2021-03-24, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han sa att han skrivit en bok på 150 sidor, handskrivet, och att: "ett ex lämnat till polisen, manus, för att bifoga målet, nu ska jag bara få in det i datorn". Det där får jag inte ihop, har han skrivit två ex, handskrivet, eller lämnat manus för scanning, tro?
Kunde kanske kopiera sitt handskrivna manus. Han lämnade väl in sitt manus när han blivit frigiven och påväg ut och då borde han kunna få kopiera
Citera
2021-03-24, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du kan verkligen inte släppa offerstämpeln på en ung kvinna? Hon är inget offer, hon är en förövare.

Troligen så är hon ju det. Men man kan ju aldrig veta helt säkert
Citera
2021-03-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Möjligt! Fascinerande tjej ändå. Vill veta mer om henne
Kolla Tinder
Citera
2021-03-24, 01:16
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Det är tydligen ett riktigt resonemang. Fabriksåterställningen skriver tydligen inte rent minnet, utan en skuggkopia ligger kvar. Utifrån filens header (META-data) så kan man avgöra om det är tex en jpg-fil (bild) ljud eller video.
Skulle fabriksåterställningen rensa allt, så skulle den processen ta en ansenlig tid faktiskt.
Bättre då att göra en snabbradering. Men med nackdelen då att det går att återskapa vad som funnits i telefonen.
Dessutom så finns det ju oftast kopior av SMS/MMS på andra tfner, tex då Göran Lambertz egen telefon framförallt.

Jag antar att fabriksåterställning bara en simpel radering av allt för att få mobilen i nyskick. I populärvetenskaplig mening kan det sägas att filens skal samt bron mellan användaren och filen försvinner i gränssnittet, men datafragment finns kvar i det tomma utrymmet. Det har inte blivit överskrivet. Försvarsmakter och säkerhetstjänster, bland andra, har metoder för att skriva över all data med nonsens ett antal gånger för att sopa spåren efter det som raderats. Simpelt för oss som vet hur datorer fungerar utan att behöva betala för dyr programvara. Inte särskilt simpelt för en juristbimbo med senaste iPhone-varianten som har satt i system att få ut skadestånd genom falska våldtäktsanklagelser.

Många jurister är intelligenta och det krävs en robust intellektuell stadga för att manövrera en snårig juridisk labyrint. Hon är inte riktigt på den nivån.
Citera
2021-03-24, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Kanske var GL så pass slug att han visste att hon inte hade något case pga hennes tidigare påhitt och att han därför kunde göra precis det som kvinnan påstår

Hon är ju en bedragerska som satt detta i system, Lambertz är ju offret här. Hur många har gått på dejt med henne och lekt med elden?
Citera
2021-03-24, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Kolla Tinder

Jag kände igen en av bilderna där hon poserar på en liten bro i en blå klänning från hennes Tinderprofil så hon har kört Tinder efter Julafton på jakt efter nya offer.
Citera
2021-03-24, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Hon är ju en bedragerska som satt detta i system, Lambertz är ju offret här. Hur många har gått på dejt med henne och lekt med elden?

Farligt för kleti och pleti. Kassaskåpssäkert för en gammal luttrad Jurist som GL? Hehe
Citera
2021-03-24, 01:23
Medlem
Citat:
Jag kände igen en av bilderna där hon poserar på en liten bro i en blå klänning från hennes Tinderprofil så hon har kört Tinder efter Julafton på jakt efter nya offer.
Svarade du ?
Citera
2021-03-24, 01:26
Medlem
stockcocks avatar
Vilka psykiska diagnoser är fastställda att E.A. led utav? Rör det sig om Borderline och är det fastställt? Citera gärna mitt inlägg om ni har några frågor, jag är något utav en expert på området och svarar gärna.

Detta ska dock inte ligga till grund gällande Lambertz agerande. Helt klart är det inte omöjligt att han har knullat på denna unga kvinna efter några glas. Har hon inte varit vid sina sinnes fulla bruk vid det sexuella tillfället så är det såklart våldtäkt. Även om hon agerat inbjudande innan eller visat sexuellt intresse.

Jag orkar inte kolla igenom hela tråden, så som sagt, citera gärna mitt inlägg så kan jag återkoppla. Svarar även gärna ingående på frågor kring borderline då diagnosen i sig är mycket fascinerande. Särskilt det svartvita beteendemönstret aká "I hate you - I love you"...
Citera
2021-03-24, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeltak
Hahaha, nej jag lovar dig i egenskap av att jobbat på domstol att han snackar bara skit som typisk Flashback-foliehattare. Däremot kan ett medieuppmärksammat mål påverka bevisvärderingen av vittnen, målsäganden och tilltalad i ett mål som leder till faktisk stämning och rättegång då media kan ha läckt ut uppgifter som dessa aktörer inte ska ha haft tillgång till före huvudförhandling (bl.a. en anledning till att vittnen får inte närvara vid rättegången fram till deras vittnesförhör). Ni kommer aldrig få tillgång till häktningspromemorian eller målsägandens namn (förutsatt att dessa inte otillåtet läcks) då dessa har starka sekretesskydd enligt OSL så ni spekulerar bara vilt. Aja, det är som att skrika mot en vägg, ni kommer ändå att spekulera och fantisera på ytterst begränsad information.

Vi har hennes fullständiga namn, personnummer, adress och nakenbilder plus information om hennes tidigare kontakter med rättsväsendet samt information om hennes psykiska problem så ja hennes identitet är känd.
Citera
2021-03-24, 01:31
Medlem
Citat:
Vi har hennes fullständiga namn, personnummer, adress och nakenbilder plus information om hennes tidigare kontakter med rättsväsendet samt information om hennes psykiska problem så ja hennes identitet är känd.

Vad är hennes fullständiga namn?
Citera
2021-03-24, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Svarade du ?

Jag fick aldrig matchningen men jag har ett bildminne utöver det vanliga så när jag såg bilden med den blå klänningen där hon poserar på bron från vad som ser ut att vara Italien så klickade det till i huvudet. Bilden dök upp i en artikel från Stoppa Pressarna.
Hennes kropp och utseende från den profilen stämmer till punkt och pricka med de läckta nakenbilderna i tråden.

Det ser onekligen ut som att både Stoppa Pressarna och Flashback-grävarna är rätt ute.
Senast redigerad av Hibiscrub 2021-03-24 kl. 01:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in