2021-03-24, 11:29
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
EA har inte en tatuering på ryggen på alla bilder fotade av hennes ex-man. Det finns bilder på hennes rygg utan en tatuering överhuvudtaget.

Filmen är kanske filmad innan hon tatuerade sig?

Tror det är en temporär tatuering, dock är jag fortfarande inte övertygad om att det är hon på porrfilmen.
Citera
2021-03-24, 11:30
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Finns ingenting som tyder på det. GL:s berättelse förefaller rimlig.

Hon hade väl hoppats på att gifta sig med honom.
Citera
2021-03-24, 11:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Tror det är en temporär tatuering, dock är jag fortfarande inte övertygad om att det är hon på porrfilmen.

Möjligtvis. Men visst är de lika varandra?:

https://imgur.com/Ms1SLmq
Citera
2021-03-24, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brugdellerbrugd
Sorglig soppa det här. Kvinnan mår inte bra, om man under så lång tid haft problem med psykisk sjukdom har man nog att kämpa med utan att behöva få sitt liv synat i sömmarna på nätet. Denna utredning borde lagts ner (framförallt för hennes skull, GL har nog kapacitet att hantera detta ”trauma” betydligt mer sansat) redan i ett tidigt stadium. Tycker GL beskriver det bra när han säger att han är moraliskt skyldig. För ja, han lär ju misstänkt att hon va känslomässigt svajig och förmodligen extra impulsiv när hon drack. Men det är ju inte ett brott att ha sex med någon som initierar det trots att man vet att man kanske ”borde” avstå. Snarare begripligt och rätt mänskligt om man själv också är full. Även begripligt av väninnan att anmäla för våldtäkt. Om jag hade en vän som är inlagd på sjukan pga psykiskt haveri som pratar om en kväll som hon säger sig ångra eftersom hon i nyktert tillstånd insett att hon inte ville ha sex hade jag nog också tolkat det som att gubben hade manipulerat sig till sex och anmält. Är man känslomässigt instabil är man ofta lättledd och när omgivningen reagerar med att ”du har blivit våldtagen” så tror man säkert på det själv. Tror inte kvinnan är särskilt utstuderat manipulativ utan snarare slav under sina snabbt svängande känslor och impulsiva beteende (vanligt vid psykisk sjukdom) och att hon förmodligen snabbt färgas av andras åsikter. Att detta rörde sig om ett moraliskt haveri snarare än ett brott borde ju framgått innan häktning och saken borde lagts ner, kvinnan borde fått mer behandling och GL borde lämnats att skämmas vid köksbordet istället för denna offentliga soppa.
Välkommen till Flashback!

Vill att du tittar på det jag fetat.
Har du nån rimlig förklaring till varför EA:s "impulsivitet" skulle vara av den där lite udda sorten, den sortens "impulsivitet" som tar sig uttryck i att man "impulsivt" sätter sig och klipper och klistar i en ljudupptagning man råkar ha fått igång, för att senare fabriksåterställa mobilen innan den på anmodan av Polisen lämnas in?

Ovanstående form av "impulsivitet" matchar inte alls mina erfarenheter av impulsiva människor.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har bara vid ett tillfälle scrollat igenom ”Lektyrfotografens” flickalbum men vill minnas en bildtext där det stod något om att hennes tatueringar kanske inte var äkta.
En bild på EA lite snett bakifrån då hon hade på sig en mörk men transparent dress av något slag och så texten fina tatueringar.. om de nu är äkta.. eller nåt ditåt.

Någon som minns?

Vill inte sprida osanningar, ber om ursäkt ifall minnet sviktar/blandar ihop.
Minns ingen text om äktheten, men jag tror det var någon annan, kvinnlig, fotograf som tog de bilderna.
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Tycker inte heller det var särskilt likt, nä.
Citera
2021-03-24, 11:34
Medlem
Nu kommenterar kriminologiprofessorn Leif GW Persson Lambertz utspel.
– Det var en ganska omfattande historia och han la ut texten om målsäganden. Han talade om vem hon var. Han tog helt enkelt heder och ära av henne, säger Persson i TV4:s Nyhetsmorgon.
– Han upplever det som att han är offret i sammanhanget, det var hon som ville och så vidare. Det är den absolut vanligaste invändningen från folk som är misstänkta för våldtäkt.

https://www.expressen.se/nyheter/gw-han-tar-heder-och-ara-av-henne/
Citera
2021-03-24, 11:35
Moderator
-Info-s avatar
Leif GW Persson är kritisk till Lambertz presskonferens:

Citat:

– Det var en ganska omfattande historia och han la ut texten om målsäganden. Han talade om vem hon var. Han tog helt enkelt heder och ära av henne, säger Persson i TV4:s Nyhetsmorgon.

Citera
2021-03-24, 11:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Välkommen till Flashback!

Vill att du tittar på det jag fetat.
Har du nån rimlig förklaring till varför EA:s "impulsivitet" skulle vara av den där lite udda sorten, den sortens "impulsivitet" som tar sig uttryck i att man "impulsivt" sätter sig och klipper och klistar i en ljudupptagning man råkar ha fått igång, för att senare fabriksåterställa mobilen innan den på anmodan av Polisen lämnas in?

Ovanstående form av "impulsivitet" matchar inte alls mina erfarenheter av impulsiva människor.

Impulsivitet kombinerat med en manipulativ förmåga ingår som diagnoskriterier i flera olika personlighetsstörningar. Jag är visserligen verksam inom det medicinska området, ingen psykiatriker. Däremot har jag baskunskap.
Senast redigerad av WordWarrior 2021-03-24 kl. 11:38.
Citera
2021-03-24, 11:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uea
– Han upplever det som att han är offret i sammanhanget, det var hon som ville och så vidare. Det är den absolut vanligaste invändningen från folk som är misstänkta för våldtäkt.

Det där uttalandet var som hämtat från häxprocessernas tid.
Att den som blivit felaktigt anmäld känner sig som ett offer, är implicit ett bevis för deras skuld.

Vad är nästa steg? Slänga GL bakbunden i en sjö, om han sjunker så är han oskyldig.
Citera
2021-03-24, 11:37
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uea

GW verkar besviken, tydligt att han ogillar GL.
Citera
2021-03-24, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Absolut, så kan det vara.
Hennes intentioner må vara oklara, men GL har agerat omdömeslöst och korkat.
GL har agerat omdömeslöst och korkat, ja!!
Men på det endaste lilla sättet, att han har gjort detta icke-brottsärende till en INSTALLATION.
Utan att dessförinnan be fru Justitia om lov!

Självfallet så har GL aldrig satt på denna serieanmälerska!

Detta är liksom essensen i denna såpa;
EA ville ha påsättning i julas, men GL varken kunde eller orkade det.
ALLTSÅ blev han anmäld några dagar senare - för trots allt så hade ju "Eulalia" åkt hela vägen från främl.berg med tre syften; att få rättsintyget hon behövde, bli påsatt och därefter anmäla julvärden för otidig konception.

Hur svårt kan det vara? GL kan aldrig erkänna för halva sverige, att när han väl erbjöds julemys med nyrakad mus, så Somnade han instället!!! Staackars GL!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in