2021-03-21, 15:07
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabPizza1337
Mycket sant. Har ju fått ett antal återfall, men det är som du säger att det gäller att bita ihop.

Eller vara klen som undertecknad och ta till bens - inget jag rekommenderar. Svårare att klippa, plus att jag upplever att jag de nio åren jag hållt på helt enkelt blivit dummare, kan iofs bero på alla fall och slag mot huvudet. Gudskelov har jag aldrig "flöddrat" - alltså blivit "full" på bens, men visst har det tagit bort suget. Kan sitta med hundratals tabletter hemma utan att frångå mitt "maxschema" - en flaska brännvin skulle (om jag var antabusfri) vara slut på ett par timmar.

Helt ren. Enda hållbara i längden.
Citera
2021-03-21, 19:52
Medlem
KebabPizza1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Eller vara klen som undertecknad och ta till bens - inget jag rekommenderar. Svårare att klippa, plus att jag upplever att jag de nio åren jag hållt på helt enkelt blivit dummare, kan iofs bero på alla fall och slag mot huvudet. Gudskelov har jag aldrig "flöddrat" - alltså blivit "full" på bens, men visst har det tagit bort suget. Kan sitta med hundratals tabletter hemma utan att frångå mitt "maxschema" - en flaska brännvin skulle (om jag var antabusfri) vara slut på ett par timmar.

Helt ren. Enda hållbara i längden.

Känner du dig beroende av bens? Egentligen så vore det bästa att inte byta ut till något annat beroende. Jag själv skulle kunna hitta bens eller typ elvanse på egen hand och byta ut det. Men bäst som sagt är att vara helt clean.
Citera
2021-03-21, 20:06
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Känner du dig beroende av bens? Egentligen så vore det bästa att inte byta ut till något annat beroende. Jag själv skulle kunna hitta bens eller typ elvanse på egen hand och byta ut det. Men bäst som sagt är att vara helt clean.

Jag är tokberoende - skulle inte klara en dag utan min ikto, samt 15 mg Z till natten (formellt inte bens men...).

Visst är det så. Jävla imovanens fel, fick först på recept några år, sedan var det kört. Jag behöver ofta hålla låda för folk i jobbet, inga probs för 10 år sedan, nykter o bensfri, nu går det en zopi för att ro i land det.

Läser om Elvanse - sömnsvårigheter, pulsökning... låter inte bra...? Försök att håll dig ren, från allt! (I know, lättare sagt än gjort...).
Citera
2021-03-21, 20:18
Medlem
KebabPizza1337s avatar
Citat:
Jag är tokberoende - skulle inte klara en dag utan min ikto, samt 15 mg Z till natten (formellt inte bens men...).

Visst är det så. Jävla imovanens fel, fick först på recept några år, sedan var det kört. Jag behöver ofta hålla låda för folk i jobbet, inga probs för 10 år sedan, nykter o bensfri, nu går det en zopi för att ro i land det.

Läser om Elvanse - sömnsvårigheter, pulsökning... låter inte bra...? Försök att håll dig ren, från allt! (I know, lättare sagt än gjort...).

Jo så är det. Elvanse är en medicin som folk med adhd får. Det är finare än tjack så att säga, mer lagligt. Jag som har add blir hyper, ingen matlust, och skulle
Kunna dygna i 1 vecka om jag kunde få ha så många tabletter plus att det gjorde att jag inte tänkte på alkohol, dock vill jag inte bli beroende av droger så därför försöker jag sluta med alkohol så gott som det går.
Citera
2021-03-21, 20:21
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Jo så är det. Elvanse är en medicin som folk med adhd får. Det är finare än tjack så att säga, mer lagligt. Jag som har add blir hyper, ingen matlust, och skulle
Kunna dygna i 1 vecka om jag kunde få ha så många tabletter plus att det gjorde att jag inte tänkte på alkohol, dock vill jag inte bli beroende av droger så därför försöker jag sluta med alkohol så gott som det går.

