2021-03-24, 16:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Enligt samtyckeslagen ska väl ändå kvinnan betraktas som ett våldtäktsoffer eftersom hon säger att det hon var med om skedde mot hennes vilja när hon var för trött och för berusad för att kunna ge sitt samtycke.
https://omni.se/kronikor-hans-krumbukter-ar-grotesk-mediehistoria/a/86OEMW

Jo hon kan aldrig göra fel enligt de lagar som faktiskt Göran varit med och skapat. Något eget jävla ansvar verkar inte finnas. Men nu blev ju Göran släppt men om han varit en vanlig Svensson kanske det blivit två år i buren för att hon inte kunde kontrollera sitt eget drickande.
Citera
2021-03-24, 16:30
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Inte illa Göran, fick lammkött som julklapp och en mille till efterrätt!!

https://sverigesradio.se/artikel/lambertz-stammer-staten-pa-en-miljon
Citera
2021-03-24, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Psykiskt sjuka kan också vara våldtäktsoffer. Eskort/prostituerade kan naturligtvis också vara våldtäktsoffer. Såväl som personer som spelat in en porrfilm.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Likhet_inf%C3%B6r_lagen

Mm, därav min rättelse av katarinas avsteg från likhet inför lagen , och oskuldspresumption..
Citera
2021-03-24, 16:31
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Är det konstaterat att det är GL som hade bjudit MÄ till sig på julafton? Det kan likväl vara MÄ som har tjatat om att få komma (kanske i dubbel bemärkelse ).

Och OM GL själv påstår att han hade bjudit hem henne, var det någon som tvingade henne att tacka ja, åka dit och supa sig full? Eller gjorde hon det helt frivilligt?

Haha kvinnan ska liksom fylla 30 år om mindre än en månad och folk snackar om henne som om hon vore omyndig..
Citera
2021-03-24, 16:32
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Tänkvärt är också att GL friades nu pga kvinnans bakgrund trots att åklagaren ansåg att bevisen i sig var mycket starka.

Bevisen var förstås inte starka men fullt tilltänkta för att spärra in män några år men nu sprack det pga kvinnans historia.

Så om detta hade varit första gången för kvinna hade GL varit körd. Vad säger egentligen det om beviskraven som ställs? Alla kvinnor kan få åtminstone en man i fängelse om de bara hittar på en bra saga.

Bra sagor klarar dessbättre inte korkade kvinnor att hitta på men tokfeministerna stöttar varandra och lär ut hur en bra saga ser ut. Den kvinna som lägger lite tid på att undersöka detta vet alltså vad hon ska göra och säga och vad som inte fungerar.
Citera
2021-03-24, 16:33
Medlem
"SVT Nyheter lade ut stora delar av Göran Lambertz presskonferens på SVT Play.
Nu har de valt att plocka bort klippet som publicerades efter den kritiserade presskonferensen.
– Det finns de som tycker att vi är och suddar i arkiven, men nu gjorde jag bedömningen att det var uttalanden som inte skulle ha sänts, säger Charlotta Friborg, ansvarig utgivare."
https://www.expressen.se/nyheter/darfor-tog-svt-bort-presstraffen-fran-play/
Citera
2021-03-24, 16:36
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Inte illa Göran, fick lammkött som julklapp och en mille till efterrätt!!

https://sverigesradio.se/artikel/lambertz-stammer-staten-pa-en-miljon

Det kan det ju vara värt att sitta häktad ett par veckor för.
Citera
2021-03-24, 16:36
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag är närmast övertygad om att om detta skett skulle han anmälas direkt. Det finns dom som anmäler allting i princip och även målsägarbiträdet sade förtal i går. Däremot kan det vara så att fd målsägande inte orkar gå igenom en sån sak. Cissi Wallin känner henne i alla fall så hon har stöd vilket kan vara bra.
Det bör finnas hjälp för henne också så sett.
Bra för vem? För den lögnaktiga EA, eller andra med liknande tankar av att systematiskt spela in sin omgivning, fabriksåterställa telefonen och sedan försöka få någon fälld för våldtäkt?

Det är så utomordentligt sorgligt att se kvinnliga kolumnister m.fl. skriva snyftartiklar om ”offret” EA som tre gånger anmält män för våldtäkt, med resultatet att en oskyldig fick sitta 7 månader (!) och en annan 2 veckor inlåsta i häkte, plus ett åtal för förtal angående den tredje. Det största problemet är tydligen ändå att EA dras i smutsen. Finns det någon bättre plats för henne just nu? Om sådana som EA inte fanns så skulle andra tjejer som råkat illa ut ha bättre chanser att bli trodda. Det torde alla normalbegåvade fatta.

Vad gäller hennes förnamn så kan jag bekräfta att GL klantade sig och sade det högt i ExpressenTVs sändning.
Citera
2021-03-24, 16:37
Medlem
Elegwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlablablaOK
Verkligen inte, det är väl rätt väsentligt skulle jag vilja påstå.

1) jag kunde själv ha blivit falskt anklagad för våldtäkt om jag hade träffat henne.

2) intressant att veta vad som hände med henne.

3) Det förstör ju rätt mycket med hennes trovärdighet om hon lägger upp sånt här samt anmäler folk (felaktigt most likely) för våldtäkter.

Nej, det är inte hon. Vi har diskuterat det ad nauseum och det skiljer tydliga drag i både ansiktet och kroppsform.
Citera
2021-03-24, 16:37
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Haha kvinnan ska liksom fylla 30 år om mindre än en månad och folk snackar om henne som om hon vore omyndig..

Ja exakt, och det är inte första gången som många i princip omyndigförklarar samtliga kvinnor som alla är offer för mannen, den stora stygga vargen.

Många hanterar ärendet som om hon vore en 13-årig flicka.

Men vad vet jag, hon kanske är mentalt handikappad och är på en mental nivå som en 13-åring?
Citera
2021-03-24, 16:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Vad gäller hennes förnamn så kan jag bekräfta att GL klantade sig och sade det högt i ExpressenTVs sändning.

Även DN bekräftar att så var fallet:

Citat:
"Göran Lambertz berättade vid den drygt timmeslånga pressträffen bland annat om tiden i häktet, men gav också sin bild av de händelser som lett fram till att han anmäldes för våldtäkt. Han hävdade sin oskuld och kallade den kvinnliga juridikstudent som varit målsägande i fallet för ”lögnerska” och ”bedragerska”. Vid ett tillfälle uppgav han även kvinnans förnamn, något han bad om ursäkt för."

https://www.dn.se/kultur/svt-anmals-for-goran-lambertz-presskonferens/

Så vi får väl se det som helt fastställt nu.
Citera
2021-03-24, 16:41
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Bra för vem? För den lögnaktiga EA, eller andra med liknande tankar av att systematiskt spela in sin omgivning, fabriksåterställa telefonen och sedan försöka få någon fälld för våldtäkt?

Det är så utomordentligt sorgligt att se kvinnliga kolumnister m.fl. skriva snyftartiklar om ”offret” EA som tre gånger anmält män för våldtäkt, med resultatet att en oskyldig fick sitta 7 månader (!) och en annan 2 veckor inlåsta i häkte, plus ett åtal för förtal angående den tredje. Det största problemet är tydligen ändå att EA dras i smutsen. Finns det någon bättre plats för henne just nu? Om sådana som EA inte fanns så skulle andra tjejer som råkat illa ut ha bättre chanser att bli trodda. Det torde alla normalbegåvade fatta.

Nej han klantade inte sig, det var skickligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in