Citat:
Ursprungligen postat av
LawNumberSix
Tyvärr är det väl synonymt med de flesta av Ebbas förespråkare här i tråden (med något undantag) att det haglar förolämpningar, nedvärderingar av icke lika tyckande skribenter när deras egna argument blir luft värda.
Att de inte själva ser att det bara får dom att se korkade ut. Även om den som motsäger sig Ebbaisterna har vaga argument, så framstår den som inte använder fula ord som den med mest förstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
JBernard
Det var en samlad aktion från sossarnas trollfabrik, dom tyckte dom hade chansen att bli av med Ebba och därmed en allians mellan M-KD-SD och då förhindra ett borgerligt maktövertagande i nästa val.
Aftonbladet är en viktig kugge i det politiska maskineriet.
När AB sent omsider insåg att det var ett lönlöst företag efter hur saker och ting utvecklade sig kastade man in handduken och överlät åt Åsa att blåsa av hela operationen med sin kolumn.
Den som lever får som sagt se.
Dröm vidare du.
Om någon är från en socialdemokratisk trollfabrik i denna tråd så är det Ebba-dyrkare. De som inte argumenterar för sin sak, utan bara gnyr om har och skitsnack av Ebba. De ter sig som troll enligt skolboksexempel.
Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Nej - du ÄR dum i huvudet - så till den grad att du ska se det som en komplimang. Man kunde uttryckt det betydligt grövre.
Men uppenbart vet du inget om demens.
Jag kan oxå massa fula ord jag skulle kunna använda om jag ville. Men jag behöver inte för jag har argument för det jag säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Om man tänker sig in i Esbjörns situation. Han har fått propåer om att sälja under årens lopp. Ett känt bud har varit på 2.5 miljoner. Det tackade han nej till. Däremot tackade han ja till 3.9 inkl röjning.
Om det är så att det faktiskt har kommit in flera bud, så har de ganska troligt inte varit lika generösa ekonomiskt. Att det då kommer någon och vill köpa kåken för nån miljon mer, är ju smickrande. Ligger budet också i linje med värdering från Notar, så kanske man inser att det här är chansen man får, om man vill hålla mäklare utanför.
Marknadsvärdet är de fakto inte högre än vad folk bjuder.
Dels har ju dessa bud kommit in under årens lopp, och med tanke på att många tycker det är adekvat att skylla de 400k som är skillnaden mellan de olika värderingarna på att fel ena är gjord ett halvår senare. Så kan vi inte uttala oss alls om huruvida de buden var marknadsmässiga eller inte. Det på 2 miljoner kanske var 15 år sedan och då väldigt marknadsmässigt.
Att marknadsvärdet inte är högre än värderingsvärdet är ju inte sant. Vi läste här igår om ett ruckel på Österlen som värderats till 1,8 och som såldes för 3,7. Och som hade haft 35 personer med i budgivningen.