2021-03-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
De där åtta ouppklarade morden, dom kan du bara Glömma nu. Varken före eller efter det att Bergwall körde "cirkus Qvick" inför vården, polisen samt populasen, har svenskt rättsväsende varit på G med att klara upp dessa dödsfall!!
Vad GL däremot kan lastas för, är att han som JK i stort sett kastade Pelle Svenssons stoora rättsutredning rätt i papperskorgen.
Vilket praktiskt innebar att Bergwall tvingades att sitta inlåst på Säter, minst i fem år på övertid. Sånt suger....ordentligt!!

Svårlösta mord ja! Men Quick var på väg att erkänna ett mord som faktiskt löstes. Jag tycker den skada som GL skapat inte ens är i närheten av var EA lyckats med.

Undra om Quick gänget sammanträder i bastun nu?
Citera
2021-03-22, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Är hon död nu?

https://www.expressen.se/nyheter/kvinna-hittad-dod-i-bostad-misstankt-mord/

Förstår inte kopplingen, men hon är iaf skriven i en helt annan del av länet vad jag minns.
Citera
2021-03-22, 18:16
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Någon har skrivet att en eskort i EAs kaliber tar 8000 kronor för ett hembesök med övernattning och ”extra allt”. Jag skulle gissa på att julaftontaxan är 200%.

GL kanske inte ville betala som du skriver, för då blir han en brottsling, en sexköpare.

EA gjorde då som många före henne gjort i liknande sammanhang, hon anmälde sin torsk för våldtäkt. Hon hade förmodligen ingen väntande ”organisatör” som kunde bryta något ben på GL.

Så EA använder här kanske staten som sin personliga inkassoverksamhet för att få rejält betalt, med ränta, när skadeståndet 115 000 kronor trillar in.

En smart kvinna som utnyttjar samtyckeslagen maximalt! Tack alla me-too galningar och lesbiska feminister.

När det gäller prisuppgifter så kan du nog ha rätt men samtidigt lär den karriären ta slut ganska fort om man börjar anmäla sina kunder. Sedan har vi förstås heller ingen aning om det var några faktiska "affärstransaktioner" inblandade mellan EA och GL men helt "gratis" blev det uppenbarligen inte.
Citera
2021-03-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Så du tror att staten kan tvångsvårda personer lite som de vill?? Tvångsvård betyder att du inte kan gå därifrån, lite som fängelse, klart att det måste fastställas av FVR.

Men nej! Jag har själv fått vårdintyg skriver och VET att det inte fastställs av FR. Det är en läkare som skriver vårdintyget och en annan läkare på plats på vårdinrättningen som bedömer om vårdintyget skall vara gällande och om så är fallet, så skrivs man in.
Citera
2021-03-22, 18:23
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Men nej! Jag har själv fått vårdintyg skriver och VET att det inte fastställs av FR. Det är en läkare som skriver vårdintyget och en annan läkare på plats på vårdinrättningen som bedömer om vårdintyget skall vara gällande och om så är fallet, så skrivs man in.

Ja men max antal mådnader sen går det till Förvaltningsrätten. Tror det är tre. Om läkaren vill hålla kvar en.
Citera
2021-03-22, 18:42
Medlem
analkings avatar
Finns bilder på damen i fråga?? Tråden är lite stor och hittar inget vid sök!!
Citera
2021-03-22, 18:47
Medlem
Mer.info.007s avatar
Det är väl inte så att GL är dement eller senil ?
Citera
2021-03-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abovesuspicion
Utveckla gärna.
Vad sägs om att LA satte på inspelningen när GL satte på henne?.
Citera
2021-03-22, 19:30
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Håller inte riktigt med.
En person som maniskt räknar kalorier och rör på sig kan utan tvekan gå ner 10 kg på mindre än 2 månader.
Är personen redan smal från början, kan man bli betecknad som anorektisk dramatiskt snabbt.
Alltså behöver det inte handla om 20 kg på ett år.

