2021-03-24, 17:48
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Att de inte själva ser att det bara får dom att se korkade ut. Även om den som motsäger sig Ebbaisterna har vaga argument, så framstår den som inte använder fula ord som den med mest förstånd.

Dröm vidare du.
Om någon är från en socialdemokratisk trollfabrik i denna tråd så är det Ebba-dyrkare. De som inte argumenterar för sin sak, utan bara gnyr om har och skitsnack av Ebba. De ter sig som troll enligt skolboksexempel.
Jag kan oxå massa fula ord jag skulle kunna använda om jag ville. Men jag behöver inte för jag har argument för det jag säger.

Dels har ju dessa bud kommit in under årens lopp, och med tanke på att många tycker det är adekvat att skylla de 400k som är skillnaden mellan de olika värderingarna på att fel ena är gjord ett halvår senare. Så kan vi inte uttala oss alls om huruvida de buden var marknadsmässiga eller inte. Det på 2 miljoner kanske var 15 år sedan och då väldigt marknadsmässigt.

Att marknadsvärdet inte är högre än värderingsvärdet är ju inte sant. Vi läste här igår om ett ruckel på Österlen som värderats till 1,8 och som såldes för 3,7. Och som hade haft 35 personer med i budgivningen.

Det har jag inte heller påstått. Jag skrev:

Marknadsvärdet är de fakto inte högre än vad folk bjuder.

Vilket är samstämmigt med din utsaga.

Vad gäller buden Esbjörn fått tidigare, så har de uppenbarligen inte varit tillräckligt attraktiva, annars hade han sålt. Även nåt som aldrig skulle säljas, kommer säljas om man får tillräckligt mycket för det.

Hade Esbjörn fått 25 miljoner för sin släktgård, hade alla löften om att behålla det i släkten, varit bortglömda. Den tillträdande ägaren hade kunnat pissa i vardagsrummet inför Esbjörn och han hade inte backat ändå.
2021-03-24, 18:01
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Om inte detta är exempel på hyckleri så vet jag inte vad som är det.

Ebbas kritik av hur regeringen och FHM skött Coronapandemin vet inga gränser.
Avgå vrålar hon morsk.
https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/kristersson-m-maste-reda-ut-vad-som-hande-for-de-avlidnas-skull
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/ebba-buschs-krav-efter-regeringens-misslyckande-avga/

När Ebba står där och håller sitt tårögda brandtal är det med vetskapen om att gon själv studsat runt på diverse partyn.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/nya-festbilderna-avslöjar-ebba-busch-efter-corona-kritiken/ar-BB19OJMg

Men hela KD verkar tänka att Gud förskonar de sina från smittan.
https://www.dagen.se/nyheter/2021/03/24/kd-politiker-oppna-upp-kyrkorna-till-pasken/
Finns en allmän tråd om just Ebba Busch, ta upp ditt klagomål där i stället.
(FB) Ebba Busch Thor, partiledare för KD
2021-03-24, 18:10
Medlem
Citat:
Det du inte förstår är att det inte finns något Binninge gäng.
Det finns dom inklusive jag själv som tycker att det finns saker som luktar illa i denna affär. Detta har ingenting med Ebba som person att göra. Utan med hur affären sköttes att göra.
Det du inte förstår är att det är ju det enda "gäng" som finns. De har ju dessutom öppet konspirerat på Facebook och därmed avslöjat sig som just ett "gäng".
2021-03-24, 18:19
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag har hela tiden varit tydlig med att vi inte vet ännu. Men att 99 av 100 med diagnosen kognitiva funktionsnedsättning utvecklar en demens.

Du och dina lögner.

Fakta är att det bara är 70% som utvecklar demens, och det sker då med en försämring på 15-20% per år. Esbjörn har nu haft sin diagnos i över 10år utan någon försämring. Diagnosen han fick senast i december, samma som för 10 år sedan, utesluter demens och eftersom Esbjörns diagnos är stabil tillhör han den grupp om 30% som inte utvecklar demens.

Detta har jag redan förklarat ingående med referenser flera gånger i tråden. Men du har som vanligt noll koll och fattar ingenting utan sprider bara en massa lögner!
2021-03-24, 18:30
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Du går nu från att huset sålts billigt, till att man skulle kunna pressa ut mer pengar från Just Ebba, på grund av hennes utsatta position.
Inte otroligt att man kan pressa fram lite extra pengar, från mer eller mindre desperata människor, jag gör det inte, skulle inte gilla vad jag såg i spegeln, eller sova gott om nätterna då.
Där håller jag med dig. Ebba ska inte betala mer på grund av sin position.

