Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
...
Jag tror vare sig att etnicitet eller klass är avgörande faktorer. Däremot tror jag att den extrema personlighet, och annan miljöfaktor, Tina har spelat stor roll. De tillfällen jag träffat honom har det varit uppenbart att han inte är en lätt person att ha att göra med, vilket tidigare varit en framgångsfaktor, men nu ställt till det ordentligt mest för honom själv skulle jag tro, men även för många andra. En åsnas envishet är bra ibland, men saknar man förmågan att kanalisera den och därutöver både tydliga rätthaveristiska och autistiska drag kan det gå riktigt fel, som det tyvärr gjort här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Groenman
Stenbeck hade en förmåga att i
Jag håller med om mycket, men tycker inte nödvändigtvis att antalet journalister var för litet - flera av krönikörerna kan man dessutom lika gärna kalla journalister som krönikörer. Jag håller inte heller med om att det var dödsdömt från start, tvärtom. Med en ledning som förstått att hålla sig till det rent affärsmässiga hade det kunnat funka. Att det skulle ta tid att få allt på plats - möjligen både den grävande journalistiken och estetiken - var för mig en självklarhet.
Jag ser de udda personligheterna i styrelse och bland ägarna som huvudförklaringen. Sen kan det förstås vara så att planen från början har varit att locka till sig namnkunniga debattörer för att skapa publicitet och därefter driva liten enligt helt egna önskemål, men om det finns nånting i den konspiratoriska tankebanan så har det inte fallit så väl ut. Om något tror jag Tina alienerat många och främst bidragit till splittring, till vänsterns glada popcornssmaskande.
Nedstängningen av SWEBB-tv har jag dålig koll på och ser inte logiken i att hur Bulletin rapporterade eller inte rapporterade om den gör Bulletin till vänsterliberal smörja (tog mig friheten att tolka fritt här)