2021-03-24, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Undrar när KD hakar av blysänket EB. Snart finns de inte kvar och inte mig emot!

Fastighetsaffären kommer att sänka hela partiet och det bästa vore med snabbt avslut men det verkar det inte bli!

Har köpt mer popcorn till popcornmaskinen! Gillar popcorn för det är gott!
Det är 18 månader kvar till valet. Du får nog ransonera popcornen så de räcker.
2021-03-24, 17:00
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Tyvärr är det väl synonymt med de flesta av Ebbas förespråkare här i tråden (med något undantag) att det haglar förolämpningar, nedvärderingar av icke lika tyckande skribenter när deras egna argument blir luft värda.
Att de inte själva ser att det bara får dom att se korkade ut. Även om den som motsäger sig Ebbaisterna har vaga argument, så framstår den som inte använder fula ord som den med mest förstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Det var en samlad aktion från sossarnas trollfabrik, dom tyckte dom hade chansen att bli av med Ebba och därmed en allians mellan M-KD-SD och då förhindra ett borgerligt maktövertagande i nästa val.
Aftonbladet är en viktig kugge i det politiska maskineriet.

När AB sent omsider insåg att det var ett lönlöst företag efter hur saker och ting utvecklade sig kastade man in handduken och överlät åt Åsa att blåsa av hela operationen med sin kolumn.

Den som lever får som sagt se.
Dröm vidare du.
Om någon är från en socialdemokratisk trollfabrik i denna tråd så är det Ebba-dyrkare. De som inte argumenterar för sin sak, utan bara gnyr om har och skitsnack av Ebba. De ter sig som troll enligt skolboksexempel.
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej - du ÄR dum i huvudet - så till den grad att du ska se det som en komplimang. Man kunde uttryckt det betydligt grövre.

Men uppenbart vet du inget om demens.
Jag kan oxå massa fula ord jag skulle kunna använda om jag ville. Men jag behöver inte för jag har argument för det jag säger.

Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om man tänker sig in i Esbjörns situation. Han har fått propåer om att sälja under årens lopp. Ett känt bud har varit på 2.5 miljoner. Det tackade han nej till. Däremot tackade han ja till 3.9 inkl röjning.

Om det är så att det faktiskt har kommit in flera bud, så har de ganska troligt inte varit lika generösa ekonomiskt. Att det då kommer någon och vill köpa kåken för nån miljon mer, är ju smickrande. Ligger budet också i linje med värdering från Notar, så kanske man inser att det här är chansen man får, om man vill hålla mäklare utanför.

Marknadsvärdet är de fakto inte högre än vad folk bjuder.
Dels har ju dessa bud kommit in under årens lopp, och med tanke på att många tycker det är adekvat att skylla de 400k som är skillnaden mellan de olika värderingarna på att fel ena är gjord ett halvår senare. Så kan vi inte uttala oss alls om huruvida de buden var marknadsmässiga eller inte. Det på 2 miljoner kanske var 15 år sedan och då väldigt marknadsmässigt.

Att marknadsvärdet inte är högre än värderingsvärdet är ju inte sant. Vi läste här igår om ett ruckel på Österlen som värderats till 1,8 och som såldes för 3,7. Och som hade haft 35 personer med i budgivningen.
2021-03-24, 17:04
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"annonsering, visning, kontraktsförslag"
Så med ovanstående borta - vad skulle gjort att det skulle kostat som normalt?

Kollade statistik tidigare, och detta objekt skulle kanske kostat 55-75 000kr MED ovanstående.
https://www.ekonomifokus.se/bostad/salja-bostad-guide/maklararvodeprovision-salja-bostad#maklararvoden2020normalt

Så vad - det hade kanske kostat Esbjörn hälften eller mindre, säg 30 000kr. En skitsumma i sammanhanget.
Men Ebba var väl nöjd att slippa, bra att Esbjörn hade en uppfattning om att det var dyrt med mäklare....
Ja dumt och snålt av Esbjörn.
2021-03-24, 17:14
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Undrar när KD hakar av blysänket EB. Snart finns de inte kvar och inte mig emot!

Fastighetsaffären kommer att sänka hela partiet och det bästa vore med snabbt avslut men det verkar det inte bli!

Har köpt mer popcorn till popcornmaskinen! Gillar popcorn för det är gott!
Ja allt annat än att detta kommer att bli en kjoskvältare i media är orimligt att tro. Ung snygg partiledare vs gammal farbror.
Det kommer en liten uppladdare nu i slutet av mars. Sen så kommer pressen att dundra på med tunga gardet fram åt hösten. Jag ser fram emot att kura i höstmörkret med detta som underhållning

Visst är det konstigt att de som säger sig stödja En Ebba och KD hejar på henne.

Själv är jag som du bryr mig inte om de åker ut, vi har för många moralpartier i rikssvenska som det är. Så enligt mig så är det ju bara positivt om de försvinner.

Men jag tycker ju rent generellt att jag stödjer Ebba och KD mer genom att tycka att hon ska backa än att heja på henne.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är nog alla som bortser ifrån experter på äldres kognitiva funktioner och mäklare som lever på att värdera hus som lever i en fantasi. Om man tror att någon hellre litar på en anonym gissare på Flasback än proffs som skriver under intyg med sitt eget namn till tingsrätten så är man helt enkelt inte riktigt i kontakt med verkligheten.
Jag har inte bortsett från experter. Men experter som inte har träffat personen som de ger expertutlåtande kring har jag svårt att ta seriöst.
Men vi ser fram emot att det ska kommunen utredning av experter som faktiskt träffat honom och faktiskt utrett honom för demens.
2021-03-24, 17:16
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ja dumt och snålt av Esbjörn.
Ja verkligen dumt och snålt av honom.

