2021-03-23, 22:00
Medlem
Kämpendahls avatar
Cissi Wallin går förövrigt bananas över att Lambertz släppts och fått utrymme i media att berätta sin version. Hon låtsas också att hon inte förstår innebörden av förtal och att det ibland går att identifiera människor utan att de namnges.
"Om en kvinna berättar öppet vem som våldtagit henne (utan att ens nämna namn) får han som känner sig utpekad statens hjälp att stämma och åtala henne för (grovt) förtal.

Om en man sätter upp en egen presskonferens i sin trädgård där han inför hundratusentals ögon och öron namnger en kvinna som anmält honom för våldtäkt och fastslår att hon är en bindgalen typ sol och vårar-mytoman så får hon...

(ja jag ligger på sängen och fläker ut mig och funderar på alla galna kvinnor här i världen som vill ligga med (gärna 40 år äldre) män och sen falskanmäla för eftersnacket när det läggs ner är ren balsam för kvinnosjälen)"
https://www.instagram.com/p/CMxjLS3Hje5/
Citera
2021-03-23, 22:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Cissi Wallin går förövrigt bananas över att Lambertz släppts och fått utrymme i media att berätta sin version. Hon låtsas också att hon inte förstår innebörden av förtal och att det ibland går att identifiera människor utan att de namnges.
"Om en kvinna berättar öppet vem som våldtagit henne (utan att ens nämna namn) får han som känner sig utpekad statens hjälp att stämma och åtala henne för (grovt) förtal.

Om en man sätter upp en egen presskonferens i sin trädgård där han inför hundratusentals ögon och öron namnger en kvinna som anmält honom för våldtäkt och fastslår att hon är en bindgalen typ sol och vårar-mytoman så får hon...

(ja jag ligger på sängen och fläker ut mig och funderar på alla galna kvinnor här i världen som vill ligga med (gärna 40 år äldre) män och sen falskanmäla för eftersnacket när det läggs ner är ren balsam för kvinnosjälen)"

Hon snackar skit som vanligt. Ingen kvinna har ju någonsin suttit en ynka dag i häkte för att falskt anmält en man. Och ja Cissi det händer. Kvinnor talar inte alltid sanning de kan ljuga och ha sig.
Citera
2021-03-23, 22:02
Medlem
Iradeorums avatar
Nu gråter förstås alla feminister och fittriddare i tråden. Men GL är givetvis oskyldig förutom till dumheten att inte genomskåda psykobruden. Jag hade ändå hoppats på att GL skulle bli oskyldigt dömd. Det hade denne politruk och systemtampong förtjänat. Nåja, jag tröstar mig med att hans tidigare orubbliga tillit till rättssystemet nu är skakat i grunden. Han kan ju ägna en tanke åt alla andra som under årens lopp drabbats mycket värre än han av det eländiga svenska rättssystemet.
Citera
2021-03-23, 22:03
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Cissi är väl lite "bananas" hela tiden, men EA får väl anmäla GL för förtal, så kanske de kan kvitta eventuellt skadestånd mellan varandra när allt väl är utrett och klart.
Citera
2021-03-23, 22:04
Medlem
Neolitikums avatar
Falsk angivelse och falsk tillvitelse
Tre gånger har hon nu gjort falsk angivelse. I liknande fall så ger det hårt fängelsestraff.
Citat:
En kvinna anmälde sin före detta pojkvän för flera fall av misshandel, våldtäkt och frihetsberövanden som hon påstod inträffat vid olika tillfällen mellan december 2015 och januari 2016. Hon åtalades senare för att ha ljugit och motivet ska ha varit hämnd ex-pojkvännen. Kvinnan till bland annat fängelse i ett och ett halvt år. Kvinnan friades i tingsrätten men döms nu i hovrätten, som anser att det står klart att brottsanklagelserna varit falska.
https://www.alltomjuridik.se/nyheter/hamnddriven-kvinna-far-fangelse-falska-brottsanklagelser-mot-ex-pojkvan/
Citera
2021-03-23, 22:05
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GritGrit
Spola fram åtta-tio minuter här:
https://www.svtplay.se/video/30614476/nyheter-direkt/lambertz-om-den-nedlagda-utredningen?modalId=jnEpQ33
Tackar.
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Om detta stämmer att det är målsägande så har någon annan länkat fel person tidigare i tråden. Inte ens samma person som folk påstod från början.
Stoppapressarna har beskrivit henne som tidigare modell så länkarna där hon är modell är mycket mer trovärdiga än de vilda spekulationerna i början av tråden. Någon trodde till exempel att hon var född 1989, vilket är omöjligt för en person som är 29.

Dessutom har flera av modellänkarna nyligen raderats, vilket märks på att de finns kvar i Googles cache, men inte på källsidan. Googlar man modellens namn får man träffar på denna tråd som inte finns i Googles cache. Någon har alltså begärt att Googles cache av flasbacksidan skall raderas efter att namnet har modererats bort.
Citera
2021-03-23, 22:07
Medlem
WordWarriors avatar
Från häktning på sannolika skäl till noll och intet. Rättssystemet har definitivt havererat i aktivistiskt betonade mål som drivs mot bättre vetande av ideologiskt drivna och karriärsugna åklagare.
Citera
2021-03-23, 22:08
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det var ju sådana som aldrig blev klara med sin examen. Vem syftar du på i det här fallet?

MÄ verkar inte vara riktigt klar. Men verkar vilja ligga överst.
Citera
2021-03-23, 22:08
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ojojoj, det där var ett erkännande av Cissi att hon är en bluff. Jag trodde att det fanns ett offer i henne ända till nu.
Citera
2021-03-23, 22:09
Medlem
Fan vilket ljushuvud han verkar vara. Riktig jävla psykopat.
Citera
2021-03-23, 22:10
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:

Föga intressant, en dåre kommenterar en annan dåre, tycker Cissi ska be EA flytta in kan dom slå följe mot helvetet
Citera
2021-03-23, 22:10
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så brukar det väl vara ja, men frågan är om det är hugget i sten?

Anledningen till att ett FUP blir offentligt är att förundersökningssekretessen hävs när utredningen är avslutad, vilken den ofta blir när åtal väcks, men nog är väl utredningen avslutad även om/när den läggs ned utan åtal?

Skulle vara intressant att höra vad myndigheterna säger om någon försöker begära ut protokollet i det här fallet.
Polisen säger att den är sekretessbelagd enligt offentlighets- och sekretesslagen 35 kap 1 §.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in