2021-03-25, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jono123
I Sverige blir du inte oskyldigt dömd så ofta, eftersom principen hellre fria än fälla gäller och du döms inte om det inte är utom alla tvivel. Så jag tror inte oron behöver vara så stor för att drabbas av det problemet. Däremot är det stora antal våldtäkter som sker, och det stora antal kvinnor som skadas för livet både psykiskt och ibland fysiskt, ett större problem.

Ja våldtäkt är ett hemskt brott och orsakar mycket psykiskt lidande men oavsett så ska man inte förminska problemet med dessa falskanmälningar som du inte heller vet hur vanligt förekommande det är. Det ska finnas konsekvenser att falskanmäla som det är nu så tycker ju många synd om dom och så händer det ingenting, de ska straffas.
Citera
2021-03-25, 00:53
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elegwyn
För jag är inte blind?

https://mega.nz/folder/Q891CKZR#iYzM4OTGzTgxXkEb8QE5-g

https://xhamster.com/videos/lisa-xhFwgIv

Jämför hennes längd, kroppsform och sedan karaktärsdrag i ansiktet med tjejen i videon så ser du själv att det är två helt olika kvinnor.

Undrar om hon kan stämma stoppapressarna om det inte här hon?!? Tänk om det påverkat åklagaren och det inte är hon. Hmmm,,,
Citera
2021-03-25, 00:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Dock så ska falskanmälningar få konsekvenser, tänk på skadan det orsakar för en man i 40 årsåldern med familj och jobb, med i den lokala idrottsföreningen. Först skilsmässa, sedan tar människor avstånd på jobbet och kanske tvingas byta jobb. ingen av de andra föräldrarna vill ha med mannen att göra i idrottsföreningen och det hela läcker till barnen som börjar mobba mannens barn.
Bor man i ett mindre samhälle så blir man ju tvungen att flytta eftersom man automatiskt är skyldig enligt somliga.
En falskanmälan kan förstöra någons liv men ni beter er som att det är skitsamma, motsvarar en felparkering eller något liknande.

Förstår inte människor hur oerhört mycket skada denna sjuka kvinna åsamkar andra människor och hur mycket pengar det kostar när hon falskanmäler gång på gång.

Jo, det ska få konsekvenser med falskanmälningar men konsekvensen bör rimligen inte vara att anse att alla anmälda våldtäkter är falska. Eller ska vi strunta i att utreda rån och misshandel med premissen att det inte finns några rån eller misshandelsfall eftersom något antal visar sig vara falskaanmälningar och/eller försäkringsbedrägeri?
Citera
2021-03-25, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
GL ligger på 8

Haha vilket race vi har.
"Team 70+30" ligger 1:a och 8:a i Julaftonsknullets Grand Prix.

Fröken 30 har dock punktering på 3 hjul just nu.
Citera
2021-03-25, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo, det ska få konsekvenser med falskanmälningar men konsekvensen bör rimligen inte vara att anse att alla anmälda våldtäkter är falska. Eller ska vi strunta i att utreda rån och misshandel med premissen att det inte finns några rån eller misshandelsfall eftersom något antal visar sig vara falskaanmälningar och/eller försäkringsbedrägeri?

När har jag eller någon annan i denna tråd sagt att alla våldtäkter är att betrakta som falskanmälningar.
Du kör med halmgubberetorik nu.
Citera
2021-03-25, 01:01
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag har inte dumförklarat någon expert, tvärtom har jag länkat till experter. Men bra i alla fall att du medger att du inte riktigt vet nu äntligen.
Du skrev: ”Lambertz har koll på lagen och var smart, till skillnad från de som tror han begick ett brott”. Grejen är att experterna tror att Lambertz begick ett brott.

GW sa: ”Det är verkligen grovt förtal”, och menade att även om SVT är närmast till hands att åka dit för detta så har Lambertz ett personligt ansvar som inte går att bortse från i sammanhanget, och att det också är värt att pröva rättsligt. Nils Funcke, som du hänvisade till, menar även han att förtalet i sig begicks av Lambertz. Dock att medias misstag är av större karaktär, då de bör förstå den enorma risken med att livesända ett sådant event.

Jag har aldrig påstått mig vara säker, jag tror precis som du att media om någon kommer att åka dit för detta, men jag tror som sagt inte att Lambertz själv är rättsligt immun i sammanhanget eftersom hans intention var att sprida smutskastning.
Citera
2021-03-25, 01:06
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Jag håller till stor del med dig. Gillade GW förr i tiden, men har oerhört svårt för honom numer. Ett förtydligande dock: GW är också jurist. Han har en jur. kand. i bagaget.
Nä han har inte nån jur.kand. Ett hopplock av ämnen är vad han har, dvs en fil.kand.
Citera
2021-03-25, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Du skrev: ”Lambertz har koll på lagen och var smart, till skillnad från de som tror han begick ett brott”. Grejen är att experterna tror att Lambertz begick ett brott.

GW sa: ”Det är verkligen grovt förtal”, och menade att även om SVT är närmast till hands att åka dit för detta så har Lambertz ett personligt ansvar som inte går att bortse från i sammanhanget, och att det också är värt att pröva rättsligt. Nils Funcke, som du hänvisade till, menar även han att förtalet i sig begicks av Lambertz. Dock att medias misstag är av större karaktär, då de bör förstå den enorma risken med att livesända ett sådant event.

Jag har aldrig påstått mig vara säker, jag tror precis som du att media om någon kommer att åka dit för detta, men jag tror som sagt inte att Lambertz själv är rättsligt immun i sammanhanget eftersom hans intention var att sprida smutskastning.

Fast GW har verkligen tappat det de senaste åren. Känns mest som att han sitter och gissar numera.
Citera
2021-03-25, 01:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Nä han har inte nån jur.kand. Ett hopplock av ämnen är vad han ha, dvs en fil.kand.

Jo inget vidare pluggmässigt. Han har ju dock senare en doktor i kriminologi. Men den fick han just av ett ihopkok av en jävla massa.
Citera
2021-03-25, 01:14
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo inget vidare pluggmässigt. Han har ju dock senare en doktor i kriminologi. Men den fick han just av ett ihopkok av en jävla massa.
Finns en tråd om GW.
Citera
2021-03-25, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det fetade är inte belagt.

Och en del av det andra kommer från Stoppa Pressarna som inte alltid är så värst tillförlitliga.

Jag har en känsla av att när det gäller denna EA så är det ännu värre vilket säkerligen kommer att komma fram.
Citera
2021-03-25, 01:16
Medlem
Van Nostrands avatar
Läser i Stoppa Pressarna att Lamberz flickvän verkligen är en "flickvän" i ordets rätta bemärkelse - 36 år gammal ger 35 års åldersskillnad. Oavsett vad som hände på jul är han gubbsjuk jävel. Patetiskt allt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in