På det har det allt mer blivit tydligt att många anorektiker har underliggande autism i bakgrunden.
Man ser bara det mest akuta och missar autismen.
Många autister är livrädda för förändring, ta ansvar, flytta hemifrån, anorexi blir ett status que där de stannar kvar i ett barns kropp, där omgivningen måste ta hänsyn, där rädslan för att personen kan dö, gör att man anpassar sig till den sjuka, som i sin tur är tvångsmässig och rigid.Inte så konstigt att ätstörningen debuterar ofta i tonåren, då man ska frigöra sig och stå på egna ben.
Det är inte säkert att denna tjej skulle ha klarat sig mycket bättre med eller utan problem med en eventuell anorexi, O M det nu är det hon har haft.
Jag vänder mig mot att du beskriver autism på det sättet.
Citera
2021-03-22, 19:30
Avslutad
Verkar vara en sjuk jävel den där Göran Lambertz.
Citera
2021-03-22, 19:31
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Det vissa män har svårt att tro är att det finns riktig störda kvinnor. En hel del män fungerar som kvinnor som vill rädda psykomän och göra dem normala. Vissa män får faderliga känslor för utsatta kvinnor och tror att de kan göra dem friska på samma sätt som kvinnor tror de kan göra psykomän friska. Hos männen dock finns alltid den lilla hjärnan med i bakgrunden på något sätt.

Ett exempel från mitt liv för några år sedan:
Väntar i Slussen på T-bana mot Farsta. En tjej kommer och sätter sig vid bänken väldigt nära mig. På sekunden känner jag att något är fel på henne, då hon inte sätter sig på det avstånd som är brukligt i T-banan. .Hon börjar prata om olika saker och frågar ett och annat och är rätt så komisk och rolig. Hon ser välvårdad ut och rätt så snygg och fin kropp. Hon säger att hon kan känna i min auran att energin som jag frigör är godhet och att hon därför känner en närhet till mig. (Jag har tråkigt och tänker att det alltid är kul att lyssna på en ny männniska). Med vetenskapen att hon är lite knäpp går jag med på att gå ut och fika med henne. Vi fikar och promenerar och är tillsammans i ca 2 timmar. Vi går längs Götgatan och stannar vid en port och öppnar dörren och säger att hon bor här uppe. Jag sade ok. Hon tog min hand och bjöd upp mig. Men jag sade att jag måste gå. Plötsligt började hon vid porten skrika och skälla på mig att jag misshandlat henne psykiskt etc etc. Det var många som såg oss och jag kände sig utpekad.

I ovanstående fall hade nog 9 av 10 män följt med henne upp och säkert ångrat sig rejält. Detta i synnerhet om alkohol är inblandat. Så Göran Lambertz är inte unik skulle när det gäller att dras till psyko-tjejer med bra utseende.
Du fattade ju att något inte stod rätt till ganska omgående genom hennes snack. Att Lambertz som har haft tillgång till rättegångsprotokoll mm inte begrep att det handlar om värsta psykot är ju tamigfan erbarmligt korkat. Fatta att bjuda hem en sån galning.
Citera
2021-03-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Ja men max antal mådnader sen går det till Förvaltningsrätten. Tror det är tre. Om läkaren vill hålla kvar en.

Yes, som jag skrev tidigare:
Om chefsöverläkaren anser att tvångsvården måste fortsätta längre tid än fyra veckor ska det prövas av förvaltningsrätten. Då har patienten rätt till ett offentligt biträde. Det är en jurist eller annan lämplig person som kan vara ett stöd i förvaltningsrätten.

Förvaltningsrätten kan besluta om fortsatt vård under högst fyra månader. Därefter kan förvaltningsrätten göra en ny prövning och ge chefsöverläkaren rätt att fortsätta tvångsvården med högst sex månader åt gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in