Men enligt mig hade det sett snyggt ut om hon bjöd till lite extra för att hon bett om att få köpa huset. Hade Ebba varit riktigt snygg så hade hon bjuder 5.

Jag håller oxå med om att hur man agerar speglar hur man ser sig själv och hur man sover på nätterna. Efter alla turer kring detta hade jag haft mycket svårt att sov gott i det huset.
Citat:
Jo det har han, han är mest dum och snål, håller med Garre74 där.
Jag håller oxå med. Men jag ställer oxå frågan varför han är dum och snål. Jag menar han hade ju betalat mindre om han gjorde som Garre74 sa. Och det är ju vanligt att de snåla vill betala så lite som möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur ska rätten kunna ta ställning till Barry Karlssons utredning? Det görs utredningar frekvent som lämnas in till rättegångar, med ditt resonemang så måste man bortse ifrån dessa helt. Är det bara psykologer som har gjort en egen utredning som kan ta ställning till innehållet så måste man helt sluta tillåta sådana intyg vid rättegångar.

Hur är det med läkarintyg, kan en läkare som inte personligen har träffat patienten läsa ett läkarintyg och se vad en patient lider av? Kan en sköterska ta tempen eller måste läkaren göra det själv? Hur fungerar det om du lämnar ett covidtest, kan en läkare läsa rapporten från labbet och avgöra om du har virus i kroppen?

Kan en psykolog genomföra ett test och sedan låta en annan psykolog ta del av resultatet och bedöma patientens psykiska status? Finns det kriterier som gör att en läkare i Kiruna kommer fram till samma diagnos som en läkare i Malmö om de ser samma symptom?

Frågorna hopar sig....
Du läser ju inlägg som fan läser bibeln.
Självklart kan och ska experter uttala sig om saker, men att uttala sig om huruvida en diagnos finns eller inte utan något bakgrunds material att tillgå är oseriöst.

Det är inte heller på något viss samma sak som att ordinera efter en sjuksköterskas bedömning eller att ta vid behandlingen av en patient efter att läst journaler.
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det har jag inte heller påstått. Jag skrev:

Marknadsvärdet är de fakto inte högre än vad folk bjuder.

Vilket är samstämmigt med din utsaga.

Vad gäller buden Esbjörn fått tidigare, så har de uppenbarligen inte varit tillräckligt attraktiva, annars hade han sålt. Även nåt som aldrig skulle säljas, kommer säljas om man får tillräckligt mycket för det.

Hade Esbjörn fått 25 miljoner för sin släktgård, hade alla löften om att behålla det i släkten, varit bortglömda. Den tillträdande ägaren hade kunnat pissa i vardagsrummet inför Esbjörn och han hade inte backat ändå.
Intressant att du inte tror att Esbjörn talar sanning när han säger att det inte är priset. Då tänker dubbat det finns en chans till förlikning om Ebba bjuder fett.

Jag vet att jag missuppfattade dig lite angående marknadsvärde och bud förut. Men vi tänker ju på samma sätt om det.
Vidare tänker jag att ju fler intressenter, ju fler bud, ju högre pris.

Det är inte omöjligt att du har rätt i att Esbjörn sålde för att han ansåg priset rätt. Men det är oxå möjligt att han sålde för att köparen har som jobb att argumentera och övertyga.
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur kan du påstå något så elakt, har du ens träffat honom i levande livet?
Nu är du där igen. Självklart kan jag bedöma saker och tillstånd utan att ha personlig erfarenhet. Jag tycker tillexempel krig är dumt fast jag aldrig varit med om det.

Det står mig i min fulla rätt att tycka och tänka om denna och andra saker utifrån vad jag vet om det. Det är på inget sätt samma sak som att ge ett expertutlåtande utan underlag.
2021-03-24, 18:42
Medlem
Citat:
Du går nu från att huset sålts billigt, till att man skulle kunna pressa ut mer pengar från Just Ebba, på grund av hennes utsatta position.
Inte otroligt att man kan pressa fram lite extra pengar, från mer eller mindre desperata människor, jag gör det inte, skulle inte gilla vad jag såg i spegeln, eller sova gott om nätterna då.

"Pressa ut" - jaha, det brukar annars heta att det är värdet av huset. Om Ebba betalar det.

