2021-03-24, 15:03
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
”Marcus Berg, en av de uttagna anfallarna, kommer inte spela mot Georgien då han dras med ryggproblem.
– Behandlingen har inte tagit så bra som vi trodde på honom (Berg). Men jag har mittfältare som kan vara forwards också, därför valde jag att inte ta med någon extra den här gången, säger förbundskaptenen.”

Vilken tur att vi har en skadad 5:e mittback som inte spelat på 2 år istället för Jordan.
Nuvarande anfallsalternativ inkluderar förutom den ryggskadadee Marcus Berg även Zlatan Ibrahimovic, Alexander Isak, Robin Quaison, Dejan Kulusevski, och Viktor Claesson.

Jordan Larsson hade ändå inte varit nära speltid denna samling (möjligen i träningslandskampen mot Estland).
Citera
2021-03-24, 15:14
Medlem
Janne sa på dagens presskonferens att han skulle rotera rätt mycket i laget mellan Georgien och Kosovo matcherna. Det innebär troligtvis att Zlatan bara kommer starta en av dem, och det verkar bli Georgien.
Citera
2021-03-24, 15:24
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
”Marcus Berg, en av de uttagna anfallarna, kommer inte spela mot Georgien då han dras med ryggproblem.
– Behandlingen har inte tagit så bra som vi trodde på honom (Berg). Men jag har mittfältare som kan vara forwards också, därför valde jag att inte ta med någon extra den här gången, säger förbundskaptenen.”

Vilken tur att vi har en skadad 5:e mittback som inte spelat på 2 år istället för Jordan.

Granen kommer inte heller att vara med i truppen imorgon.

Berg (skadad), Granen och Jocke Nilsson sitter på läktaren.

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Nuvarande anfallsalternativ inkluderar förutom den ryggskadadee Marcus Berg även Zlatan Ibrahimovic, Alexander Isak, Robin Quaison, Dejan Kulusevski, och Viktor Claesson.

Jordan Larsson hade ändå inte varit nära speltid denna samling (möjligen i träningslandskampen mot Estland).

Janne nämnde faktiskt även Forsberg som ett anfallsalternativ på presskonferensen. Han lirar ofta på topp i Leipzig.
Citera
2021-03-24, 16:42
Medlem
Seb är alltså kapten och startar då. Betyder att 1 av Olsson, Claesson eller Kulusveski (antar att Zlatan/Isak spelar på topp) inte lirar.

Jag hade nog hellre sett en Claesson/Kulu på kanten och Ekdal/Olsson centralt mot dessa nationer. Hellre de passningsögon och kreativiteter än Sebbes slithäst kvalitéer mot dem. Tror inte hans styrkor kommer behövas så mycket. Ekdal/Seb centralt känns onödigt defensivt och en Seb på vingen är ganska onödigt om man har Claesson fit for fight som kan va både den offensiva och den slitstarka defensiva där.

Knappast ett problem men bara vad jag personligen hade föredragit mot dessa typer av lag.

Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto

Janne nämnde faktiskt även Forsberg som ett anfallsalternativ på presskonferensen. Han lirar ofta på topp i Leipzig.

Nu tror jag inte det kommer ske med alla de heta alternativen vi har där framme men skulle man göra det har vi ju 2 heta vänster yttrar att ta över direkt där med, denna samling. Karlsson och Sema är båda i galanta former och redo skulle jag säga.
Senast redigerad av znorlax 2021-03-24 kl. 16:46.
Citera
2021-03-24, 16:49
Medlem
Generalanderssons avatar
Ar kul, men samtidigt lite storandes att se Zlatan tillbaka i landslaget. Har alltid menat att Z inte ar en lagspelare och att han tog for mkt plats i landslaget, sarskilt under Hamren.
Citera
2021-03-24, 16:53
Medlem
L-illuminatos avatar
Bra att 80talister som Granen och Berg tar upp landslagsplatser helt i onödan.
Citera
2021-03-24, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Bra att 80talister som Granen och Berg tar upp landslagsplatser helt i onödan.
Ingen av dem är med i slutgiltliga truppen. Berg p.g.a skada och Granqvist var aldrig menad att ta en plats i netto truppen.

