2021-03-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
"brott inte kan styrkas", "bevisningen inte räcker för en fällande dom". Inte att vi kom fram till att kärringen ljög arslet av sig. Nix. Det här innebär ju att Lambertz nog faktiskt är skyldig men kom undan med det.
Håller inte med.
Någon anmäler att ett brott begåtts.
Utredningen visar att inget brott begåtts.
Det är totalt avfärdande på ruta 1. Det är absolut inget utpekande.
Presumptionen är alltid oskuld.
Citera
2021-03-23, 21:30
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GritGrit
Presskonferensen med GL var nog (trots det allvarliga ämnet) det galnaste jag har hört på år och dar. Så långt ifrån en mediatränad gråtintervju man kan komma. Framförd på östgötska. Hur i all världen har den här märklige mannen kunnat bli så upphöjd? Han är en blandning mellan Per Oscarsson, ett original från Kisa och Julian Assange.
Tycker han var hur bra som helst. Han har inte varit högt i kurs hos mig efter TQ gagget.
Citera
2021-03-23, 21:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Du tror. Tror duger inte rent juridiskt sätt. På precis samma sätt som GL inte blir dömd pga bristande bevis. Vi vet inte. På samma sätt ska man inte döma och trakassera kvinnan om man inte kan bevisa, då skulle väldigt många kvinnor (97 % av de som anmäler våldtäkt) spärras in.

Det kan vara så att kvinnan snubblar in i dumma situationer. Man kan absolut bli våldtagen flera gånger.

Att förfalska bevismaterial och att falskanmäla är fortfarande brottsligt.
Citera
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Tycker han var hur bra som helst. Han har inte varit högt i kurs hos mig efter TQ gagget.

Han steg som den där datorspelsbutiken gjorde på Wall Street. Att bli friad på två veckor efter en allvarlig anklagelse är en bedrift.
Citera
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Presskonferensen med GL var nog (trots det allvarliga ämnet) det galnaste jag har hört på år och dar. Så långt ifrån en mediatränad gråtintervju man kan komma. Framförd på östgötska. Hur i all världen har den här märklige mannen kunnat bli så upphöjd? Han är en blandning mellan Per Oscarsson, ett original från Kisa och Julian Assange.
På pricken.
Citat:
Ursprungligen postat av JMGL
Jag tycker han känns som en som mycket väl skulle kunna våldta. Riktigt obehaglig typ.
Det är det intryck man får av dig och dina inlägg.

Läskigt.
Citera
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Var kan man höra den? SvT:s artikel visade bara en kort snutt.
Citera
2021-03-23, 21:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Håller inte med.
Någon anmäler att ett brott begåtts.
Utredningen visar att inget brott begåtts.
Det är totalt avfärdande på ruta 1. Det är absolut inget utpekande.
Presumptionen är alltid oskuld.

Men få borde man mer trycka på det! Inte lämna det öppet till tolkningar. Att vi fanns helt enkelt inte tillräckliga bevis så jävulen slapp undan denna gången. Mer säga att att personen är helt oskyldig.
Citera
2021-03-23, 21:36
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion

På SVT:s strömningstjänst.
Citera
2021-03-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion

Spola fram åtta-tio minuter här:
https://www.svtplay.se/video/30614476/nyheter-direkt/lambertz-om-den-nedlagda-utredningen?modalId=jnEpQ33
Citera
2021-03-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elegwyn
https://mega.nz/folder/Q891CKZR#iYzM4OTGzTgxXkEb8QE5-g

Bilderna i slutet har nog ingen visat tidigare. Hittade dem undangömda på exmakens hemsida

Om detta stämmer att det är målsägande så har någon annan länkat fel person tidigare i tråden. Inte ens samma person som folk påstod från början.
Citera
2021-03-23, 21:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Han sa att han skrivit en bok på 150 sidor, handskrivet, och att: "ett ex lämnat till polisen, manus, för att bifoga målet, nu ska jag bara få in det i datorn". Det där får jag inte ihop, har han skrivit två ex, handskrivet, eller lämnat manus för scanning, tro?
Citera
2021-03-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Du tror. Tror duger inte rent juridiskt sätt. På precis samma sätt som GL inte blir dömd pga bristande bevis. Vi vet inte. På samma sätt ska man inte döma och trakassera kvinnan om man inte kan bevisa, då skulle väldigt många kvinnor (97 % av de som anmäler våldtäkt) spärras in.

Det kan vara så att kvinnan snubblar in i dumma situationer. Man kan absolut bli våldtagen flera gånger.

Självklart tror jag eftersom jag inte vet. Håller helt och hållet med dig i grunden och håller med dig om att man inte ska döma och trakassera kvinnan i detta fall om inte mer info framkommer. Om det inte hade varit för hennes, som jag tolkar det, uppenbara historik av falska anklagelser, hade min utgångspunkt varit att hon talar sanning. Vet vilken smärta det innebär för vanliga människor att ens prata om ett övergrepp och ännu värre ta det till rätten; även med risken att utpekas som lögnare av personer som stöttar den MGM i sådana fall. Eftersom GL ämnar anmäla för falsk tillvitelse lär det framgå fler detaljer att utgå ifrån.

Jag vill dock upprepa att personer som far med osanning i den här typen av fall uppenbarligen är en slående minoritet, men som därmed lyckas påverka trovärdigheten hos faktiska offer i väldigt stor utsträckning. Hoppas vi får en bättre bild när fler detaljer framkommer, för allas skull, även framtida våldtäktsoffer.
Senast redigerad av poolservice 2021-03-23 kl. 21:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in