2021-03-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Skyddat boende till EA
Sedan hennes identitet blev känd har hon gjort stora ansträngningar för att avlägsna sig själv från internet. Med viss framgång.

Så här säger EAs målsägandebiträde Clea Sangborn på TV4-nyheterna idag.

CS: Jag kunde inte kommentera igår för jag var tvungen att vara med min klient och ta hand om henne. Ja, hon mår ju inte bra helt enkelt. Och sedan belv det ju inte bättre av presskonferensen då mannen i fråga på ett så glatt sätt förtalar min klient och kränker henne igen och tar all hennes värdighet ifrån henne. Det förvånade mig och jag tycker att det var... Det var dåligt. Det var otroligt förvånande tycker jag.

Journalist: Var befann ni er när ni hörde den här presskonferensen som Göran Lambertz höll?

CS: Vi var på väg till olika ställen så att jag hade den på mobilen så att hon var i en bil med poliser och jag var i en egen bil.

Journalist: Men hon har hört Göran Lambertz?

CS: Hon har hört delar av Göran Lambertz och jag vill inte låta henne höra allt. För att hon mådde inte bra.

Journalist: Vad var hennes reaktion på det han sa igår?

CS: Nej alltså det var, hon tystade och blev helt... Hon var chockad. Och skälet till det är att hon har delat så mycket med honom. Han känner till hur dåligt hon har mått över tidigare övergrepp. Och sen så hände det som hände på julafton. Och så gör han så här mot henne. Det är chockerande för henne.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/målsägandebiträdet-om-kvinnans-reaktion-efter-presskonferensen-hon-blev-chockad/13329661

Clea Sangborn sa också att EA fått hjälp att fixa skyddat boende. Efter allt hot och hat som hon mottagit.

CS: Att hon ska gruppvåldtas. Att hon inte är värd att leva och så vidare. Det här har pågått... Det har varit ett enormt hat mot henne. På grund av det här. Och därför har man gått in och gjort en säkerhetskontroll. Man anser alltså att hoten är så pass allvarliga så att hon av polisen är placerad på ett skyddat boende.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/kvinnan-vill-att-målet-mot-lambertz-överprövas/13329648

Svinaktigt av Lambertz och svinaktigt av de som hotar henne. Det här är en människa som just nu mår oerhört dåligt och som sannolikt mådde dåligt redan innan det här hände. Om hon vinklat det som hänt är det för djävligt men det ska i så fall hanteras inom rättsväsendet.
Citera
2021-03-24, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenGul1900
Vet du att Hasan bor där?
Jag undrar bara för att det inte finns någon med det namnet på lägenheten. Det finns bara en EA som bor där. Det är enligt listan på boende som hyresvärden (HUGE) har i porten.

Jag vet inte om han fysiskt befinner sig i den adressen. Han är skriven där - dock med en c/o adress boendes hos Khan.. Men Hasan har varit skriven i samma adress typ 10 år.. Vill minnas att han var 19år gammal när han flyttade till den adressen. E.A. har inte varit skriven där mer än kanske 1,5 år vill jag minnas.

E.A. är nog tvungen att spela högt på "hotet" för att få samhällets hjälp med bostaden. Annars är det kört för hennes del. Får hon inte bostaden fixat för att hon är "hotad" blir det härbärge. Hon har inga inkomster att visa, inget arbete och hon är problematisk som granne - med tanke på hur hon betedde sig i fyllan den natten då hon anklagade DU för våldtäkt: slängde ett glas i väggen och välte bordet.

Lägg därtill att hon har vägrat att flyttat ut från en adress där hon inte ens var skriven då förstår vem som helst att henne vill man inte ha som hyresgäst.
Citera
2021-03-24, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Fel, jag skrev i tråden att EA kontaktade MÖ som hänvisade till Anne Ramberg som gav rådet att prata med Irmeli Krans om hur EA skulle göra. Irmeli sa till EA att se till så en kompis skulle kontakta polisen och göra en polisanmälan. När MÖ insåg att EA trots hennes avrådan ändå anmälde Göran via proxy vän så såg hon till att hennes vän Clea blev ombud för EA. Clea har bara ett intresse och det är att skydda MÖ och skydda att EA är eskort.

Jag har verkligen ingen ytterligare info att komma med här, så jag borde vara tyst. Låt mig bara lägga till två saker: 1. IK har en egen tråd här, (FB) Kvinnor såsom Irmeli Krans - Samhällsfara och 2. Häktnings-PM för Assange anger - sök AssangeSexAllegations.pdf - IK:s medverkan vid de båda damernas första kontakt med polisen i anledning av mellanhavandet med WikiLeaks-grundaren JA för tio år sedan.
Citera
2021-03-24, 21:38
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Ser man ut som Lambertz borde man fatta att absolut ingen vill ha sex med en frivilligt...

