2021-03-14, 13:29
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det har han givetvis och därför skulle han aldrig göra detta.
Exakt! Om man vet vilka straff och andra konsekvenser som väntar så begår man inte brott. Det är därför det bara är folk som inte vet att man inte får mörda som mördar. Prevention is the shit!
Citera
2021-03-14, 13:30
Medlem
Citat:
Snarare TV4 eftersom GW är skyddad av dem men poängen är att det han sa är lika starkt utpekande av GL som om han hade sagt namnet.

GW sa också något i stil med att vi får inte säga namnet, men den som vill veta kan söka på nätet...
Citera
2021-03-14, 13:31
Medlem
Någon som vet vem BO är?
Citera
2021-03-14, 13:35
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Exakt! Om man vet vilka straff och andra konsekvenser som väntar så begår man inte brott. Det är därför det bara är folk som inte vet att man inte får mörda som mördar. Prevention is the shit!

Mord är lite annat av många skäl, t.ex. att beviskraven är långt högre och det inte finns ett brottsoffer som kan vittna. Chansen att klara sig är alltså i många fall långt högre. I detta läge är risken att åka dit extremt mycket högre och även om man inte åker dit får man räkna med en rättegång och att bli offentligt uthängd. Att en jurist med koll på läget skulle göra detta är därför väldigt osannolikt.
Citera
2021-03-14, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Du sover över hemma hos mig efter en blöt kväll och du är för full för att gå hem. På natten vaknar du när jag ollar dig i pannan. Då ska vi ha en diskussion om att du måste ta eget ansvar, eller hur?

Du går ut på krogen och super dig full och följer med en ful tjej hem. Du lägger dig i hennes säng och slumrar till. Plötsligt upptäcker du att hon har handen innanför kalsongerna och försöker kyssa dig. Du störtar förnedrad hem, skrubbar dig med svinto i duschen, lägger dig i sängen och gråter dig till sömns.

Dagen efter så berättar du för polarna om den äckliga tjejen och vad som hänt. Alla kompisar börjar gråta, gruppkramas och övertalar dig att ringa polisen. En är så kloka att han ber dig skicka ett sms till tjejen där du skriver ”hade du lika otrevligt som jag igår?” hon svarar ”” därmed har vi ett erkännande.

Efter utredning och dom kommit har kvinnan blivit dömt till en kostnad av 10-miljoner och alla i rättsstaten Sverige är nöjda och glada.
Citera
2021-03-14, 13:38
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Mord är lite annat av många skäl, t.ex. att beviskraven är långt högre och det inte finns ett brottsoffer som kan vittna. Chansen att klara sig är alltså i många fall långt högre. I detta läge är risken att åka dit extremt mycket högre och även om man inte åker dit får man räkna med en rättegång och att bli offentligt uthängd. Att en jurist med koll på läget skulle göra detta är därför väldigt osannolikt.
Lika osannolikt som att en kvinna väljer att anmäla just for the fun of it?

Jag tycker att du verkar pretto och okunnig, får jag gissa på juriststudent termin 4 eller 5?
Citera
2021-03-14, 13:40
Medlem
Sånt här är orsaken till att makten vill ändra i grundlagen om offentlighetsprincipen.
Citera
2021-03-14, 13:45
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Lika osannolikt som att en kvinna väljer att anmäla just for the fun of it?

Jag tycker att du verkar pretto och okunnig, får jag gissa på juriststudent termin 4 eller 5?

Hon anmälde inte. Hon berättade om det för en kompis som anmälde. Kanske hade hon svårt för att medge vad hon gjort och skarvade lite och sedan kände hon att hon inte kunde backa när kompisen anmält och det blivit en polissak.
Citera
2021-03-14, 13:46
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
GW vill nog undvika anmälan om förtal.

Det var väl därför man stängt kommentatorsfältet, annars hade nog nån skrivit vem det var....
Citera
2021-03-14, 13:47
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Jag tror att hon ljuger, finns ju så mycket att vinna på att anmäla någon. Tänker på all positiv publicitet (som här på FB, tänk vad fint alla tycker om henne!), det massiva skadeståndet hon kan få (typ 75 000 kr, wow!! Då kan hon bleka analen säkert 20 ggr på tjusig salong), för att inte tala om alla timmar i förhör och rättegång där hon blir utfrågad om Intima detaljer (värsta uppmärksamhetsboozten!) eller spänningen i att eventuellt få ett förtalsåtal riktat mot sig.

Så hemskt att alla män ska behöva vara rädda för att bli anmälda för våldtäkt i det här landet. Tänk att inte kunna vara i samma rum som en kvinna utan att behöva vara skräckslagen för att bli anmäld (och risken är ju enorm, mht alla fördelar för kvinnorna enligt ovan). Mycket enklare för kvinnor som bara behöver vara rädd att bli våldtagna eller misshandlade eller mördade av män. Det har de ju t.o.m. förtjänat. Sjukt samhälle vi lever i! Man kan ju inte var man idag! Eller ska man säga en kan ju inte vara en, för att vara pk.

Skräckslagen, det vet jag inte. Men otrevligt, där håller jag med.
Citera
2021-03-14, 13:47
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youholic
Du går ut på krogen och super dig full och följer med en ful tjej hem. Du lägger dig i hennes säng och slumrar till. Plötsligt upptäcker du att hon har handen innanför kalsongerna och försöker kyssa dig. Du störtar förnedrad hem, skrubbar dig med svinto i duschen, lägger dig i sängen och gråter dig till sömns.

Dagen efter så berättar du för polarna om den äckliga tjejen och vad som hänt. Alla kompisar börjar gråta, gruppkramas och övertalar dig att ringa polisen. En är så kloka att han ber dig skicka ett sms till tjejen där du skriver ”hade du lika otrevligt som jag igår?” hon svarar ”” därmed har vi ett erkännande.

Efter utredning och dom kommit har kvinnan blivit dömt till en kostnad av 10-miljoner och alla i rättsstaten Sverige är nöjda och glada.

Ja med omvända könsroller så blir det uppenbart för alla hur absurt detta är. En kille skulle aldrig driva detta rättsligt utan bara undvika tjejen i fortsättningen om han inte uppskattade det. Kanske också lära sig att vara mindre flirtig så han inte inbjuder till mer av detta.
Citera
2021-03-14, 13:53
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Skulle tro GL tappade omdömet på grund av berusning.Om GL varit nykter hade han säkert inte våldtagit kvinnan.
Undrar vad som möjligen kan fria häktad GM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in