Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Bra för vem? För den lögnaktiga EA, eller andra med liknande tankar av att systematiskt spela in sin omgivning, fabriksåterställa telefonen och sedan försöka få någon fälld för våldtäkt?
Det är så utomordentligt sorgligt att se kvinnliga kolumnister m.fl. skriva snyftartiklar om ”offret” EA som tre gånger anmält män för våldtäkt, med resultatet att en oskyldig fick sitta 7 månader (!) och en annan 2 veckor inlåsta i häkte, plus ett åtal för förtal angående den tredje. Det största problemet är tydligen ändå att EA dras i smutsen. Finns det någon bättre plats för henne just nu? Om sådana som EA inte fanns så skulle andra tjejer som råkat illa ut ha bättre chanser att bli trodda. Det torde alla normalbegåvade fatta.
Vad gäller hennes förnamn så kan jag bekräfta att GL klantade sig och sade det högt i ExpressenTVs sändning.
Jag tänker som så att målsägande inte är riktigt frisk så att säga. Därför är det bra med hjälp och stöd. Jag bryr mig inte om kolumnisterna eller radikalfeministerna eftersom dom inte inser vilken otjänst dom gör.
Jag tror inte på något jag inte sett eller hört själv. Hela presskonferensen fanns i går på Svt och där finns inget om något namn. Det är i dag man klipper bort ord som använts om målsägande ingenting annat. Det var alltså nyheter i går i dag redigerat uttalande.