2021-03-23, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror han ligger lågt. Får för mig att han mår dåligt av morden. Tror inte han begrep hur farlig CÖ är.
Det kan vara tvärtom också, att han mycket väl visste hur farlig CÖ kan vara och därför inte vågade säga ifrån, han kanske har sett CÖ komma i konflikt med någon kanske en före detta vän etc.
Citera
2021-03-23, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
GW är teoretiker och professor i kriminologi. Jag skulle inte ta hans ord för gudsord direkt. Har sett både här och där bland trådarna i forumet att det GW säger måste vara sant. Det är inte riktigt så. Han har fel fler gånger än han har rätt.
Givetvis har han också brister och har fel, men av de kriminologer som uttalar sig i media om saker och ting så tycker jag att han håller högst klass han är dessutom inte rädd för att säga vad han tycker och tänker.
Citera
2021-03-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
I ratsit är det samma adress.
Hej, har läst domen och alla förhör med dessa 2 . I fredags höll jag på att krocka....varför??? JO , VK lever på som vanligt . VK bil står parkerad på sin vanliga plats med sin AUDI KDU ###. Så tydligen är allt som vanligt/ Mvh Dusanbusan
Citera
2021-03-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Detta med brevet har jag missat. Kan du berätta mer ? ( Har bara läst om ett brev från CÖ till tidigare flickvän om allt de skulle göra när detta är över...)

De sa de under rättegången.
Där han påstår sig vara så rädd för CÖ men ändå valt att försöka kontakta honom under häktningen. Runt dag 60 om jag inte missminner mig.
Detta brev har inte CÖ svarat på. Vem väljer att söka kontakt med någon som man påstår sig vara rädd för, styrd av och glad att vara av med? 🤦🏻‍♀️
Citera
2021-03-24, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superdusan86
Hej, har läst domen och alla förhör med dessa 2 . I fredags höll jag på att krocka....varför??? JO , VK lever på som vanligt . VK bil står parkerad på sin vanliga plats med sin AUDI KDU ###. Så tydligen är allt som vanligt/ Mvh Dusanbusan
Trevligt första inlägg! Vet tyvärr inte vad du vill berätta? Trodde du själv att VK skulle bosätta sig i ett kaninhål under jord? Om I*a väljer att ta tillbaka V efter allt så är det hennes val, inget vi andra ska lägga oss i. Det är också ditt val om du väljer att spionera om hans bil står på vanliga stället. Herregud han måste ju trots allt handla, åka till AF mm. Vet inte om du höll på att krocka pga V's körning eller för att du blev chockad över att se hans Audi på parkeringen? Ta det lugnt i trafiken hädanefter.
Citera
2021-03-24, 14:02
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amme16
Trevligt första inlägg! Vet tyvärr inte vad du vill berätta? Trodde du själv att VK skulle bosätta sig i ett kaninhål under jord? Om I*a väljer att ta tillbaka V efter allt så är det hennes val, inget vi andra ska lägga oss i. Det är också ditt val om du väljer att spionera om hans bil står på vanliga stället. Herregud han måste ju trots allt handla, åka till AF mm. Vet inte om du höll på att krocka pga V's körning eller för att du blev chockad över att se hans Audi på parkeringen? Ta det lugnt i trafiken hädanefter.
Med tanke på hur feg och rädd VK varit under hela det här skeendet så är det nog lite anmärkningsvärt. Hoppas ingen skjuter fanskapet...
Citera
2021-03-24, 14:22
Medlem
Citat:
Vad tycker du han skulle göra under tiden han väntar på en ledig plats i fängelset för verkställan av straffet? Sälja bilen? Inte få vistas ute? Husarrest? Tälta i skogen? Bertta gärna hur du vill han ska leva.
Citera
2021-03-24, 15:12
Medlem
Citat:

Kriminalvårdens anstalter har tidernas överbeläggning, där beläggning idag ligger på 106% OCH V.K dömdes för ett brott där det inte är obligatorisk häktning. Så frågan är vad är problemet/konstigheterna med detta?
Citera
2021-03-24, 16:25
Medlem
Citat:

Förstår din upprördhet. En del av oss som levt i närheten av denna tragedi har lite svårt att se Victor i frihet så tätt inpå morden. Personligen så anser jag att han var en förutsättning för att dubbelmordet kunde ske genom sin blotta närvaro.
Citera
2021-03-24, 16:32
Medlem
Tidigare JK och domaren i Högsta Domstolen, Anna Skarhed, uttalade sig i en artikel i DN 17 mars om dubbelmordet i Vallentuna och domarna i tingsrätt och hovrätt.

Skarhed kommenterar bland annat omständigheten att de två mest seniora domarna i hovrätten ville fälla VK för mordet på Susanne men blev överröstade av den yngre domaren och nämndemännen:

”– Det är enligt min mening olyckligt och riskerar att minska förtroendet för domstolarna när de domare som dömer, särskilt i ett så här svårt och uppmärksammat fall, inte är eniga.”

Skarhed kommenterar även frågan om hon tror att fallet kommer att tas upp i HD:

”– HD har till uppgift att skapa prejudikat som kan ge vägledning för domstolarna i framtiden. I Vallentunafallet handlar mycket om hur olika omständigheter och bevis ska värderas. Det talar som jag ser det mot att HD, om hovrättens dom överklagas, väljer att ta upp fallet.”
Citera
2021-03-24, 16:47
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Kriminalvårdens anstalter har tidernas överbeläggning, där beläggning idag ligger på 106% OCH V.K dömdes för ett brott där det inte är obligatorisk häktning. Så frågan är vad är problemet/konstigheterna med detta?
Tror ingen ser det som ett problem juridiskt eller att det har med lagstiftning att göra, men snubben flyttade ifrån sin lägenhet för att någon krossade rutan innan morden, kort sagt han är en feg jävel så lite anmärkningsvärt är det att han vågar visa sig överhuvudtaget.
Citera
2021-03-24, 16:49
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Tidigare JK och domaren i Högsta Domstolen, Anna Skarhed, uttalade sig i en artikel i DN 17 mars om dubbelmordet i Vallentuna och domarna i tingsrätt och hovrätt.

Skarhed kommenterar bland annat omständigheten att de två mest seniora domarna i hovrätten ville fälla VK för mordet på Susanne men blev överröstade av den yngre domaren och nämndemännen:

”– Det är enligt min mening olyckligt och riskerar att minska förtroendet för domstolarna när de domare som dömer, särskilt i ett så här svårt och uppmärksammat fall, inte är eniga.”

Skarhed kommenterar även frågan om hon tror att fallet kommer att tas upp i HD:

”– HD har till uppgift att skapa prejudikat som kan ge vägledning för domstolarna i framtiden. I Vallentunafallet handlar mycket om hur olika omständigheter och bevis ska värderas. Det talar som jag ser det mot att HD, om hovrättens dom överklagas, väljer att ta upp fallet.”

Håller med Skarhed. Mycket olyckligt utfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in