2021-03-24, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Oja vi känner alla till de enorma skadestånd som delas ut i det här landet.

Med tanke på att damen ifråga inte har något jobb och inte någon annan försörjning än x-antal Dubai-resor per år, så tackar hon nog inte nej till försäkringspengarna och skadeståndet hon eventuellt kan få ifall rätten köper hennes story.

Hur skulle hon annars försörja sig?

Även om Hasan lät henne bo gratis (mot några avsugningar) så behöver hon ändå pengar till annat i livet. Plus att inte ens kokain är gratis.
Citera
2021-03-24, 09:39
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JMGL
Nej jag noterar att hon anses vara psykiskt sjuk, och det borde GL isf känna till, och när de dessutom var berusade känns det mer som våldtäkt. Han kände även till hennes historik med nedlagda våldtäktsanmälningar, och passade på, då hennes trovärdighet är låg.
Dessutom i beroendeställning. Jag tycker att han har överträtt en gräns för vad som ska anses lagligt men har ingen aning om hur brottet ska rubriceras.

Och hon kan ju ha somnat under samlaget, vaknat och upplevt sig våldtagen. Men om hon har fuskat med bevisningen så kan han förstås inte åtalas.
Senast redigerad av theanthropologist 2021-03-24 kl. 10:14.
Citera
2021-03-24, 09:39
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Fel, hon kan som jag skrev ovan få pengar från olika håll. Uppemot 200,000 kr har andra i tråden styrkt. Hon är också knarkare.
Precis Försäkringspengar tillkommer. Nu gick hon miste om 115000 från GL.
Citera
2021-03-24, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Som sagt vi bor inte i USA, så vad hade hon kunnat få? 15.000:- för sveda och verk och lite förlorad inkomst.

Men absolut, alla har sin egen prislapp.
Hon kanske är heroinist och då hade ju 15.000 suttit fint.

100.000 kr från försäkringsbolaget är standard. Därtill 100.000kr till från Göran - ifall han blev dömd.
Citera
2021-03-24, 09:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Oja vi känner alla till de enorma skadestånd som delas ut i det här landet.

Jo 90k för vanlig våldtäkt 110k för grov inga större pengar och betalas säkert bara ut första gången. Kommer en kvinna för fjärde gången till sitt försäkringsbolag och begär utbetalning blir det nog ett nej.

Det är alltså pengar utan rättegång. För skadestånd ja kanske 250k. I säg USA skulle en person som Göran ordna det här bortom rättssalen förmodligen. Betala kvinnan 2,5 miljoner dollar säg för att hon inte skulle driva saken vidare.
Citera
2021-03-24, 09:42
Medlem
Finns presskonferensen att se nu i efterhand någonstans?
Citera
2021-03-24, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
GW njuter nog fullt ut av det här och det kan man unna honom på gamla dar

Han lär skicka återkommande pikar om att GL inte är frikänd för brottet och bara för att många anmälningar inte går till åtal så betyder det inte att den utpekade är oskyldig. Precis som Lambertz själv skulle hävda innan denna röra.
Du menar väl har hävdat?

Men min fråga är om den här sortens offentligt, juridiskt pajkastande som nu pågår är värdigt en nation som med brösttoner internationell proklamerar sig vara en rättsstat?

Det här drar rimligtvis ner nivån på Sveriges anseende.
Inte mig emot.
Citera
2021-03-24, 09:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nog för att GL är en istadig åsna som har väldigt svårt att ändra sig, men nu, efter två veckor i isolering, kan jag tänka mig att han kloknat.
Hoppas.

Mja, hoppas inte för mycket nu men jag hoppas som du i alla fall, så vi är två som när ett littet hopp om att Göran Lambertz förändring.

Men visst har du rätt i att Göran Lambertz är envis som en åsna när han väl har bestämt sig för något och han är dessutom fullkomligt orädd i vad andra tycker och anser, det räcker ju med att följa hans åsikter i Quick-fallet för att inse det.

Det här tror jag blir startskottet för Göran Lambertz kampanj för rättssäkerhet i sexualmål som är oerhört ensidig i nuläget, vilken annan man som helst hade fått suttit tills det blivit rättegång och jag tror att den insikten har slagit Göran Lambertz och att han kommer att kämpa till slutet för att ändra det.
Citera
2021-03-24, 09:45
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anette007
Citat gubbslemmet Lambertz: " Jag var för svag för kött & ande ". Han verkar se kvinnor som en köttmarknad och är 71 år # metoo

Det är ett bibelcitat ur Matteusevangeliet 26:41 och lyder "Anden är villig, men köttet är svagt". Det syftar på att man kan frestas att göra fel, trots att man vet vad som är rätt. Till exempel: "Jag borde inte ligga med den här tjejen, eftersom jag redan är tillsammans någon annan; men vad fan? Hon är het! Jag gör det ändå."
Citera
2021-03-24, 09:46
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Jooo då!! Ifall man som Eulalia råkar vara en trefaldig svensk Rättshaverist! Vilken snart riskerar att torska dit i ett Förtalsmål, då kan man (i brist på stålar i fickan) göra det ena och det andra. Det finns väl olika modeller på eskorterna....dom ovanligaste suktar bara efter, att vigga till sig ett rättsutlåtande!?

Absolut, så kan det vara.
Hennes intentioner må vara oklara, men GL har agerat omdömeslöst och korkat.
Citera
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Har någon feminist skrivit någon krönika ännu? om vilka strukturer lammet uppvisar
Jag hittade en
https://www.dagensarena.se/opinion/ta-brott-mot-kvinnor-pa-allvar/
Hur vill ni kommentera det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Han uppger själv att den är inlämnad redan.
Kontrollerade med tingsrätten nyss, ingen stämningsansökan inlämnad eller registrerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in