2021-03-24, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Bra för vem? För den lögnaktiga EA, eller andra med liknande tankar av att systematiskt spela in sin omgivning, fabriksåterställa telefonen och sedan försöka få någon fälld för våldtäkt?

Det är så utomordentligt sorgligt att se kvinnliga kolumnister m.fl. skriva snyftartiklar om ”offret” EA som tre gånger anmält män för våldtäkt, med resultatet att en oskyldig fick sitta 7 månader (!) och en annan 2 veckor inlåsta i häkte, plus ett åtal för förtal angående den tredje. Det största problemet är tydligen ändå att EA dras i smutsen. Finns det någon bättre plats för henne just nu? Om sådana som EA inte fanns så skulle andra tjejer som råkat illa ut ha bättre chanser att bli trodda. Det torde alla normalbegåvade fatta.

Vad gäller hennes förnamn så kan jag bekräfta att GL klantade sig och sade det högt i ExpressenTVs sändning.

Jag tänker som så att målsägande inte är riktigt frisk så att säga. Därför är det bra med hjälp och stöd. Jag bryr mig inte om kolumnisterna eller radikalfeministerna eftersom dom inte inser vilken otjänst dom gör.

Jag tror inte på något jag inte sett eller hört själv. Hela presskonferensen fanns i går på Svt och där finns inget om något namn. Det är i dag man klipper bort ord som använts om målsägande ingenting annat. Det var alltså nyheter i går i dag redigerat uttalande.
Citera
2021-03-24, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liberty-libertin
Jag vet inte, men jag minns spekulationerna i den här tråden. Först trodde några här att det skulle vara journalisten CW (som på Instagram pekade ut en manlig kollega - FV - som hennes våldtäktsman under #metoo - upproret), men senare tycks allmän enighet här utse Advokatsamfundets förra generalsekreterare AR till MÄ:s "väninna".

Att AR skulle vara en nära väninna till MÄ (EA) håller jag för uteslutet. De båda kan ha en åsiktsgemenskap , men de umgås inte som vänner i det privata. AR:s intresse att "hjälpa till" bygger inte på ett önskemål om sexuell gemenskap. Flera andra intressen kunde tänkas, men innan man hänger sig åt spekulationer vill man ha klarlagt vem "väninnan" är. Än så länge måste nog sådana spekulationer bygga på antagandet att AR har ett intresse att påverka "nöjesprofilens" motanmälan, f n handlagd som ett enskilt åtal mot EA för grovt förtal. I förtalsmålet ska visst en andra förhandling äga rum snart, under första halvan av april.

Brottsanmälan är inte offentlig och lär inte bli det heller. Den anger vem som anmält och vem som tagit emot anmälan. Den ingår i den icke offentliga häktnings-PM. Och skulle också ingå i FUP om åklagaren hade väckt åtal.

Den som upprättade anmälan som ledde till att GL anhölls ska ha varit samma kvinna (IK) vid polisen som kritiserades i Assange-ärendet för att inte ha spelat in anmälningen och de första förhören. IK ska vara en känd genusaktivist med personliga band till det tidigare statsbärande partiet och MÄ-advokaten Borgstr*m. Anmälningen läckte polisen direkt till Expressen, men den läckta häktningspromemorian "läckte" den senare försvararen till JA:s engelska advokater och indirekt vidare till världsmedia. Likheterna med JA för tio år sedan men även skillnaderna gör det intressant att utreda vidare vem "väninnan" är och hennes bevekelsegrunder.

Vem är IK? Det måste ju vara ok att skriva ut namnet på någon som arbetar på myndighet och vars uppgifter redan finns i häktningsprotokoll. Är för slö för att kolla upp. Tack på förhand.
Citera
2021-03-24, 16:44
Medlem
swimmingpools avatar
Lambertz om skillnaden mellan att vara oskyldig och att inte vara dömd:
https://twitter.com/lost_s03e22/status/1374637533301198848

Han kanske är oskyldig, men lite skumt ändå att han är så glad på pressträffen, skulle man inte va rätt knäckt om man anklagas för nåt så hemskt. Men visst, han är väl en tuffing som är van vid media och rättsväsendet, men ändå.
Senast redigerad av swimmingpool 2021-03-24 kl. 16:48.
Citera
2021-03-24, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Även DN bekräftar att så var fallet:

Så vi får väl se det som helt fastställt nu.

