Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Vi? Är ni någon speciell gruppering som känner varandra detta vi? Nej frågan är inte retorisk. Jag frångår min vana att inte fråga dig.
Jag tänker att många av oss här inne inte påstår sig vare sig äga eller sitta på sanningar.
Du säger dig gräva fram saker för att se hur det ligger till. Men det känns som du bestämt dig för sanningen innan du börjar gräva.
Tja, vad tycker du jag ska svara på det? Du har uppenbarligen inte ens förstått att vi är ett gäng i den här tråden som tycker tvisten är intressant ur olika perspektiv, och därför gräver fram fakta om den. Självklart hjälps vi åt så gott vi kan. Jag gräver fram vissa grejer, någon annan gräver fram något annat baserat på vad jag grävt fram osv. Men allt det där övergår ditt förstånd, jag förstår det.
Vad du menar med att vi "känner varandra" får du förklara om du vill ha något svar på det. Man lär snabbt känna vad vissa personer är för några på forum som detta, såväl intelligenta och kunniga personer som förmår reda i saker, som riktiga korkskallar som inte kan annat än sprida lögner och kasta skit och verkligen inte förmår reda i saker, som du t.ex. Vilka som hör var märker man snabbt i hur de kommunicerar med varandra och andra. Men visst, jag förstår, det övergår ditt förstånd det också.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Vad du känns som mycket mer än en sannings sägare är någon som dyrkar Ebba som en Gudinna. Någon som tycker Ebba är ofelbar och fantastisk. Någon som ser upp till och beundrar henne.
Då handlar det inte om sanningen. Då handlar det om försvar.
Att du inte förstår skillnaden på att avguda och att försvara, och att du inte heller förstår kopplingen mellan fakta, sanning och att ta någon i försvar, är verkligen ingen överraskning. Du har gång på gång uppvisat en extremt låg intellektuell nivå, obefintlig rent ut sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Personligen tror jag inte att det finns em sanning i det här. Jag tror Ebba har en och Esbjörn har en. Detta betyder inte per automatik att någon av dom ljuger.
Att ha en sanning klar för sig innan man börjar leta. Är ett väldigt farligt sätt att söka sanningen.
Det finns ingenting farligare för sanningen än att hålla på och sprida lögner som du gör.
Det finns massvis med fakta i detta fallet, och all denna fakta är exempel på sanningar, oavsett vad du fått för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
P,s
Personligen tror jag i och för sig att Ebba skarvar ganska bra i sanningen gällande den här affären. Jag tror hon tjatat, lockat och lovar Esbjörn en massa saker, för att det är precis så hon gör som politiker.
Jag tror vidare att hon inte delgivet Esbjörn huset värde på ett riktigt sätt, och där igenom fulspel sig till ett jävligt bra pris.
Fast bara med den lilla detaljen då att Esbjörns egen värdering visar att det pris Esbjörn själv satte på huset ligger helt i paritet med marknadsvärdet. Det är just det. Du bortser från fakta och låtsas att det du själv hittar på är "sant". Du påstår dig själv veta bättre än såväl renommerade mäklare som psykologer och läkare. Det säger allt om dig och din trovärdighet. Med mig är det tvärtom. Jag lutar mig i det jag skriver på vad dessa mäklare, psykologer och läkare säger.