.
Kanske hon bara var en strulig människa som trasslat till det för sig, tex bostadslös och sov hos olika karlar hela tiden, men psykiskt frisk i övrigt.
Eller så är hon tex fosterbarn, och kan ha utsatts för övergrepp där, och valsandet i rättssalar handlar bara om en slags hämnd mot karlar i allmänhet ?
OBS 2: Man kunde kanske gissa att det har hänt något riktigt allvarligt i hennes liv som gjort att hon hamnat på fel spår.
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Som upplysning: En lärare bör inte ha sex med student, läkare med patient, handledare med doktorand, chefen inte med underordnad. Inte olagligt men oetiskt. Något man tar upp på utbildningar, vill man fortsätta att ha en relation med sin doktorand bör man kliva av rollen som handledare.
Tycker att jag kan kosta på att försvara Göran Lambertz här. Göran Lambertz är faktiskt pensionär och har vad jag vet inte längre några officiella uppdrag kvar. Därför så borde det inte föreligga samma beroendeställning mellan "studenten" och GL, som ifall GL hade ett ordinarie arbete kvar ?
Det är väl många pensionärer som klivit av sina uppdrag, och ägnar sig åt lite "off-the-record" verksamheter nuförtiden. Men skulle Göran Lambertz "snedsteg" nu i julas diskvalificera honom som juridikkunnig helt ?

Ett undantag brukar gälla de som erhållit en professur, att det förutsätts att även som pensionärer också ska företräda sin vetenskap som expertkunnig.

OBS 3: Borderline är egentligen ingen egen psykisk sjukdom. Utan mer ett slags tillstånd eller ett symptom. Bipolära, dvs manodepressiva, kan uppvisa borderline-beteenden ibland. Det är ofta ett tvångsmässigt handlingsmönster, känslan av att balansera på tex en klippkant. Även borderline-patienter brukar man få att bete sig mera normalt med tex en del lugnande preparat. Men ja, kokainmissbrukare de kan uppvisa sådant beteende efter en tids sådant (miss-)bruk av kokain, även om de för tillfället är avgiftade.
Citera
2021-03-25, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Måste vara jobbigt för GL att sitta och höra hennes snyfthistorier på julafton

En man som sitter och lyssnar på klagosånger på självaste Julafton förtjänar ju att få ligga som avslutning. Sen så bör man ju undvika psykfallen.
Citera
2021-03-25, 04:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Fine du försvarar väl inte EA då men uttryck dig tydligare i så fall.
Nej det är uppenbarligen ett problem med rättssäkerheten då det tog på tok för lång tid att komma fram till vem EA är och att hon har en trovärdighet på -100.
Den galna feministmaffian sitter fortfarande och skriker om att Lambertz kom undan utan att inse vem EA är. Hur jävla lätt ska det vara att ljuga ihop en våldtäktsstory i det här landet, räcker ju med en sur kvinna som man låg med via Tinder så är det ju kört, så sitter man i skiten baserat på hämnd och lögner.

Fast vad har Lambertz inblandning i Quick-fallet ett göra med att EA uppenbarligen falskanmäler igen och igen samt verkar vara någon form av bedragerska med tydliga tecken på narcissism och borderline. Hon är en lögnerska rakt av.

Lambertz gjorde bort sig fullständigt i Quick-fallet men du applicerar ju det i detta fall när det inte är relevant och du låter ju EA komma undan för att du avskyr Lambertz.

Du gör en halmgubbe utifrån dina egna felaktiga slutsatser utifrån att jag ganska tydligt hackar på Lambertz, som jag tyckt illa om innan EA ens var född.

På vad sätt "låter jag EA komma undan"? Jag har inte med fallet att göra öht. Jag är inte intresserad av att kräkas sida upp och sida ned över någon som tydligen är psykiskt sjuk bara för att andra gör det. Vi har europas billigaste skattemyndighet men mentalt sjuka vårdar vi inte, då blir det lätt så där.

Vad jag däremot är intresserad av är delar av juridik och där har Lambertz dessvärre inte alltid satt rättsäkerheten särskilt högt trots att just detta har varit hans specifika uppgift. Och det skedde som sagt långt innan EA ens var född. Kanske det är samma brist hos Lambertz som gör att han satt sig i den här situationen? Han säger ju att han skulle hjälpa henne med hennes andra processer väl? Så han kände väl till hennes bakgrund och varningsklockorna borde väl ha ringt.

