Citat:
Ursprungligen postat av
Mihailovic
Visst kan det vara så även om många vill kalla det för olycksfall i arbetet.
Fast vet vi om det var Bokefors som tog det beslutet själv?
Göran lär inte ge sig och nu kan han ju väcka enskilt åtal för falsk tillvitelse när det beslutats att inte inleda någon förundersökning. Fast det lär ju bli rätt svårt om det inte finns något bra bevisning.
Göran har väl aldrig sagt att EA var "däckad" utan har sagt att båda var berusade men inte så berusade att ingen inte kunde ge samtycke så sluta kalla någon för förövare enbart på grund av detta. Göran kanske också i så fall var för full för att ge samtycke. Uppenbarligen ångrar han sig.
Det vet vi inte i och för sig men som det står i Expressen så tolkar jag det som om hon inte har samrått med någon annan, då borde det väl stått att vid en gemensam bedömning med xx så har vi funnit att det inte går att åtala kvinnan, istället står det ju så här.
Citat:
Samtidigt har han anmält kvinnan för falsk tillvitelse – men den anmälan lade åklagaren ner direkt.
– På samma vis som jag inte kunde styrka att brott har begåtts mot henne så är jag av uppfattningen att jag inte kan styrka att kvinnan har gjort något brottsligt, säger Annika Bokefors.
https://www.expressen.se/nyheter/goran-lambertz-stammer-staten-kraver-en-miljon/
Hon är av uppfattningen att hon inte kan styrka att kvinnan gjort något brottsligt inte att det har resonerats i en större eller mindre grupp.
Typiskt en aktiviståklagare om du frågar mig.