2021-03-24, 21:27
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Tröttnar du aldrig? Känns det inte fånigt att skriva samma sak dag ut och dag in? Obs det var en retorisk fråga.

Du skulle ju inte ställa frågor till mig sa du ju!
För övrigt så är ju det där frågor som du besvarar bäst själv.
Det var en retorisk fråga. Jo jag har förstått att du tröttnat på att få sanningen upptryckt i näsan varje gång du kommer dragandes med dina lögner. Men eftersom du inte berättade vilken av dina två frågor som var retorisk, så svarade jag på bägge i alla fall.

Citat:
Du argumenterar väldigt sällan för din sak, utan mera bara mot alla andra.
Där har du fel igen, jag argumenterar hela tiden för "min" sak, det är bara du som för det mesta inte fattar.
2021-03-24, 21:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jag skulle vilja hänvisa mycket av det här till Ebbas priviligierade läge. Jag är inte så säker på att Esbjörn gått och fikat hos någon annan den där dagen, då hennes väninna hade hört sig för om att Ebba skulle få köpa.
Först sa jag Nej säger han ju. Men det är klart att han ville gå hem till självaste partilederskan. Vidare sitter Ebba i en priviligerad sits när det kommer till förhandlingen om köpet skulle ske eller inte. Som partiledare är hon van att säga det folk vill höra. Hon är van att strategiskt planera att övertygar människor. Ebba kan argumentera och debatter. I hennes yrke ingår att inte ta Nej för ett svar.

Ja detta är ju mycket besynnerligt att han gick dit i vetskap om att hon ville ses om han ville sälja.
Om han nu inte ville sälja utan gick dit ändå, då blev allt ett helt annat läge och detta ger fler frågor, ville han gå dit för att se om hon gav ett högre pris än dom som han har tackat nej till förut bara för att få en bekräftelse?
Gick han dit för att han endast ville fika och träffa EB, i så fall är han ju bara en ful gubbe som fluktade efter unga kvinnor.
Gick han dit med vetskap om att det kunde bli en bra affär om han sålde men inte ville utan bara lura henne att tro det, och i så fall varför?

Om nu han hade fått flera bud förut och han har tackat nej då så är det ju satt utan all tvivel om att han inte visste vad det handlade om när han skrev på köpeavtalet.

Nej den gubben är nog van att lura och nu när han fick ett bra bud som mycket väl stämde med värderingen i höstat (och även i februari visade det sig). så var han både nöjd och tillfreds, men när M-gård kom hem och fick reda på detta och sa att priset var för lågt blev han nog både sur och besviken.
2021-03-24, 21:31
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja hänvisa mycket av det här till Ebbas priviligierade läge. Jag är inte så säker på att Esbjörn gått och fikat hos någon annan den där dagen, då hennes väninna hade hört sig för om att Ebba skulle få köpa.
Först sa jag Nej säger han ju. Men det är klart att han ville gå hem till självaste partilederskan. Vidare sitter Ebba i en priviligerad sits när det kommer till förhandlingen om köpet skulle ske eller inte. Som partiledare är hon van att säga det folk vill höra. Hon är van att strategiskt planera att övertygar människor. Ebba kan argumentera och debatter. I hennes yrke ingår att inte ta Nej för ett svar.

Jag har svårt att se att Esbjörn hade en chans när hon nötte på. På grund av hennes priviligierade läge. Är det inte omöjligt att Esbjörn hade extra svårt att vara tydlig i sitt nej och avspisa henne.

Skicka självaste partilederskan på porten....

Jag tror oxå att hon på grund av sin priviligierade situation gjorde att Esbjörn hade mera tillit till henne än vad han haft för en annan köpare.

Men när Ebba sa att hon skulle fixa allt, han behövde inte tänka på något. Så slog det inte Esbjörn att dubbelkolla.

Tröttnar du aldrig? Känns det inte fånigt att skriva samma sak dag ut och dag in? Obs det var en retorisk fråga.

Makthaverskan hävdar vidare att hon har bättre rätt till huset än den gamla mannen.
Det ligger granne med där mina barns far bor och det skulle passa väldigt bra i mitt livspussel att huset var mitt.

Fast den fakta och sanningar använder du ju aldrig som argument för att bevisa någons påstådda lögn med.

Du argumenterar väldigt sällan för din sak, utan mera bara mot alla andra.

Ingen gud står bakom Ebba i det här. För det finns inte mycket förlåtande och gudsfruktigt i hennes agerande.
Vi är så överens i så mycket. Det är helt otroligt att vi är överens i nästan allt utom kärnfrågan. 😉😂😊.