Nej, han är inte värd mer än en krona. Fast man kanske kan titta på om staten kan pruta bort den mot böter för sexköp? EA fabriksåterställde ju sin telefon men vad får man ut av historik på Lambertz tro?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2021-03-25 kl. 04:17.
Citera
2021-03-25, 04:19
Medlem
contractorians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Man kan ju hoppas att vetenskapen snart finner på ett sätt att möjliggöra för folk kan odla sina egna fittor med tillhörande äggstockar och livmoder i sin kolonilott så kanske man slipper höra om fler dumheter från såväl ert hörn, religiösa högern och hbtq extremisterna.

Fram till dess får du väl skriva till din lokala riksdagsman och önska en Pittvaktsombudsman.

https://www.realdoll.com/
Citera
2021-03-25, 04:20
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Bekvämt att socialtjänsten pröjsar barre om man behöver nånstans att kvarta efter att ha fajtats med hyresvärden om uteblivna hyror. EA ser verkligen till att i alla lägen fixa det för sig på andras bekostnad.
Skulle inte förvåna mig om Lambertz sagt nej till att betala hyran åt henne och att få honom att göra det kanske var hennes egentliga syfte med besöket, GL berättade ju hur ensam hon var. Därefter tog hon till det grövre artilleriet när ögonfransar, tårar och mer konkret beröring inte alls mjukat upp offret.
Citera
2021-03-25, 05:03
Avslutad
Äh, det var ju en promillefest, de vet nog inte själva vad som hände. Lamburetten kan mycke väl ha somnat Quickt och de bägges rusdimmor trott det var si eller så.
Citera
2021-03-25, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Jag tycker vi har tappat bort eskortspåret lite. Det är synd. Har du mer info om detta? Bedriver polisen någon utredning mot MÖ och hennes eskortstall, eller är det för många höga herrar inblandade?

Efter husrannsakan hos MÖ så hittade polisen flera mobiler som ingen säger sig äga i familjen och ingen vill göra anspråk på. Förståeligt eftersom där förekommer grov brottslighet med sexförsäljning och kontakter med sexköpare. Dr Alban är trogen kund.
Citera
2021-03-25, 06:43
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Vilken impulsiv jävla dåre. Tänkt att en sådan har suttit i HD!
Karln framstår kanske som impulsiv, men det mesta är nog noga genomtänkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Vad handlar hans bok om som han skrev i häktet? Var det sexnoveller och hans fantasier han skre av sig?
Det är säkert en blandning av hans bild av vad som hände och sedan kritik åt alla möjliga håll samt förslag på vad som bör rättas till. Under presskonferensen verkade det nästan som om han höll på att berätta om ytterst pikanta detaljer från julaftonskvällen. Så du har säkert rätt i att den kan innehålla detaljer man mer normalt ser i sexnoveller.
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det jag säger är att hans uttalande kan vara ett lagbrott, och att det bör prövas därefter.
JK kan ta upp enskilda mål för att de är principiellt intressanta och detta skulle förstås kunna bli ett sådant. De olika medierna, och troligen även GL, har säkert blivit anmälda till JK i sällan skådad grad.

Kan ju också vara en strategi av GL, vem vet hur den karln tänker?
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Det är ålderskillnaden som gör det skevt.
Det är ju bara skevt i någon sorts sexmoraliskt vinkel.

Vi blir byxmyndiga vid femtonårsåldern och myndiga vid arton. När ska din dotter få ditt stöd i sitt val av män?
Citera
2021-03-25, 06:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han kunde väl inte fira jul med barn och barnbarn. Han är gammal och Tegnell har föreskrivit isolering. Så han bjöd in "extradottern" för lite mys.

Exakt de var han rädda om. Hon var bara ett paket av kött och lustar. "Knullvänligt" så att säga för en äldre man på julafton. Det som kanske gjorde henne arg efteråt.
Citera
2021-03-25, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Bara för att jag säger "Who's Your Daddy?" när jag sätter på dig i tvåan så blir det inte ett brott.

Nej men att vara någon extra pappa och sen väljer du att ha sex med detta ”barn” borde vara det
Citera
2021-03-25, 06:47
Medlem
arbetets avatar
Men ändå, jag gläder mig över feministernas disparata reaktioner. Blandad kompott av kognitiv dissonans och hysteriska utfall.

Citera
2021-03-25, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Uppenbarligen var det inte så.

Hon super ner en gubbe
Hon får honom att sätta på henne
Hon spelar in det
Hon vill ha 125.000 kr
Hon försökt göra det tidigare
Hon misslyckades
Svensk rättsväsende fungerar!

Gubbe anklagar henne för att ljuga med mera på bästa sändningstid och stämmer henne för att ljuga och sen staten på en miljon
Rättväsendet funkar inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in