2021-03-24, 21:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nä, jag har sagt att det är mycket troligt att han är dement. Allt han säger är ju inte heller per automatik fel heller.
Jag har för mig att Ebba sagt det oxå faktiskt.

Nej, där har du fel. Ingen som ifrågasätter Ebba höjer Esbjörn till skyarna.
Att använda som argument att någon är mycket på tråden är ju bara bajs. I synnerhet inte nu när det är Corona. Men om du mår bra av att tänka att jag är patetiskt arbetslös lågutbildad och ensam, så gör det. Det stämmer inte, men det är helt okey för mig att du tror det.
Det sista känns ju bara som att du härmar något jag sa, det blir mera trovärdigt om du kommer på egen epitete.

Och detta är den slutsatsen du drar av att jag skriver att det kan finnas många sidor av en sanning. Stackars människa vem har skrämt dig att inte reflektera själv utan nöja dig med att få sanningen tillsagd till dig.

Okey. Så när du började höra talas om denna husaffär.

Spännande nu ska jag studera dessa fakta som jag har framför mig och sedan bedöma förutsättningslöst vad jag tycker.

Du hade alltså kunnat tycka att Ebba hade fel. Om saker varit lite annan.

Jag fattar inte att du äger sanningen. Det har du helt rätt i.

Vad du inte fattar är att ingen äger sanningen. Av någon anledning har du fått för dig att sanningen är något som någon kan äga. Återigen så visar det bara hur otroligt korkad du är.
2021-03-24, 21:58
Medlem
trngws avatar
Citat:
Fan vad taskig du är, jag hade oxå tyckt att det var spännande att gå Hem till Ebba på kaffe. Många människor tycker att folk blir spännande för att dom är kända.

Så du menar att Esbjörn utnyttjade Ebba enbart för att få spegla sig själv i hennes stjärnglans.
Jaja, du har väl i alla fall rätt så långt att den som luras och utnyttjar andra här är just Esbjörn.
2021-03-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Tanken har slagit mig men M-gård var bortrest så det var troligen inte hon då återstår Ulf och dom verkar ju vara täta kompisar eller var i alla fall, han kan ju haft en fordran på Esb iom bilen.
Bilen skrotades ej och tveksamt om den var helförsäkrad, den är ju inte avställd eller borta så antingen lagad eller står den o dammar.
Kan detta vara dom som kokat ihop detta?
I Marielund känner ju troligen alla alla lite så att hon skulle kunna betala dubbelt upp mot hans tidigare bud var nog deras tanke i så fall. det bor ju bara en handfull personer där ca 300 st
Ulf ,bor ju inte långt ifrån Johann Binninges
RO kollega Susanne Flyborg. Kan de ha haft kontakt och planen börjat spira?

Såg att en nämndeman i Uppsala tingsrätt är styrelseledamot i RO. Det är inte ok!

https://www.facebook.com/189423021089067/posts/273730115991690/?d=n

Han har c/o adress Nordström advokater.
Är inte de Ebbas advokater?
Då har RO en insider på byrån?

https://www.allabolag.se/5568796634/dr-fridblom-konsult-ab
Senast redigerad av Analias 2021-03-24 kl. 22:04.
2021-03-24, 22:00
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Är Marockanska gatuhoran utvisad eftersom du sitter maniskt och skriver dygnets alla timmar från alla dina personligheter och röster? Du är störd och din tantmaffia också.
vad irriterad du verkar. Det kanske inte är bra för ditt hjärta att vara på tråden, har du kollat blodtrycket!
Citat:
Var Esbjörn ditskickad?Fanns det en plan redan före mötet att sätta Ebba i problem?
Aha! Så den vänninan som Ebba talade med om huset och som sedan frågade om Esbjörn var intresserad av att sälja till Ebba. Var egentligen på Esbjörns sida, och planterade tanken om huset i Ebbas hjärna... smart jag förstår.

Vänta måste bara fixa en foliehatt så fortsätter vi att spekulera.
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tja, vad tycker du jag ska svara på det? Du har uppenbarligen inte ens förstått att vi är ett gäng i den här tråden som tycker tvisten är intressant ur olika perspektiv, och därför gräver fram fakta om den. Självklart hjälps vi åt så gott vi kan. Jag gräver fram vissa grejer, någon annan gräver fram något annat baserat på vad jag grävt fram osv. Men allt det där övergår ditt förstånd, jag förstår det.
Vad du menar med att vi "känner varandra" får du förklara om du vill ha något svar på det. Man lär snabbt känna vad vissa personer är för några på forum som detta, såväl intelligenta och kunniga personer som förmår reda i saker, som riktiga korkskallar som inte kan annat än sprida lögner och kasta skit och verkligen inte förmår reda i saker, som du t.ex. Vilka som hör var märker man snabbt i hur de kommunicerar med varandra och andra. Men visst, jag förstår, det övergår ditt förstånd det också.

