2021-03-24, 16:17
Avslutad
Ser att den utpekade kvinnan i målet är sökt nästan 5000 gånger på Mr koll och har valt att inte visa sin address i Huddinge.
En Wanna be famous not Wanna be famous
Namnet stod i annan tråd.
Citera
2021-03-24, 16:18
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
TR dömde inte fel. De gjorde en bedömning av underlaget i ärendet. HR gjorde dock en annan bedömning. Oavsett så har DU blivit anmäld tidigare för sexuella ofredanden av andra kvinnor så hans beteende kan man nog ifrågasätta också, han har inte heller rent mjöl i påsen och vid tillfället han hade samlag med MÄ var hans gravid tjej med i bilden medans hennes kille var otrogen på nyårsafton. Det är mycket snack om att MÄ är en psykopat som utsätter dessa stackars jurister men tacka vet jag att männens beteenden kan ifrågasättas, det är inte alls självklart att de är några offer.

Jo de dömde fel och den domen vann därför aldrig laga kraft.
Citera
2021-03-24, 16:19
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, men någon jävel bör ha haft koll på sändningen men ingen kan leverera att han sade hennes förnamn. Svt är fega kräk i den här frågan. Och bör således dra åt helvete.

Det finns ett antal flashbackare som skrev att hennes förnamn nämndes av misstag under direktsändningen:

Citat:
"Jag såg sändningen på Expressen-TV. Mot slutet av sändningen sa han hennes förnamn, varpå han snabbt satte händerna framför munnen och pausade. "Oj nu sa jag hennes namn", sa han sedan. Och så fortsatte han."

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)
(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Däremot är det väl tveksamt om det går att få tag i en inspelad version eftersom det var ett misstag. Men vad vet jag. Kanske nån har en sådan version.
Citera
2021-03-24, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tja, vad kan man förvänta sig av DDR-TV ett helt normalt förfarande för dem, sanningen får aldrig komma till tals.

Det skrivs ju nu tonvis med artiklar av våra elitfeminister för att se till att det här ska tystas ner så fort det bara går, deras problem är ju att Göran Lambertz tystar man inte så lätt.

Nä, han kommer inte tystas och där får dom problem. Det börjar gå till överdrifter från radikalare feminister. Jag njuter med stämningen mot staten. Staten kommer undan för lätt många gånger. Han ger sig aldrig.
Citera
2021-03-24, 16:22
Avslutad
Makt, kändisskap och pengar har hetsat upp mången tjej..hmm varför tänker jag på Silvio Berlusconi?
Citera
2021-03-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Jag skickar till dig. Ingen har skrivit ut det i tråden så folk här är väl lite rädda för det. Bra fråga annars. I andra trådar dundras det ut namn i tid och otid !

Kanske för att hennes namn och personnummer skrivits ut i tråden och admin anser att det räcker med initialer, därtill är hon eftersökt cirka 5000 gånger på söksidor.
Citera
2021-03-24, 16:23
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Eh nej, retar mig bara på hans handlingar och dåliga omdöme. Redan att bjuda hem en ung klient på julafton, bjuda på alkohol och kladda är olämpligt med tanke på hans position. Titeln inger ju förtroende och en HD domare borde ha tillräckligt mycket frontallob för att inte låta instinkterna styra. Tjänar fö själv mera än en genomsnittlig domare.

Är det konstaterat att det är GL som hade bjudit MÄ till sig på julafton? Det kan likväl vara MÄ som har tjatat om att få komma (kanske i dubbel bemärkelse ).

Och OM GL själv påstår att han hade bjudit hem henne, var det någon som tvingade henne att tacka ja, åka dit och supa sig full? Eller gjorde hon det helt frivilligt?
Citera
2021-03-24, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns ett antal flashbackare som skrev att hennes förnamn nämndes av misstag under direktsändningen:

Däremot är det väl tveksamt om det går att få tag i en inspelad version eftersom det var ett misstag. Men vad vet jag. Kanske nån har en sådan version.

Jag är närmast övertygad om att om detta skett skulle han anmälas direkt. Det finns dom som anmäler allting i princip och även målsägarbiträdet sade förtal i går. Däremot kan det vara så att fd målsägande inte orkar gå igenom en sån sak. Cissi Wallin känner henne i alla fall så hon har stöd vilket kan vara bra.
Det bör finnas hjälp för henne också så sett.
Citera
2021-03-24, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Så är det naturligtvis. Men i hennes fall finns det ju faktiskt ingenting som talar för att hon skulle vara det, trots fem försök att påvisa det. Var av ett av försöken gjordes genom att förvanska bevisning.

Enligt samtyckeslagen ska väl ändå kvinnan betraktas som ett våldtäktsoffer eftersom hon säger att det hon var med om skedde mot hennes vilja när hon var för trött och för berusad för att kunna ge sitt samtycke.
https://omni.se/kronikor-hans-krumbukter-ar-grotesk-mediehistoria/a/86OEMW
Citera
2021-03-24, 16:27
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Nä, han kommer inte tystas och där får dom problem. Det börjar gå till överdrifter från radikalare feminister. Jag njuter med stämningen mot staten. Staten kommer undan för lätt många gånger. Han ger sig aldrig.

Stämmer ! GL är lätt autistisk och vet alltid bäst. Ger sig aldrig. Envis som en åsna. Detta klargörs i TQ fallet. Han har inte varit högt i kurs hos mig.
MEN i denna historia växer han mycket i min ögon. Hans presskonferens är episk. Lite av Per Oscarsson och Julian Assange ! Han kommer att köra denna fråga in i kaklet på alla sätt ........ Go Göran !!
Citera
2021-03-24, 16:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jag är närmast övertygad om att om detta skett skulle han anmälas direkt. Det finns dom som anmäler allting i princip och även målsägarbiträdet sade förtal i går. Däremot kan det vara så att fd målsägande inte orkar gå igenom en sån sak. Cissi Wallin känner henne i alla fall så hon har stöd vilket kan vara bra.

Ok. Här kommer beviset:

Citat:
"Göran Lambertz berättade vid den drygt timmeslånga pressträffen bland annat om tiden i häktet, men gav också sin bild av de händelser som lett fram till att han anmäldes för våldtäkt. Han hävdade sin oskuld och kallade den kvinnliga juridikstudent som varit målsägande i fallet för ”lögnerska” och ”bedragerska”. Vid ett tillfälle uppgav han även kvinnans förnamn, något han bad om ursäkt för."

https://www.dn.se/kultur/svt-anmals-for-goran-lambertz-presskonferens/
Citera
2021-03-24, 16:29
Moderator
-Info-s avatar
Mer bevis:

Citat:
"Göran Lambertz berättade under presskonferensen bland annat om sin tid i häktet och att han tycker att förundersökningen var illa skött. Han pekade även ut den kvinnliga juridikstudenten som varit målsäganden som ”lögnerska” och ”bedragerska” och uppgav en gång även hennes förnamn."

https://www.dagensmedia.se/medier/rorligt/svt-s-sandning-av-goran-lambertz-presskonferens-grn-anmald-ofattbart-att-medier-gick-i-denna-pr/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in