Väldigt konstigt då Svt var live, men då får man se om han anmäls för tex förtal. Det är dock bara målsägande som kan gå den vägen.
Citera
2021-03-24, 16:46
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja exakt, och det är inte första gången som många i princip omyndigförklarar samtliga kvinnor som alla är offer för mannen, den stora stygga vargen.

Många hanterar ärendet som om hon vore en 13-årig flicka.

Men vad vet jag, hon kanske är mentalt handikappad och är på en mental nivå som en 13-åring?

Samt Intellektuell funktionsnedsättning utvecklingsstörning
Citera
2021-03-24, 16:47
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Du glömde att hon spelat in porrfilm också:
https://xhamster.com//videos/lisa-xhFwgIv

Slampaktigt beteende om det är hon. Man kan inte visa fittan och suga kukar offentligt utan att folk tror att man gillar det mycket. Om hon blir våldtagen är det rätt åt henne. Det finns helt oskyldiga kvinnor som blir påhoppade o våldtagna. Jag värnar om dem. Inte denna horan. Hoppas hon får ett jäkligt straff. Manshatare som förstör för sin våldtagna "systrar". Heja Lambertz.
Citera
2021-03-24, 16:47
Medlem
TilleyHats avatar
Varför drar Lambertz, som gammal justitiekansler, till med ett astronomiskt belopp som en miljon? Han vet ju mer än de flesta att ersättningen kommer att handla om kaffepengar jämfört med det som yrkas, sannolikt 10-20.000 kr.
Citera
2021-03-24, 16:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Så om detta hade varit första gången för kvinna hade GL varit körd. Vad säger egentligen det om beviskraven som ställs? Alla kvinnor kan få åtminstone en man i fängelse om de bara hittar på en bra saga.

Bra sagor klarar dessbättre inte korkade kvinnor att hitta på men tokfeministerna stöttar varandra och lär ut hur en bra saga ser ut. Den kvinna som lägger lite tid på att undersöka detta vet alltså vad hon ska göra och säga och vad som inte fungerar.

Jag tror den typen av kvinnor inte är så bra på att sätta dit männen. De har någon sorts psykiska problem som gör att de upprepar sådant här och antagligen inte särskilt genomtänkt och planerat. En förslagen kvinna som vill sätta dit en specifik man av någon konkret orsak kan däremot vara mycket farligare för honom. Men då har han nog gjort något allvarligt mot henne.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Varför drar Lambertz, som gammal justitiekansler, till med ett astronomiskt belopp som en miljon? Han vet ju mer än de flesta att ersättningen kommer att handla om kaffepengar jämfört med det som yrkas, sannolikt 10-20.000 kr.

Han kanske drar till med 1 miljon för att få 100 000.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Tänkvärt är också att GL friades nu pga kvinnans bakgrund trots att åklagaren ansåg att bevisen i sig var mycket starka.

Bevisen var förstås inte starka men fullt tilltänkta för att spärra in män några år men nu sprack det pga kvinnans historia.

Så om detta hade varit första gången för kvinna hade GL varit körd. Vad säger egentligen det om beviskraven som ställs? Alla kvinnor kan få åtminstone en man i fängelse om de bara hittar på en bra saga.

Bra sagor klarar dessbättre inte korkade kvinnor att hitta på men tokfeministerna stöttar varandra och lär ut hur en bra saga ser ut. Den kvinna som lägger lite tid på att undersöka detta vet alltså vad hon ska göra och säga och vad som inte fungerar.
Jag skulle vilja påstå att utan den här tråden så hade GL fortfarande suttit häktad.
Citera
Medlem
Ser man ut som Lambertz borde man fatta att absolut ingen vill ha sex med en frivilligt...
Citera
2021-03-24, 16:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Han kanske drar till med 1 miljon för att få 100 000.
Han skall väl ändå donera pengarna till något annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in