Sponken är fan värst - åtminstone det som snabbast kan bryta ner en - tappa jobb, familj, vänner etc i en takt omöjlig med på papperet "värre" droger...
Citera
2021-03-21, 21:00
Medlem
KebabPizza1337s avatar
Citat:
Sponken är fan värst - åtminstone det som snabbast kan bryta ner en - tappa jobb, familj, vänner etc i en takt omöjlig med på papperet "värre" droger...

Jo så är det. Alkohol har gjort att jag förlorat ett antal förhållanden, vänner osv. Så ja droger har gjort att jag fått lättare vänner, bättre socialt och gjort mitt jobb bättre. Men du förstår vad jag menar.
Citera
2021-03-21, 23:36
Medlem
Sick_Boys avatar
Har ni provat att få Campral utskrivet?
Verkar som läkarna ordinerar Antabus som standardmedicin mot alkohol oavsett.
Jag hade läst på lite innan mötet med läkare och tog upp Campral som medicin och då gick han med på det. Funkar bra mot alkoholsuget, men då ska viljan finnas också.
Citera
2021-03-22, 10:13
Medlem
KebabPizza1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sick_Boy
Har ni provat att få Campral utskrivet?
Verkar som läkarna ordinerar Antabus som standardmedicin mot alkohol oavsett.
Jag hade läst på lite innan mötet med läkare och tog upp Campral som medicin och då gick han med på det. Funkar bra mot alkoholsuget, men då ska viljan finnas också.

Är det en stor skillnad på antabus och Campral? Aldrig hört talats om det men ska nog läsa på det när jag har tid.
Citera
2021-03-22, 12:06
Medlem
Citat:
Är det en stor skillnad på antabus och Campral? Aldrig hört talats om det men ska nog läsa på det när jag har tid.
Campral dämpar suget, men du blir inte sjuk av att dricka på det. Dricker man på antabus blir man sjuk.

Jag fick campral utskrivet när jag bad om det men jag har inte provat det än så vet inte hur effektivt det är.
Citera
2021-03-22, 12:28
Medlem
KebabPizza1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyktertLiv
Campral dämpar suget, men du blir inte sjuk av att dricka på det. Dricker man på antabus blir man sjuk.

Jag fick campral utskrivet när jag bad om det men jag har inte provat det än så vet inte hur effektivt det är.

Nej, som kommentaren ovan så gäller det att ha själv vilja också vilket är troligt till många mediciner också
Citera
2021-03-24, 17:56
Medlem
Krackhauss avatar
Skaffade hund vid årsskiftet så har mer eller mindre varit nykter sedan dess. Eller, det är inte riktigt sant men i min bok så är jag mer eller mindre straight edge nu. Dvs. det har bara blivit ett par gånger i månaden när jag fått tillfälle själv en kväll och då har det inte spårat ur.
Jag har tidigare skrivit att det var min livssituation som var hemsk och att det var det som var problemet och det är sant men nu när den är så mycket bättre med min hund och annat o jag inte ruttnar i ensamhet längre så återkommer ändå det som också är en del i problematiken. Nämligen,

Det känns som att något är i obalans i min hjärna eller något och att det blivit värre för varje år. Det blir aldrig stilla och jag får aldrig någon frid.
Är det något odiagnosticerat som tar kål på mig mer och mer för varje år som går? Det vet jag ej men det känns så.
Var inne i vården med utredning för en specifik diagnos för några år sedan, testade olika medicineringar men allt blev bara mycket värre så lade av. Jag orkar verkligen inte ge mig in i den svängen igen.
Jag mår otroligt mycket bättre nu och jag är skyldig min hund mitt liv men jag vill verkligen få frid i sinnet. Både tränar och mediterar men det som funkar bäst som ett mirakel är GABA.
Det kanske är en process som får ta tid jag vet inte, ska bli intressant att se hur det utvecklar sig.
Halva striden vunnen kan man kanske se det som.
Kämpa på därute.
Fred.
Citera
2021-03-26, 22:11
Avslutad
Hållit mig nykter över en månad, bara nån klunk här och där. Om jag nu försöker dricka så får jag ångest direkt bara av en starköl skitjobbigt, varför? Förut kom ju alltid ångesten dagen efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in