Utöver det har Berg vart en av de viktigaste spelarna för oss senaste åren om man förstår fotboll utöver mål.
Citera
2021-03-24, 17:42
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Gissar på:

Olsen
Lustig, Lindelöf, Helander, Augustinsson
Larsson, Ekdal, Olsson, Forsberg
Ibrahimović, Isak

Möjligen att någon av Ekdal/Olsson vilas, Seb går centralt och Dejan/Claesson till höger.

Varför så defensivt uppställning mot ett skitgäng som Georgien? Nej, sätt sebbe på Olssons plats. In med Dejan på kanten.
Citera
2021-03-24, 19:28
Medlem
Wheatstacks avatar
Sveriges radio Matchen är småtrevligt att lyssna på. Tips.

Senast med Sebastian Larsson och den avgörande Playoff Matchen mot Italien inför förra VM.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1691500
Citera
2021-03-24, 19:37
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Seb är alltså kapten och startar då. Betyder att 1 av Olsson, Claesson eller Kulusveski (antar att Zlatan/Isak spelar på topp) inte lirar.

Jag hade nog hellre sett en Claesson/Kulu på kanten och Ekdal/Olsson centralt mot dessa nationer. Hellre de passningsögon och kreativiteter än Sebbes slithäst kvalitéer mot dem. Tror inte hans styrkor kommer behövas så mycket. Ekdal/Seb centralt känns onödigt defensivt och en Seb på vingen är ganska onödigt om man har Claesson fit for fight som kan va både den offensiva och den slitstarka defensiva där.

Knappast ett problem men bara vad jag personligen hade föredragit mot dessa typer av lag.

Det betyder väl att två av dem inte startar? För Ekdal lär ju spela.

Kanske blir bänken för Dejan och Olsson. Janne ångrar sig säkert att han gav vika i NL och stekte Larsson för Dejan. Olsson har ju mest gjort inhopp i Krasnodar på sistone, så frågan är om han ens har 90 min i sig.

Claesson - Larsson - Ekdal - Forsberg

Det mittfältet var riktigt bra innan Claesson gick sönder.

Helt rätt att starta Larsson i alla fall. En bra signal från Janne att han tar det här på allvar. Det är trots allt en VM-kvalmatch och tre pinnar som ska bärgas. Visst, det ska mycket till för att vi ska tappa det hemma mot Georgien. Men Sebastian på planen är en garant för att det blir 100%-ig inställning. Han är dessutom en underskattad passningsspelare.

Larsson som lagkapten och förste straffskytt.

Hoppas han får ta alla frisparkar och hörnor också

Larsson är en många gånger bättre frisparksskytt än vad pajazen och hobbykurden är tillsammans.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Nu tror jag inte det kommer ske med alla de heta alternativen vi har där framme men skulle man göra det har vi ju 2 heta vänster yttrar att ta över direkt där med, denna samling. Karlsson och Sema är båda i galanta former och redo skulle jag säga.

Ken går förvisso fint i klubblaget men han skulle verkligen behöva göra en riktigt bra landskamp. Han har varit med en del, fått några chanser, men inte åstadkommit någonting i blågult än så länge.

Finns risk att Jesper Karlsson kommer in och levererar och kör om Sema rejält.
Citera
2021-03-24, 19:39
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheatstack
Sveriges radio Matchen är småtrevligt att lyssna på. Tips.

Senast med Sebastian Larsson och den avgörande Playoff Matchen mot Italien inför förra VM.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1691500

Tack för tipset!
Citera
2021-03-24, 19:48
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Istället för att jag skulle argumentera och hålla på är det bara lyssna på Zlatan själv.

"JAG ska vinna EM"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in