Nja, jag tror Ebba vet mycket mer oxå. Jag tror Gud vänt sitt ansikte från detta.
Är Marockanska gatuhoran utvisad eftersom du sitter maniskt och skriver dygnets alla timmar från alla dina personligheter och röster? Du är störd och din tantmaffia också.
2021-03-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja detta är ju mycket besynnerligt att han gick dit i vetskap om att hon ville ses om han ville sälja.
Om han nu inte ville sälja utan gick dit ändå, då blev allt ett helt annat läge och detta ger fler frågor, ville han gå dit för att se om hon gav ett högre pris än dom som han har tackat nej till förut bara för att få en bekräftelse?
Gick han dit för att han endast ville fika och träffa EB, i så fall är han ju bara en ful gubbe som fluktade efter unga kvinnor.
Gick han dit med vetskap om att det kunde bli en bra affär om han sålde men inte ville utan bara lura henne att tro det, och i så fall varför?

Om nu han hade fått flera bud förut och han har tackat nej då så är det ju satt utan all tvivel om att han inte visste vad det handlade om när han skrev på köpeavtalet.

Nej den gubben är nog van att lura och nu när han fick ett bra bud som mycket väl stämde med värderingen i höstat (och även i februari visade det sig). så var han både nöjd och tillfreds, men när M-gård kom hem och fick reda på detta och sa att priset var för lågt blev han nog både sur och besviken.
Var Esbjörn ditskickad?Fanns det en plan redan före mötet att sätta Ebba i problem?
2021-03-24, 21:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Vi? Är ni någon speciell gruppering som känner varandra detta vi? Nej frågan är inte retorisk. Jag frångår min vana att inte fråga dig.

Jag tänker att många av oss här inne inte påstår sig vare sig äga eller sitta på sanningar.

Du säger dig gräva fram saker för att se hur det ligger till. Men det känns som du bestämt dig för sanningen innan du börjar gräva.

Tja, vad tycker du jag ska svara på det? Du har uppenbarligen inte ens förstått att vi är ett gäng i den här tråden som tycker tvisten är intressant ur olika perspektiv, och därför gräver fram fakta om den. Självklart hjälps vi åt så gott vi kan. Jag gräver fram vissa grejer, någon annan gräver fram något annat baserat på vad jag grävt fram osv. Men allt det där övergår ditt förstånd, jag förstår det.
Vad du menar med att vi "känner varandra" får du förklara om du vill ha något svar på det. Man lär snabbt känna vad vissa personer är för några på forum som detta, såväl intelligenta och kunniga personer som förmår reda i saker, som riktiga korkskallar som inte kan annat än sprida lögner och kasta skit och verkligen inte förmår reda i saker, som du t.ex. Vilka som hör var märker man snabbt i hur de kommunicerar med varandra och andra. Men visst, jag förstår, det övergår ditt förstånd det också.

Citat:
Vad du känns som mycket mer än en sannings sägare är någon som dyrkar Ebba som en Gudinna. Någon som tycker Ebba är ofelbar och fantastisk. Någon som ser upp till och beundrar henne.

Då handlar det inte om sanningen. Då handlar det om försvar.

Att du inte förstår skillnaden på att avguda och att försvara, och att du inte heller förstår kopplingen mellan fakta, sanning och att ta någon i försvar, är verkligen ingen överraskning. Du har gång på gång uppvisat en extremt låg intellektuell nivå, obefintlig rent ut sagt.

Citat:
Personligen tror jag inte att det finns em sanning i det här. Jag tror Ebba har en och Esbjörn har en. Detta betyder inte per automatik att någon av dom ljuger.

Att ha en sanning klar för sig innan man börjar leta. Är ett väldigt farligt sätt att söka sanningen.

Det finns ingenting farligare för sanningen än att hålla på och sprida lögner som du gör.
Det finns massvis med fakta i detta fallet, och all denna fakta är exempel på sanningar, oavsett vad du fått för dig.

Citat:
P,s
Personligen tror jag i och för sig att Ebba skarvar ganska bra i sanningen gällande den här affären. Jag tror hon tjatat, lockat och lovar Esbjörn en massa saker, för att det är precis så hon gör som politiker.
Jag tror vidare att hon inte delgivet Esbjörn huset värde på ett riktigt sätt, och där igenom fulspel sig till ett jävligt bra pris.