Att sälja sitt hus och blint lita på köparens uppgifter är ganska dumt oxå. Men det gjorde Esbjörn.

Kan det vara så att han inte har alla hästar hemma.
2021-03-24, 17:21
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Vilken tur då att jag är kommunist!

Nej, jag skäms inte över att Leninismen är det jag försöker leva efter.
Alla är jämlika bröder och systrar, håller löften, ljuger inte och hjälper om jag kan.
Har jag bröd men inte grannen, får han hälften av det lilla jag har.
Kan jag inte bära en tung väska, bär grannen den åt mig.

Vilken sorts troll är jag då tycker du?
Vilken sorts troll är du själv då?
Kommunistdemokraterna, blir ju också KD.
2021-03-24, 17:28
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ok, förtydligar - högst troligen hade priset blivit annorlunda. Högre.
Att överhuvudtaget argumentera mot det... objektiva? Not so much.

1) Ebba säger prisläget är baserat på renoveringar.[i][i]
(ja det är vad hon säger, en mäklare skulle angripit ett sådant resonemang)

2) Hus till salu är mycket sällsynta.
3) Ebba har ett sällsynt behov, att barnens pappa bor i närheten.
4) Ebba är rik, har gott om marginaler för att lägga ett högt bud.

Hade Esbjörn sagt 5 miljoner. Varit stenhård med det.
Så är jag 100% säker att Ebba betalat det. Punkt 2&3 ovan... liksom. Hon hade betalat.

Varför skulle hon INTE? Det är inom marginalerna, att hon direkt efter renovering kunna få tillbaka sin investering.
Du går nu från att huset sålts billigt, till att man skulle kunna pressa ut mer pengar från Just Ebba, på grund av hennes utsatta position.
Inte otroligt att man kan pressa fram lite extra pengar, från mer eller mindre desperata människor, jag gör det inte, skulle inte gilla vad jag såg i spegeln, eller sova gott om nätterna då.
2021-03-24, 17:30
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Att sälja sitt hus och blint lita på köparens uppgifter är ganska dumt oxå. Men det gjorde Esbjörn.

Jo det har han, han är mest dum och snål, håller med Garre74 där.
2021-03-24, 17:32
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tack för det.

Men det är viktigt att notera att Binninge fortsatt är Esbjörns ombud, och om Esbjörn ska ha ett nytt ombud så får Binninge snällt fortsätta göra sin plikt fram till dess att Esbjörn ha ordnat med ett nytt ombud som dessutom fått chansen att komma upp på banan. Och givet situationen så är det Binninges skyldighet att bistå Esbjörn med att ordna fram den bevisning som måste in om knappt en vecka. Det ska bli intressant att se om det börjar hända något hos domstolen redan på fredag, eller om Binninge har någon is i magen, eller om han verkligen redan bara har lagt benen på ryggen och inte inkommer med någonting mer.

Eller hur?

Binnige är E*björns ombud tills han lyckats få in en fullmakt till Tingsrätten där E*björn eller generalfullmakten befriar honom från uppdraget.

Vi får se om det kommer något denna vecka, ska maila Tingsrätten på fedag för att få det senaste dagboksbladet.
2021-03-24, 17:33
Medlem
Citat:

Jag har inte bortsett från experter. Men experter som inte har träffat personen som de ger expertutlåtande kring har jag svårt att ta seriöst.
Men vi ser fram emot att det ska kommunen utredning av experter som faktiskt träffat honom och faktiskt utrett honom för demens.
Hur ska rätten kunna ta ställning till Barry Karlssons utredning? Det görs utredningar frekvent som lämnas in till rättegångar, med ditt resonemang så måste man bortse ifrån dessa helt. Är det bara psykologer som har gjort en egen utredning som kan ta ställning till innehållet så måste man helt sluta tillåta sådana intyg vid rättegångar.

Hur är det med läkarintyg, kan en läkare som inte personligen har träffat patienten läsa ett läkarintyg och se vad en patient lider av? Kan en sköterska ta tempen eller måste läkaren göra det själv? Hur fungerar det om du lämnar ett covidtest, kan en läkare läsa rapporten från labbet och avgöra om du har virus i kroppen?

Kan en psykolog genomföra ett test och sedan låta en annan psykolog ta del av resultatet och bedöma patientens psykiska status? Finns det kriterier som gör att en läkare i Kiruna kommer fram till samma diagnos som en läkare i Malmö om de ser samma symptom?

Frågorna hopar sig....
2021-03-24, 17:34
Medlem
Citat:

Hur kan du påstå något så elakt, har du ens träffat honom i levande livet?
2021-03-24, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Du har fortfarande inte lärt dig skriva läsligt. 2,5 miljoner är mer eller mindre omöjligt att uttyda på en mobilskärm när man skriver det som du gör.

Det finns tre nämnda bud i den här soppan. 2 500', 3 800' och 3 900'. De två sista är gjorda av Ebba och Esbjörn.

2,5 miljonersbudet har vissa försökt tillskriva Ebba, men om jag minns rätt, så kom det från Majkgård och outades av Matz.

Esbjörn själv har ju sagt att han fått propåer om att sälja, under de senaste åren. Han har dock tackat nej till buden han fått.
Tack,att du tolkar svamlet från någon mindre vetande som troligen lever på flykt undan kronofogden och Skatteverket

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in