2021-03-24, 10:03
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är också helt rättsvidrigt att ett "vittne" i ett våldtäktsmål är en människa som inte har varit på plats när brottet ägde rum utan fått HÖRA om offrets berättelse i efterskott. Därmed ska hen betraktas som ett vittne.

Borde funka även tvärtom. MGM berättar för sin kompis att han minsann hade ett frivilligt samlag under helgen - och då kan denna person agera som "vittne"..

Ja det är helt absurt, informationen om vad som hänt kommer från MÄ även när det är MÄ's väninna som berättar vad MÄ sagt till henne. Rättsväsendet är fullständigt sjukt.
Citera
2021-03-24, 10:04
Medlem
fermions avatar
Tycker att det största felet i detta och liknade mål är att man häktar GL. Varför? Jag tror att man så att säga dömer ut straff direkt för att tillfredsställa den högljudda opinionen. Det är ju trams att han skulle kunnat hindra utredningen, man tycks ju inte sökt efter mer bevis mot GL någonstans där han kunnat försvåra tillträde (EA:s huvud)
Man underlåter ju å andra sidan att häkta kriminalla mördare i vissa fall. Verkar godtyckligt. Man borde förstås ha någon form av borgenssystem, GL kunde ju satt halva sitt hus i pant på att han dyker upp på rättegången.
Citera
2021-03-24, 10:05
Medlem
Moruroas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja onekligen lyckades han dribbla upp åklagaren till läktaren.

Stämmer förresten ryktet att Lambertz skall bli staty på Uppsala Torg?

Det ska bli som en grekisk marmorstaty (fast med erektion).
Citera
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag förstår faktiskt att SVT blev lite chockat - varför i hela friden fick han en live-sänd pressträff för, i vilken han kallar henne för det ena och det andra? En del säger att han sa hennes förnamn, det hörde inte jag, men nog osar det lite förtal över hela grejen ändå (ja, det kan vara förtal även om det som sägs är sant)...

Kan man få en repost på länken till pressträffen?
Citera
Medlem
Eftersom det är myndigheternas uttalade avsikt, och i hög grad även Flashbacks, att MÄ ska vara superduperjätteanonym, kan det inte handla om förtal, det som GL säger, och det vet han förstås om. Att identiteten är ”känd” för de som dyker djupt nog spelar då ingen roll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, hoppas inte för mycket nu men jag hoppas som du i alla fall, så vi är två som när ett littet hopp om att Göran Lambertz förändring.

Men visst har du rätt i att Göran Lambertz är envis som en åsna när han väl har bestämt sig för något och han är dessutom fullkomligt orädd i vad andra tycker och anser, det räcker ju med att följa hans åsikter i Quick-fallet för att inse det.

Det här tror jag blir startskottet för Göran Lambertz kampanj för rättssäkerhet i sexualmål som är oerhört ensidig i nuläget, vilken annan man som helst hade fått suttit tills det blivit rättegång och jag tror att den insikten har slagit Göran Lambertz och att han kommer att kämpa till slutet för att ändra det.
Som sagt: Hoppas!

Grundprincipen i en rättsstat bör vara enligt följande:
Brottslingar skall dömas.
Odömda skall inte utpekas som brottslingar.

Simple as that.
Citera
2021-03-24, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Håller med. Hon är en fara för alla män. Men nu är nog sagan slut för henne. Skör psykiskt men intelligent på ett beräknande elakt djävulskt sätt. Håll dig undan

Den är många män än som ska pröva lyckan med henne tror jag. Hon kommer aldrig behöva gå utan karlar
Citera
2021-03-24, 10:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Kladd-Göran litar inte jag på och håller med att det var helt sjukt att han fick hålla PK live-sänt som om han vore Zlatan i SVT och kasta skit på EA.

Ingen hindrar väl EA att göra detsamma? Skulle säkert bli minst lika uppmärksammat. Varför är det sjukt för? Om du oskyldig anklagad för skit som det här skulle du väl också vilja skrika så högt du bara kan så hela världen skulle höra?
Citera
2021-03-24, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Fast det kan ju ta några dagar och bland kan det ta ännu längre tid - särskilt om Göran lämnat in den handskriven- innan den registreras och får ett målnr.

Du kanske också har ringt fel tingsrätt.

Det vore intressant att veta om hon begärt ersättning från sitt försäkringsbolag när det gäller Göran och redan kanske också fått pengarna utbetalda och hur har det varit i de andra fallen?

Det är ju något som målsägandebiträdet både upplyser om och kan hjälpa till med, Med tanke på EA´s juristintresse vore det extremt märkligt - särskilt med tanke på hennes taskiga ekonomi - att hon inte skulle ha skulle ha krävt att få försäkringsersättning. För det fall hon medvetet ljugit så är ju detta givetvis ett av motiven.

Stockholms tingsrätt, precis som Göran själv uppgav. Spelar ingen roll om den är handskriven eller ej. Allting skannas in ändå.
Citera
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Den lär vara borttagen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Behövs inte göras någon "anmälan" innan man lämnar in en stämningsansökan till tingsrätten. Om den hade varit inlämnad så hade media redan skrivit om detta.

Det är mycket möjligt att den lämnas in snart...
Så man kan se via tingsrätten om Lambertz polisanmält MÄ?
Citera
2021-03-24, 10:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Den klipptes ned snabbt, men ligger väl på svt.se, kan jag tippa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in