2021-03-25, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Bättre än en random hora.

Nej, inte alls. Lambertz försvarade de juridiska principerna men glömde bort att moralfilosofiska tankar är bärande i juridik. Haveriet i denna tråd handlar mest om skuldfrågan, vilken är helt ointressant, det som har vikt är hur domstolen agerar.
Citera
2021-03-25, 00:42
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Nej, inte enbart, det har en vardaglig mening och en juridisk mening. Man kan smutskasta någon, alltså förtala, utan att göra sig skyldig till förtal som brottsrubricering. Jag tror inte att Lambertz gjort sig skyldig till något brott, men ser gärna att han prövas eftersom förtalet i det här fallet fyller två eller fler juridiska kriterier.

Så när du säger att det var förtal så talar du inte om det i juridisk mening utan i din egna personliga mening, ja då kan du förstås hävda vad du vill.
Citera
2021-03-25, 00:43
Medlem
Mer.info.007s avatar
Hon är 1 på mest sökta på Mrkoll.
Citera
2021-03-25, 00:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoubtful71
Nej, inte alls. Lambertz försvarade de juridiska principerna men glömde bort att moralfilosofiska tankar är bärande i juridik. Haveriet i denna tråd handlar mest om skuldfrågan, vilken är helt ointressant, det som har vikt är hur domstolen agerar.

Du kan ta din moralfilosofi och köra upp i arslet. GL är utsatt för ett övergrepp och ett brott, ingen tvekan.
Citera
2021-03-25, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Lambertz själv hade inga problem. med att anse att en psyksjuk
-som fått nya doser psykofarmaka för vare mord han erkänt i förhör på psyket,
-med metoder som klassas som tortyr (när medicinsk personal och metoder används för att få fram ett yttrande) men ändå friats i brist på relevant bevisning,
nog ändå kan vara skyldig trots friande dom för att inga kroppar eller bevisning funnits.

Lambertz är skitigare än ett nattsvart kolararsle.

Jag vet mycket väl hur jävla illa hela Quick-soppan behandlades och Lambertz är mycket riktigt en sopa som aldrig kunde erkänna hur dåligt hanterat Quick-fallet var. Så hårt lurad som han blev definierar ju hans liv och han är troligtvis psykiskt märkt av detta. Hela hans yrkesstolthet åkte ju i soptunnan med det Quick-fallet. Jag känner ingen sympati för mannen angående detta men han förtjänar inte att bli lurad av en bedragerska.
Och det betyder inte att han är skyldig här utan nu är det en psykiskt sjuk kvinna som falskanmäler igen och igen och det kan vi inte anklaga Lambertz för.
Citera
2021-03-25, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Hon är 1 på mest sökta på Mrkoll.

Haha highscore!!!
Citera
2021-03-25, 00:47
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Så när du säger att det var förtal så talar du inte om det i juridisk mening utan i din egna personliga mening, ja då kan du förstås hävda vad du vill.
Det jag säger är att hans uttalande kan vara ett lagbrott, och att det bör prövas därefter. Jag är alltså inte säker på hans juridiska skuld eller oskuld, men menar likt experterna att det är förtal (i vardaglig mening) och att det bör prövas (i juridisk mening).

Du säger däremot tvärsäkert att det inte rör sig om något lagbrott, och dumförklarar experterna.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Kan tillägga att förutsatt, av mig i förra inlägget kommenterade, infon stämmer, så bör GL vara på sin vakt. Detta har tagit hårt på kvinnan mentalt och hon kommer inte att glömma detta i första taget. Hon kommer att älta detta i all oändlighet. Hon kommer även försöka övertala andra män till eventuella diverse hämndaktioner, genom att manipulera dem och få dem att tycka synd om henne.

Man kanske kan låsa in han på torken ett tag? Han har ju senapsfärgad hud som ser ut som grava leverproblem, nu när han flamsar med motanmälningar om att han skulle blivit våldtagen kan jag undra om han kanske är alkad?
Citera
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Haha highscore!!!

GL ligger på 8
Citera
2021-03-25, 00:48
Medlem
Hon ropade kanske på vargen en gång för mycket?
Citera
2021-03-25, 00:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Hon ropade kanske på vargen en gång för mycket?

Tre eller fyra gånger för mycket.
Citera
2021-03-25, 00:50
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det jag säger är att hans uttalande kan vara ett lagbrott, och att det bör prövas därefter. Jag är alltså inte säker på hans juridiska skuld eller oskuld, men menar likt experterna att det är förtal (i vardaglig mening) och att det bör prövas (i juridisk mening).

Du säger däremot tvärsäkert att det inte rör sig om något lagbrott, och dumförklarar experterna.

Jag har inte dumförklarat någon expert, tvärtom har jag länkat till experter. Men bra i alla fall att du medger att du inte riktigt vet nu äntligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in