2021-03-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nu fattar jag inte vad du menar - han kan inte bli fälld för något!? Han är inte tilltalad just nu i alla fall.
Det handlar om en provokatör utan någon verklighetsuppfattning.

Ta inte vad personen skrev seriöst.
Citera
2021-03-24, 17:40
Medlem
också rätt märkligt med alla dessa inspelningar vid våldtäkter nu på senaste. Så istället för att resa sig upp och gå, sätter man på telefonen och sedan låter sig våldtas, märkligt som sagt.
Citera
2021-03-24, 17:41
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Varför borde han det? För att det är mer moraliskt sett från samhällets synpunkt? Är man en gubbe ska man vara impotent och leva ihop med en ful gammal kärring, annars är man gubbslem?
Det är klart att GL ska fortsätta att knulla unga kvinnor. Nån nytta ska man väl ha av att vara känd. Lika givet är att han bör avvakta med att flytta ihop med nån gammal hagga med hängbuk, taxpattar och sladdrig fitta. Det kan han göra när han inte får upp kuken längre.

Go 4 it Göran!
Citera
2021-03-24, 17:41
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Han hade kanske haft lite högre chans att vinna något i detta ärende om det inte vore så att han själv hörde av sig till tidningarna och bad dem namnge honom.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KyGM36/darfor-vek-vi-ner-oss-for-goran-lambertz

Planterar man sin egen uppmärksamhet i media så kan man inte komma efteråt och hävda att publiciteten skadat en.

Det är ju en omständighet emot honom fast det innebär bara en mindre nedsättning eftersom det ändå var så pass känt, särskilt i alla kretsar där det har betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Det ska överklagas.

Lycka till med det. Men vem vet, kan ju bli ett nytt Assangefall om förundersökningen efter överprövning tas upp på nytt.
Citera
2021-03-24, 17:42
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Det ska överklagas.
Jag sätter alla mina pengar att han då frias. Tyvärr är det låg ods för att kunna tjäna några pengar. Hon är en lögnare och bedragerska och förtjänar att hängas ut. Det här är inte sista gången. Hur mycket får en sån här person kosta samhället?
Citera
2021-03-24, 17:43
Medlem
Citat:
Jag är faktiskt på kvinnans sida nu jag tror mycket mer på henne än på GM.
Det efter att gubben Lamberts har gått ut med att han stämmer staten på 1 miljon,
alltså vilken jävla rättshaverist!!!
Hoppas det blir överklagan o han blir fälld.
Även om GL stämmer staten på en miljon så innebär det inte att han får ut det skadeståndet!
Det blir ingen överklagan heller .Något som denna kvinna borde förstå är att det är hon som skulle förlora på det.
Hon vill förmodligen att den här historian ska sluta så fort som möjligt.
Det här fläckar bara ned hennes rykte i jakten på nästa offer!
Citera
Medlem
Phalanxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Det är klart att GL ska fortsätta att knulla unga kvinnor. Nån nytta ska man väl ha av att vara känd. Lika givet är att han bör avvakta med att flytta ihop med nån gammal hagga med hängbuk, taxpattar och sladdrig fitta. Det kan han göra när han inte får upp kuken längre.

Go 4 it Göran!

GL verkar inte ligga på latsidan. Enligt denna site har han en 36 årig flickvän: https://stoppapressarna.se/svenskt/hon-ar-goran-lambertz-nya-flickvan
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Det ska överklagas.

Hon har ju försökt sätta dit män för våldtäkt flera gånger tidigare. Ett borderline case med daddy issues. Ingen normal 29årig tjej åker hem till en 71åring och firar julafton och super.
Citera
2021-03-24, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Tack för ett bra och läsvärt inlägg!
Juridik är svårt.
Under begynnelsens tid har människan lärt sig ljuga, allting hade underlättat om vi som art aldrig lärt oss det.
Konsekvensen när kvinnor ljuger om våldtäkt är förödande för de som verkligen drabbas.
Jag tycker att det är bra att GL gick fri men han är av vissa alltid skyldig ,Det är också ett straff.

Kvinnan i fallet kommer gå vidare i sitt liv. Det här skakar hon av sig tills nästa man dyker upp, han finns där ute och är beredd att gå i fällan.

Tack för de orden!

Ja visst är det så att hon ”skakar av sig” detta. Men det kan nog ändå bli lite knepigt när hon kommer in med nästa anmälan mot en man. Vi får se hur länge det dröjer till nästa gång, en vecka, en månad, ett år?
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Visst kan det vara så även om många vill kalla det för olycksfall i arbetet.

Fast vet vi om det var Bokefors som tog det beslutet själv?

Göran lär inte ge sig och nu kan han ju väcka enskilt åtal för falsk tillvitelse när det beslutats att inte inleda någon förundersökning. Fast det lär ju bli rätt svårt om det inte finns något bra bevisning.

Göran har väl aldrig sagt att EA var "däckad" utan har sagt att båda var berusade men inte så berusade att ingen inte kunde ge samtycke så sluta kalla någon för förövare enbart på grund av detta. Göran kanske också i så fall var för full för att ge samtycke. Uppenbarligen ångrar han sig.

Det vet vi inte i och för sig men som det står i Expressen så tolkar jag det som om hon inte har samrått med någon annan, då borde det väl stått att vid en gemensam bedömning med xx så har vi funnit att det inte går att åtala kvinnan, istället står det ju så här.

Citat:
Samtidigt har han anmält kvinnan för falsk tillvitelse – men den anmälan lade åklagaren ner direkt.

– På samma vis som jag inte kunde styrka att brott har begåtts mot henne så är jag av uppfattningen att jag inte kan styrka att kvinnan har gjort något brottsligt, säger Annika Bokefors.

https://www.expressen.se/nyheter/goran-lambertz-stammer-staten-kraver-en-miljon/

Hon är av uppfattningen att hon inte kan styrka att kvinnan gjort något brottsligt inte att det har resonerats i en större eller mindre grupp.

Typiskt en aktiviståklagare om du frågar mig.
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
också rätt märkligt med alla dessa inspelningar vid våldtäkter nu på senaste. Så istället för att resa sig upp och gå, sätter man på telefonen och sedan låter sig våldtas, märkligt som sagt.

Ja, det kan i vissa fall kanske vara helt i sin ordning men här förefaller det vara extremt utstuderat.

Se här gällande det förra åtalet där mannen blev friad. Sevärt klipp om hur inspelningen hade varit fällande istället för friande om inte försvarsadvokaten hade agerat.

https://www.youtube.com/watch?v=Fe7Gev0OCHA
Citera
2021-03-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Hon har ju försökt sätta dit män för våldtäkt flera gånger tidigare. Ett borderline case med daddy issues. Ingen normal 29årig tjej åker hem till en 71åring och firar julafton och super.
Exakt samma slutsats drog jag.

Bara av att se bilderna på henne som droppades igår samt läsa tidigare domar förstår man snabbt om vad det handlar om.

Lär er hur man identifierar en BPD tjej och håll er borta är min uppmaning till män!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in