Att du inte förstår skillnaden på att avguda och att försvara, och att du inte heller förstår kopplingen mellan fakta, sanning och att ta någon i försvar, är verkligen ingen överraskning. Du har gång på gång uppvisat en extremt låg intellektuell nivå, obefintlig rent ut sagt.

Det finns ingenting farligare för sanningen än att hålla på och sprida lögner som du gör.
Det finns massvis med fakta i detta fallet, och all denna fakta är exempel på sanningar, oavsett vad du fått för dig.

Fast bara med den lilla detaljen då att Esbjörns egen värdering visar att det pris Esbjörn själv satte på huset ligger helt i paritet med marknadsvärdet. Det är just det. Du bortser från fakta och låtsas att det du själv hittar på är "sant". Du påstår dig själv veta bättre än såväl renommerade mäklare som psykologer och läkare. Det säger allt om dig och din trovärdighet. Med mig är det tvärtom. Jag lutar mig i det jag skriver på vad dessa mäklare, psykologer och läkare säger.
Kolla du kan ju svara fint..Jag måste säga att ni som håller på Ebba här är mycket mera organiserade än vi som inte gör det.
Vi skickar aldrig meddelande till varandra, vi är inte ens ett vi. Vi har definitivt ingen tågordning på vem som letar efter vad.

Men tack för du outade hur ni jobbar.
2021-03-24, 22:01
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Fan vad taskig du är, jag hade oxå tyckt att det var spännande att gå Hem till Ebba på kaffe. Många människor tycker att folk blir spännande för att dom är kända.

Om det var så att det var därför så var det Esb som var den taskiga, han visste ju att hon ville köpa och han hade helt andra avsikter då han gick dit.
2021-03-24, 22:07
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Såg att en nämndeman i Uppsala tingsrätt är styrelseledamot i RO. Det är inte ok!

Han har c/o adress Nordström advokater,men är inte de Ebbas advokater?

Om det är så är det nästan otrevligt att ens tänka tanken men det var hon som drog fram det i faceinlägget den tredje oktober detta är det första som indikerar på deras upplägg

https://imgur.com/a/wgy7PG3
2021-03-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om det är så är det nästan otrevligt att ens tänka tanken men det var hon som drog fram det i faceinlägget den tredje oktober detta är det första som indikerar på deras upplägg

https://imgur.com/a/wgy7PG3
Ja,om de inte haft kontakt före det utanför fb?
2021-03-24, 22:10
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:

Han har c/o adress Nordström advokater.
Är inte de Ebbas advokater?

Tror att det är Esbjörns brorson Matz, som bor nära Susanne Flyborg.
2021-03-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tror att det är Esbjörns brorson Matz, som bor nära Susanne Flyborg.
Just ja,sorry blandade ihop namnen
2021-03-24, 22:14
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Aha! Så den vänninan som Ebba talade med om huset och som sedan frågade om Esbjörn var intresserad av att sälja till Ebba. Var egentligen på Esbjörns sida, och planterade tanken om huset i Ebbas hjärna... smart jag förstår.

Vänta måste bara fixa en foliehatt så fortsätter vi att spekulera.

.

Det var ju känt genom att Esb hade outat att det kunde vara en försäljning på gång
2021-03-24, 22:18
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Vilken är diagnosen från 2020? Är det psykologutlåtandet du syftar på? Knappast vatten värt skulle jag vilja säga.
De andra snarar ju bekräftar att han har en diagnos än förnekar det.

Jag kallar det förnekelse att tro att detta inte hoppar upp och biter henne hårt och länge i rumpan.
Du tänker att en kolumn o Aftonbladet är ett tecken på att att den bad will för Ebba och partiet är över nu.
Jag säger som jag brukar. Den som lever får se.

Men för sjutton alla 3 är ju psykologutlåtanden!

Mycket riktig slutsats Mary Strunt, knappt vatten värt den 2020 enligt min mening också.
Men hur kan du få tidigare psykologutlåtanden att bekräfta något, när diagnosen är samma i alla 3 och dessutom är en diagnos som uteslutit demens i mer än 10 år?
2021-03-24, 22:20
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ja,om de inte haft kontakt före det utanför fb?
Det är ju mest troligt att MPL och M-gård startade detta
i alla fall om man tittar på möjligheterna tidsmässigt

https://imgur.com/a/yMbX2br

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in