Och jag skulle inte ha dåligt samvete alls, Ebba tjänar mycket pengar.
Hon är ju inte direkt desperat som att hon är hemlös eller så...

Shit - asså, skulle du verkligen sova dåligt pga synd om Ebba? Verkligen - vet du hur det ser ut i världen?
2021-03-24, 18:51
Medlem
Citat:

Skulle du sova gott om du medvetet pressat en äldre fastighetsägare på dennes fastighet när du vet att han är i ett utsatt tillstånd?

Hur hade spegelbilden då sett ut?
2021-03-24, 18:57
Medlem
catos avatar
Intressant är många Busch- lovers hör inne ursäktar hennes agerande pga hennes utsatta läge?? Är man i ett utsatt läge är man arbetslös, inga pengar och ingen bostad, tvärt emot vad Buschen är, än sp länge förstås, arbetslös blir hon kanske men då med en fet riksdagspension. Så tycka synd om henne, nä, inte en chans. Den här soppan har hon valt själv att vältra sig i.
2021-03-24, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Skulle du sova gott om du medvetet pressat en äldre fastighetsägare på dennes fastighet när du vet att han är i ett utsatt tillstånd?

Hur hade spegelbilden då sett ut?
Vad finns det för fakta som stödjer ditt svammel om att Ebba skulle pressat Esb? och vilket sätt är han utsatt?. Om det är någon som pressat Esb så lär det va dom som ligger bakom försöket att dra sig ur affären...
2021-03-24, 19:12
Medlem
Citat:

Du läser ju inlägg som fan läser bibeln.
Självklart kan och ska experter uttala sig om saker, men att uttala sig om huruvida en diagnos finns eller inte utan något bakgrunds material att tillgå är oseriöst.

Det är inte heller på något viss samma sak som att ordinera efter en sjuksköterskas bedömning eller att ta vid behandlingen av en patient efter att läst journaler.

Nu är du där igen. Självklart kan jag bedöma saker och tillstånd utan att ha personlig erfarenhet. Jag tycker tillexempel krig är dumt fast jag aldrig varit med om det.

Det står mig i min fulla rätt att tycka och tänka om denna och andra saker utifrån vad jag vet om det. Det är på inget sätt samma sak som att ge ett expertutlåtande utan underlag.
Du tycker inte att två experter kan uttala sig om Esbjörns kognitiva hälsa baserat på Barry Karlssons utredning, men du kan självklart bedöma hans tillstånd baserat på vad du sett i media. Du har till och med gett diagnosen demens.

Lindrigt sagt så skulle man kunna påstå att din logik haltar betänkligt.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-24 kl. 19:17.
2021-03-24, 19:42
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om det är något vi kan konstatera, så är det att du och dina gelikar till Ebba-hatare definitivt inte har koll på någon sanning, så mycket lögner och påhitt som ni sprider. Bara några inlägg upp var det visst någon av er som visste bättre om Esbjörns hälsotillstånd än de yrkesmän som utrett honom. Ska man hålla på med den typen av lögner vill det till uttalanden som dina, att försöka hävda att ingen kan veta nåt utom "gud". Vilket ju bara det är tämligen bakvänt eftersom Ebbas religiösa historik brukar vara något ni smutskastar henne för. Men när det passar så går det utmärkt att själva referera till gud. Hyckleriet ser inga gränser.

Men för de som är intresserade av fakta och vad som verkligen hänt och skett, finns en hel del fakta, sanning, att ta del av. Men visst, det gäller inte dig, jag vet.

Du tycks utgå från att det finns någon slags organistion här. Blanda i så fall inte in mig i den, jag är en solitär. Ange gärna inlägg vari jag smutskastat Ebba, har ljugit, eller uttalat mig förklenande om religion. Du kommer inte att finna några.

Sen kan jag ju konstatera att du inte fattar ironi ... Men jag kan förklara: Vem här är det som alltid säger sig veta sanningen? Den är då Gud. - Ta det som ett skämt.
2021-03-24, 20:07
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Vad menar du? När jag säger samma sak om Billinge. Är jag ju en idiot som inte förstår hur relevant det är.
Säger jag väl inte, säger bara att det finns ett forum som handlar om just Ebba, ditt inlägg hade väl inget om husaffären att göra?
Japp, finns en del inlägg om Binninge som inte de heller har med husaffären att göra, de passar också bättre i en annan tråd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in