Citat:
Ursprungligen postat av
-Advarsel-
Siegfrid gjorde ett bra inflik med en relevant kommentar. Emellertid spelar det de facto ingen roll att Paulinas kommentar om att Lindbergs krönika behövde korrekturläsas egentligen betydde "aldrig att jag kommer att publicera detta", om inte alla talar samma språk. Neuding hade som nämnts tidigare delegerat till Tholin att publicera artiklar. I övrigt, även om Lindbergs text inte är bra, har Bulletin publicerat sämre än så.
Jag tycker Negar Josephi säger det bäst, och det är att det är personliga konflikter som bottnar i inkompetens från båda sidor som delvis har lett till publicistiska diskussioner. Publicistik är alltså inte grundorsaken enligt henne.
Som jag skrev, så var stridslinjerna redan dragna och skyttegravarna grävda, när krönikan dök upp.
Paulina Neuding upptäckte den
23 december dvs en (1) dag efter lanseringen av Bulletin, att hon och Tino Sanandaji hade olika inställning till nyhetsurvalet.
Tino S ansåg att nedstängningen av Swebbtv var en stor nyhet - men inte Neuding.
Av vad vi sett av Tino S, så drev han väl sin linje som en hätsk buffel (det verkar ju vara hans
modus operandi) - medan Neudings stil tydligen är mer högbrynt,
von oben och nedlåtande.
Tidningen Journalisten återger ett mejl från Neuding den
6 januari
Citat:
I en överenskommelse mellan chefredaktören Paulina Neuding och vd Pontus Tholin den 6 januari sattes nyaskyddsvallar upp mellan redaktionen och övriga delar av företaget..
I överenskommelsen ingick bland annat att Tino Sanandaji inte fick kommunicera direkt medredaktionen, utan att all kommunikation skulle ske via en annan part.
”Vi läser inte meddelanden som innehåller otidigheter, men i den mån det finns information av substans i dem ber vi att det förmedlas till oss via ombud”, skrev Paulina Neuding i ett mejl.
”Vi läser inte meddelanden som innehåller otidigheter, men i den mån det finns information av substans i dem ber vi att det förmedlas till oss via ombud”