Fast bara med den lilla detaljen då att Esbjörns egen värdering visar att det pris Esbjörn själv satte på huset ligger helt i paritet med marknadsvärdet. Det är just det. Du bortser från fakta och låtsas att det du själv hittar på är "sant". Du påstår dig själv veta bättre än såväl renommerade mäklare som psykologer och läkare. Det säger allt om dig och din trovärdighet. Med mig är det tvärtom. Jag lutar mig i det jag skriver på vad dessa mäklare, psykologer och läkare säger.
2021-03-24, 21:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Tänk jag visste inte att Binninge smutskastat Ebba.

det förvånar mig inte alls, du vet i stort sett ingenting. Du hittar bara på en massa. Inget nytt under solen där.
2021-03-24, 21:40
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Var Esbjörn ditskickad?Fanns det en plan redan före mötet att sätta Ebba i problem?

Tanken har slagit mig men M-gård var bortrest så det var troligen inte hon då återstår Ulf och dom verkar ju vara täta kompisar eller var i alla fall, han kan ju haft en fordran på Esb iom bilen.
Bilen skrotades ej och tveksamt om den var helförsäkrad, den är ju inte avställd eller borta så antingen lagad eller står den o dammar.
Kan detta vara dom som kokat ihop detta?
I Marielund känner ju troligen alla alla lite så att hon skulle kunna betala dubbelt upp mot hans tidigare bud var nog deras tanke i så fall. det bor ju bara en handfull personer där ca 300 st
2021-03-24, 21:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Hittills har du inte lyckats visa ett enda inlägg vari jag ljugit. Detta trots att jag uppmanat dig flera gånger. Tack för alla dokument du grävt fram!

Det har jag gjort så många gånger att jag tröttnat.

Du är välkommen. Kan du nämna ett enda som jag grävt fram? Jag tvivlar på att du har den kollen.
2021-03-24, 21:45
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Men gubben är väl dement? Han kanske bara har glömt att han sa ja direkt och sedan skrev på ett bindande avtal?
Nä, jag har sagt att det är mycket troligt att han är dement. Allt han säger är ju inte heller per automatik fel heller.
Jag har för mig att Ebba sagt det oxå faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Sen har vi du et al. som ser den damente gubben som någon ny frälsare och hoppas på att fadäsen ska sänka lilla Ebba. Därför ni investerar majoriteten av er vakna tid i den här tråden.

Ni verkar vara mer fanatiska än kristna sekter.
Nej, där har du fel. Ingen som ifrågasätter Ebba höjer Esbjörn till skyarna.
Att använda som argument att någon är mycket på tråden är ju bara bajs. I synnerhet inte nu när det är Corona. Men om du mår bra av att tänka att jag är patetiskt arbetslös lågutbildad och ensam, så gör det. Det stämmer inte, men det är helt okey för mig att du tror det.
Det sista känns ju bara som att du härmar något jag sa, det blir mera trovärdigt om du kommer på egen epitete.
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Något är riktigt fel på dig och jag tror de varningstecknen kriminalvårdens utredning påvisade var alldeles korrekt,du har en psykopatisk verklighetsfrånvänd störning.
Och detta är den slutsatsen du drar av att jag skriver att det kan finnas många sidor av en sanning. Stackars människa vem har skrämt dig att inte reflektera själv utan nöja dig med att få sanningen tillsagd till dig.
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du skulle ju inte ställa frågor till mig sa du ju!
För övrigt så är ju det där frågor som du besvarar bäst själv.
Det var en retorisk fråga. Jo jag har förstått att du tröttnat på att få sanningen upptryckt i näsan varje gång du kommer dragandes med dina lögner. Men eftersom du inte berättade vilken av dina två frågor som var retorisk, så svarade jag på bägge i alla fall.

Där har du fel igen, jag argumenterar hela tiden för "min" sak, det är bara du som för det mesta inte fattar.
Okey. Så när du började höra talas om denna husaffär.

Spännande nu ska jag studera dessa fakta som jag har framför mig och sedan bedöma förutsättningslöst vad jag tycker.

Du hade alltså kunnat tycka att Ebba hade fel. Om saker varit lite annan.

Jag fattar inte att du äger sanningen. Det har du helt rätt i.
2021-03-24, 21:49
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Fan vad taskig du är, jag hade oxå tyckt att det var spännande att gå Hem till Ebba på kaffe. Många människor tycker att folk blir spännande för att dom är kända.
2021-03-24, 21:52
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
haha, vet inte riktigt - om nån av oss är troll.
Inte direkt som det haglar oförskämda ord mellan oss, eller att man skrattar högt åt korkade inlägg från dig. Så inget troll.

Dito, skrattar inte men småfnissar ibland
2021-03-24, 21:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Fan vad taskig du är, jag hade oxå tyckt att det var spännande att gå Hem till Ebba på kaffe. Många människor tycker att folk blir spännande för att dom är kända.

Ja, att jaga ung snygga kvinnor på ålderns höst vill nog alla snuskgubbar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in