Säger mer om kvinnans uppsåt än om Lambertz...........
Citera
2021-03-24, 21:40
Medlem
Om hon nu befinner sig i skyddat boende och har polisbevakning kan man väl anta att det är en tidsfråga innan någon av poliserna blir anmälda av henne för våldtäkt!?
Citera
2021-03-24, 21:41
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Svinaktigt av Lambertz och svinaktigt av de som hotar henne. Det här är en människa som just nu mår oerhört dåligt och som sannolikt mådde dåligt redan innan det här hände. Om hon vinklat det som hänt är det för djävligt men det ska i så fall hanteras inom rättsväsendet.

Svinaktigt av Lambertz och tydligt gå ut och säga att anklagelserna mot honom är rena lögner?

Bara under förutsättning att han ljuger. Att bli anklagad och häktad för ett brott som våldtäkt innebär att i offentligheten av målsäganden bli utpekad som en grov brottsling. Givetvis är det inget konstigt eller svinaktigt att då gå ut och så tydligt som möjligt tala om vad som verkligen hände så högt och offentligt som möjligt. Rättsväsendet får hantera rättsprocessen men det finns ingen logik alls i att en anklagad inte har med saken att göra och skall överlämna allt till jurister att säga sitt om.

Rena hot är förstås avskyvärt och fel av den som framför dem, men man skall ta det med en stor nypa salt om några hot alls har förekommit.
Citera
2021-03-24, 21:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Om hon nu befinner sig i skyddat boende och har polisbevakning kan man väl anta att det är en tidsfråga innan någon av poliserna blir anmälda av henne för våldtäkt!?
Hahaha, ja det är nog fan stor risk för det faktiskt.
Citera
2021-03-24, 21:44
Medlem
Jävla märkligt av en ”medievan toppjurist” att bete sig som en galning i direktsändning. Det indikerar att han trots allt undermedvetet erkänner sin skuld. Han borde vara körd nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Att lyfta upp ett eller 10 fall gör det inte mer än sällsynt. Försäkringsbolagen är dessutom inte en speciellt godtrogen motpart. Finns precis ingenting i det här fallet som talar för att syftet med anmälan skulle vara att få ut ett skadestånd med tanke på att vem som helst fattar att allt skulle bli synat i sömmarna. Hon har dessutom ett nedlagt fall med sig sedan innan.
Ang min fetning:
Så vad skulle enligt dig kunna tänkas vara syftet med "allt"?
Att se till att GL hamnar bakom lås och bom, men inte göra sig besväret att försöka få ut någon ersättning via sin hemförsäkring?

Om EA redan fått ersättning från försäkringsbolag för de tidigare, påstådda, våldtäkterna är det inte helt otänkbart att bolaget kanske nu skulle vägra ersätta henne. Om bolaget anser att man inte är tillräckligt varsam med sin egendom/sig själv kan de neka ersättning.
Att gång efter annan hamna i situationer där hon blir våldtagen kan ligga henne i fatet.
Så tänker jag.

Kanske kommer bilden av hur EA har agerat visavi försäkringsbolag att klarna när förtalsrättegången väl kommer igång den 8 april, vem vet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Nu tror GL att han är en hjälte som vill skänka pengarna.
JA. En dubbelhjälte!

Först sätta ljuset på skevheter i lag och rättstillämpning, främst då det gäller sexbrott.
Kanske lyckas att få en korrigering på vad feminazirörelsen i riket har lyckats med att ställa till med, under de senaste tjugo åren?

Och sedan ger han ädelt bort det "gage" som han högst evtlt kommer att lyckas klämma ur moder svea/fru justitia, maa av en sannolikt ogrundad häktning.

Göran Rules!!!
Citera
2021-03-24, 21:45
Medlem
Mer.info.007s avatar
Det är så synd om MÄ nu=) är hon så feg att inte våga gå ut själv
Citera
2021-03-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djangen
En hel del diagnos feminister här inne som offerkoftar lögnerskan. I övrigt glädjande att kvinnor som falskanmäler "våldtäkter" synas och avslöjas. Nu blir det inte lika lätt för er diagnoser att tjäna pengar och offerkofta likes på falskanmälningar!

Och hur vet du att han är oskyldig? Det har vi ingen aning om, bara för att brott inte kan styrkas betyder det inte att det inte han är oskyldig. Det betyder bara att tillräckligt med bevis saknas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in