2021-03-21, 17:55
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Va? Är du helt bakom flötet? Eller saknar jag ironin? Alla i tråden vet att VK blev dömd för rån. 4 år. Jag har tidigare angivit ovan när han kommer ut. Och då kan du pussa på honom igen, lycka till.

Men överväldigande delen av svenska medborgare anser att han skulle dömts till MORD eller MEDHJÄLP TILL MORD. Förstår du?

Vi blandar inte ihop nåt. Det är du som gör det.

Försök förstå. CL, en av anstiftarna, sitter och skakar, CÖ:s morsa har flyttat, och VK:s föräldrar försvinner nog också snart ner i anonymiteten. Och tidigare s.k. flickvänner är borta och byter säkert adress eller namn.

Centrala Vallentuna är en liten ort. Kommunen är stor till ytan, men i centrala delen går det inte särskilt bra att vara anonym. Tveksamt om VK lever så länge så att han kan/hinner inställa sig.
I ratsit är det samma adress.
Citera
2021-03-21, 20:15
Medlem
Lifeisnows avatar
Har lyssnat på ljudfiler från rättegången..
https://youtu.be/4DTAhTYJpaw
Fy fan för såna människor..ställ dem mot en mur och skjut dem..men det är ju Sverige..släng in båda på livstid..hur svårt ska det vara..jag har iofs tappat förtroendet för svensk rättvisa..men hoppas fortfarande på hårdare ändringar i brottsbalken...
Citera
2021-03-21, 20:30
Medlem
Någon som vet om Viktor krypit in än eller det är väl för tätt inpå domen förstås.
Han kanske sitter och dricker bira på nån pub i vallentuna..
Citera
2021-03-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdBlue
Någon som vet om Viktor krypit in än eller det är väl för tätt inpå domen förstås.
Han kanske sitter och dricker bira på nån pub i vallentuna..
Tror han ligger lågt. Får för mig att han mår dåligt av morden. Tror inte han begrep hur farlig CÖ är.
Citera
2021-03-21, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Trams och flams, Victor skall gå fri. Det var inget grovt rån. Behåll dina fina ord och halmgubbar för dig själv fyfan vad pinsam du är.
”Gå fri” som ”är helt oskyldig”? Nej du, han ska låsas in. Även om det inte finns bevis för att han mördat så har han deltagit i detta hemska, och det ska han straffas för. Det han har gjort har satt djupa spår i många för all framtid, och du vill att han ska gå fri? Hade du tänkt likadant om det var din mamma som hittades med folie runt huvudet och med Vs skoavtryck på ryggen, eller din far uppskuren? Jag tvivlar på det. Han må vara svag mentalt och påverkad av C i allt detta, men utan skuld är han då inte.
Citera
2021-03-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenHonHan
”Gå fri” som ”är helt oskyldig”? Nej du, han ska låsas in. Även om det inte finns bevis för att han mördat så har han deltagit i detta hemska, och det ska han straffas för. Det han har gjort har satt djupa spår i många för all framtid, och du vill att han ska gå fri? Hade du tänkt likadant om det var din mamma som hittades med folie runt huvudet och med Vs skoavtryck på ryggen, eller din far uppskuren? Jag tvivlar på det. Han må vara svag mentalt och påverkad av C i allt detta, men utan skuld är han då inte.

Jag har inga problem med V.K som möjlig gärningsman till mordet. Men hur bevisar V.K skoavtryck på ryggen att han utfört ett mord? Han kan ju t ex ha sparkat till offret i samband med rånet eller i annat sätt kommit i befattning med kroppen efter mordet.
Citera
2021-03-22, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag har inga problem med V.K som möjlig gärningsman till mordet. Men hur bevisar V.K skoavtryck på ryggen att han utfört ett mord? Han kan ju t ex ha sparkat till offret i samband med rånet eller i annat sätt kommit i befattning med kroppen efter mordet.
Han säger själv att han snubblade till och försökte hitta balansen och råkade då kliva på henne. Hans berättelse i TR är mycket övertygande. Och man hör på rösten att det här inte är en tuff kriminell kille. Jag tror han blev fartblind i och med CÖs övertalningsförmåga och hans lögner överlag. CÖ däremot är nonchalant, har attityd, skryter lite om sitt kriminella liv samtidigt som han helt tar avstånd från den jargong han hade sms etc. Flera gånger säger han att det är en förkastlig jargong. Flera gånger. Och han skyller allt på VK. CÖ hade inte en susning om att det skulle ske något mord. Här handlar det om trovärdighet i mångt och mycket verkar det som.
Citera
2021-03-22, 18:00
Medlem
TrotylHasses avatar
Leig GW Persson om hovrättsdomen i mordet.

https://www.tv4.se/klipp/va/13327244/gw-om-dubbelmordet-i-vallentuna-mycket-konstig-bevisprovning

Leif är också på dom invändande hovrättsrådens sida. Han tycker en lagändring är på tiden så att vi får ett slut på ofoget med mördare som skyller på varandra och går fria.
Citera
2021-03-22, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror han ligger lågt. Får för mig att han mår dåligt av morden. Tror inte han begrep hur farlig CÖ är.

Nej det gjorde han nog inte.
Sjukt läskigt att någon kan få en att göra så tokiga grejor i så fall.
Christoffer verkar vara en riktigt olustig människa, ingen jag skulle vilja åka hiss ensam med.
Citera
2021-03-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrotylHasse
Leig GW Persson om hovrättsdomen i mordet.

https://www.tv4.se/klipp/va/13327244/gw-om-dubbelmordet-i-vallentuna-mycket-konstig-bevisprovning

Leif är också på dom invändande hovrättsrådens sida. Han tycker en lagändring är på tiden så att vi får ett slut på ofoget med mördare som skyller på varandra och går fria.

Tack för länken! Mycket intressant att GW tycker att majoriteten i hovrätten gjort en konstig bevisprövning och gör fel som friar VK! Tyvärr missade programledaren vad som borde varit en självklar fråga, GWs bedömning av sannolikheten för att HD ska bevilja prövning.
Citera
2021-03-22, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Tack för länken! Mycket intressant att GW tycker att majoriteten i hovrätten gjort en konstig bevisprövning och gör fel som friar VK! Tyvärr missade programledaren vad som borde varit en självklar fråga, GWs bedömning av sannolikheten för att HD ska bevilja prövning.
GW är teoretiker och professor i kriminologi. Jag skulle inte ta hans ord för gudsord direkt. Har sett både här och där bland trådarna i forumet att det GW säger måste vara sant. Det är inte riktigt så. Han har fel fler gånger än han har rätt.
Citera
2021-03-22, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
GW är teoretiker och professor i kriminologi. Jag skulle inte ta hans ord för gudsord direkt. Har sett både här och där bland trådarna i forumet att det GW säger måste vara sant. Det är inte riktigt så. Han har fel fler gånger än han har rätt.

Jag har inte sett den statistiken men det kan vara så. Hade skillnaden inte varit så stor mellan utfallet i tingsrätten respektive hovrätten samt det ovanliga i att de mest seniora domarna varit skiljaktiga hade kanske inte GWs bedömning varit lika intressant. Jag tror inte det han säger måste vara sant men han lär ju ha läst en del domar på temat gärningsmän som skyller på varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in