Citat:
Ursprungligen postat av
sockerpumlan
Du tror. Tror duger inte rent juridiskt sätt. På precis samma sätt som GL inte blir dömd pga bristande bevis. Vi vet inte. På samma sätt ska man inte döma och trakassera kvinnan om man inte kan bevisa, då skulle väldigt många kvinnor (97 % av de som anmäler våldtäkt) spärras in.
Det kan vara så att kvinnan snubblar in i dumma situationer. Man kan absolut bli våldtagen flera gånger.
Självklart
tror jag eftersom jag inte vet. Håller helt och hållet med dig i grunden och håller med dig om att man inte ska döma och trakassera kvinnan i detta fall om inte mer info framkommer. Om det inte hade varit för hennes, som jag tolkar det, uppenbara historik av falska anklagelser, hade min utgångspunkt varit att hon talar sanning. Vet vilken smärta det innebär för vanliga människor att ens prata om ett övergrepp och ännu värre ta det till rätten; även med risken att utpekas som lögnare av personer som stöttar den MGM i sådana fall. Eftersom GL ämnar anmäla för falsk tillvitelse lär det framgå fler detaljer att utgå ifrån.
Jag vill dock upprepa att personer som far med osanning i den här typen av fall uppenbarligen är en slående minoritet, men som därmed lyckas påverka trovärdigheten hos faktiska offer i väldigt stor utsträckning. Hoppas vi får en bättre bild när fler detaljer framkommer, för allas skull, även framtida våldtäktsoffer.