2021-03-24, 10:08
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Stockholms tingsrätt, precis som Göran själv uppgav. Spelar ingen roll om den är handskriven eller ej. Allting skannas in ändå.
Nog var han väl häktad i Uppsala
Citera
2021-03-24, 10:08
Medlem
Tror vi får skilja på att tidigare domar inte ska ligga henne i fatet med att vad hon "uppgett" i tidigare visat att hon inte är trovärdig. Dom tidigare domarna i sig ska inte påverka målet men naturligtvis får dom relevans i bedömningen av hennes tillfärlitlighet. .
Citera
2021-03-24, 10:10
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Som sagt: Hoppas!

Grundprincipen i en rättsstat bör vara enligt följande:
Brottslingar skall dömas.
Odömda skall inte utpekas som brottslingar.

Simple as that.

Yes, så enkelt är det och nu kan vi bara hoppas på att det blir ändring på nuvarande upplägg.
Citera
2021-03-24, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Hon har inte gjort det här enbart för pengarna, hon är uppenbarligen väldigt känslomässigt styrd (och störd), vilket innebär att hon är impulsiv och gör det som känns rätt för stunden. Hon kan mycket väl dras med självskadebeteende och ett behov av att bli betraktad som offer, en martyr. När hon anklagar honom för våldtäkt är det nog en kombination av främst tre saker: viljan att få pengar, svagheten att påverkas av den som vill få henne att anklaga GL och en tillfredsställelse av att känna sig utnyttjad. På julafton tänkte hon nog inte: "Jag ligger med honom och sedan anklagar jag honom för våldtäkt så jag får stålar."

Din teori angående hennes karaktär faller i och med det förra fallet: DU.

Då firade hon med väninnan för att "de hade klarat det". De hade klarat av att banda en inspelning som skulle kunna användas i rätten - efter lite klippning.

Hon hade dessutom "ett vittne på plats".

Det var så äckligt genomtänkt planerat och hon nästan lyckades..
Citera
2021-03-24, 10:11
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Tror vi får skilja på att tidigare domar inte ska ligga henne i fatet med att vad hon "uppgett" i tidigare visat att hon inte är trovärdig. Dom tidigare domarna i sig ska inte påverka målet men naturligtvis får dom relevans i bedömningen av hennes tillfärlitlighet. .
Jo, om det gått till åtal hade försvaret använt detta mot henne då ord står mot ord. Hennes trovärdighet hade blivit lägre och det hade kunnat påverka utgången. Däremot ska det inte påverka innan rättegången.
Citera
2021-03-24, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Den klipptes ned snabbt, men ligger väl på svt.se, kan jag tippa.

Borttagen..
Citera
2021-03-24, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det finns ingen rättssäkerhet i sexualmål som inte granskas offentligt i Sverige. Flashback och Stoppa Pressarna ska alltså ja cred för att rättssäkerheten höjdes i detta mål. Hade en vanlig man råkat ut för detta hade han åkt dit.
Det är absolut inte osannolikt.

Nu vet vi [tyvärr] inte vad som hände där på Julafton, men med tanke på hur hårt GL gick ut på sin presskonferens är det inte omöjligt att han bestämmer sig för att han, med sina ixoida personlighetsdrag, väljer att gå all-in för att ändra på sakernas tillstånd vad gäller ord-mot-ord-ärenden, envis som en åsna som han är. Och orädd som typ en.. en buffel?
Citera
2021-03-24, 10:13
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ingen hindrar väl EA att göra detsamma? Skulle säkert bli minst lika uppmärksammat. Varför är det sjukt för? Om du oskyldig anklagad för skit som det här skulle du väl också vilja skrika så högt du bara kan så hela världen skulle höra?

Ja det är denna debatt som är sjuk. Lambertz skuldbeläggs ännu mer för att han försvarar sig mot de grova och felaktiga anklagelserna. Enligt dessa idioter ska han alltså bara hålla tyst och tillåta att det sprids falska uppgifter om honom, det är så tokfeministerna vill ha det. En kvinna ska aldrig få ifrågasättas, säger hon att mannen är skyldig ska han kastas i fängelset utan att passera gå.
Citera
2021-03-24, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det har länkats till rätt person i över en veckas tid, i denna tråd.

Menar du innan dess?
Ja, jag följde den här tråden sen allra första början och då riktades rampljuset mot en annan tjej, inte ens samma ålder.
Citera
2021-03-24, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Jo det har varit hon hela tiden, bortset från lite spekulationer i yttersta forntiden och bland de icke-läskunniga.
Jag har följt tråden sen den startades. Det var någon annan tjej folk nämnde i början, inte ens samma ålder om jag kommer ihåg rätt.

Hur folk kan vara så säkra på att man fått rätt person kan man börja att undra.
Senast redigerad av plexigear 2021-03-24 kl. 10:17.
Citera
2021-03-24, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag hittade en
https://www.dagensarena.se/opinion/ta-brott-mot-kvinnor-pa-allvar/
Hur vill ni kommentera det?

https://twitter.com/lisabjurwald/status/1374495756053192704

Om någon undrar varför Sverige ser ut som det gör. Aktivister som spelar journalister.
Isobel och Lisa, vilka feministäckel.
Citera
2021-03-24, 10:17
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Jag har följt tråden sen den startades. Det var någon annan tjej folk nämnde i början, inte ens samma ålder om jag kommer ihåg rätt.
Det var väl Sunita...och någon annan EA som var en ren gissning. Men med forntid menar jag trådens forntid dvs knappt två veckor sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in