2021-03-24, 00:45
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om man hypotetisk tänker att hon jävlas (hämnas) så går hon rejält all-in dagen efter hon fått med sig SD på banan (sem ansökan).
.. och börjar logga LWs cacher den 6 april . Där hon då fnyser om kärlekspromenader till JG.
Hon skriver till JS att hon förväntade sig reaktion.

Det är som om självförtroendet ökar (hybrisdagen) och hon avancerar fr mer passivt aggressiv hämnd isf, dvs förstört cacher i smyg.
Hmm, i januari berättar HD för MT att SD fortfarande har kontakt med LW. En upptäckt som föranleder initiativet till skilsmässa. Alltså kan man backa någon månad i tid, för HD ville väl försäkra sig om att så var fallet innan hon tog mod till sig. Ändå håller hon fast vid sin dröm om återförening.
Här plockar hon fram sin strategiska sida, för SD, den notoriskt otrogne mannen, ska till varje pris vinnas tillbaka. Men denna gång ska han minsann få kämpa och visa vem av dem han vill ha. Och hon ska se till att han väljer henne; lite hjälp på traven kan aldrig skada.
LW är problemet och dessutom psykiskt sjuk (projicering) och den som har förlett SD till att totalt tappa huvudet.

HD:s chef: "I januari/februari -18 gick Hanna och Stefan isär. Maria och Hanna hade ett samtal under början av året, sannolikt i januari då Hanna sa att hon upptäckt att Stefan och Lena inte brutit kontakten. Det blev startskottet för skilsmässan. Hon sa aldrig hur hon upptäckt det. Då Hanna pratade om det var hon uppgiven, ledsen och besviken på Stefan. Hon berättade att hon skulle flytta, vilket hon gjorde 22-23 mars då hon också var ledig från arbetet."

Chefen är den som har koll på flyttdatum.
Citat:
Finns det nåt mönster (känsligt tema) på de som trashats? Eller att det peakar tidsmässigt att nåt sker IRL?
Eller vilka är det?
Intressant fråga. Observera datum på adventscachen:

L*na W*sström
alltså, det är en luciacache, maxpimpat skåp, helt temaenligt. Vitmålat med rött luciaband. Lussefika
på ett silverfat, glitter och lysande ljusslinga, tomtar och stjärnor. Skylt på luckan att man ska lämna
lucias saker i skåpet

29 dec 2017 19:58

Istället för att lämna något där det hör hemma, har tjuven tagit något - virkade lussekatter.
Citat:
Det är en het period fr tiden då hon är otrogen, nåt som LW reagerat på, sen papper på bordet.
MRSS förstörs.
Tänker om LWs nya produkter fr vintern har nåt samband, för de är inte kramgoa vänner nån av dem.
Söker mönster alltså.
Tål att funderas på, för ett mönster borde gå att finna.
Citera
2021-03-24, 00:50
Medlem
Citat:
Har du hittat nån annat dokumenterat sök?
Än virrvarret då han letar cacher alltså.

Ja alltså jag vet inte vad befälen pysslat med där än. Jag bildgooglar sökandet på olika sätt och får nästan bara upp bilder när de rastar den där polishunden.

Typ så här rapporteras det på torsdagen 17/5 dagen efter att ”spaningsledningen” tog över då om ni så vill:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L0GjgJ/har-soker-polisen-efter-den-forsvunna-kvinnan-i-orebro

Grannar i området vittnar om att det har pågått ett intensivt polisarbete de senaste dagarna.

-Det har varit fullt pådrag här. De har gått här med hundar och knackat dörr”

Fullt pådrag alltså om man ska ta grannarna. Även på torsdagen har vi då tecken på att de söker i hennes område och inte bara i skogen.
Citera
2021-03-24, 00:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja alltså jag vet inte vad befälen pysslat med där än. Jag bildgooglar sökandet på olika sätt och får nästan bara upp bilder när de rastar den där polishunden.

Typ så här rapporteras det på torsdagen 17/5 dagen efter att ”spaningsledningen” tog över då om ni så vill:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L0GjgJ/har-soker-polisen-efter-den-forsvunna-kvinnan-i-orebro

Grannar i området vittnar om att det har pågått ett intensivt polisarbete de senaste dagarna.

-Det har varit fullt pådrag här. De har gått här med hundar och knackat dörr”

Fullt pådrag alltså om man ska ta grannarna. Även på torsdagen har vi då tecken på att de söker i hennes område och inte bara i skogen.
Runt huset ja och sedvanlig dörrknackning.
"Det har varit fullt pådrag här. De har gått här med hundar och knackat dörr”

Jag tänkte mer på aktivitet i skog som du skrev och om du sett nåt mer i FUP relaterat till att söka vid vattendrag, kraftledningar osv.
Citera
2021-03-24, 00:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hmm, i januari berättar HD för MT att SD fortfarande har kontakt med LW. En upptäckt som föranleder initiativet till skilsmässa. Alltså kan man backa någon månad i tid, för HD ville väl försäkra sig om att så var fallet innan hon tog mod till sig. Ändå håller hon fast vid sin dröm om återförening.
Här plockar hon fram sin strategiska sida, för SD, den notoriskt otrogne mannen, ska till varje pris vinnas tillbaka. Men denna gång ska han minsann få kämpa och visa vem av dem han vill ha. Och hon ska se till att han väljer henne; lite hjälp på traven kan aldrig skada.
LW är problemet och dessutom psykiskt sjuk (projicering) och den som har förlett SD till att totalt tappa huvudet.

HD:s chef: "I januari/februari -18 gick Hanna och Stefan isär. Maria och Hanna hade ett samtal under början av året, sannolikt i januari då Hanna sa att hon upptäckt att Stefan och Lena inte brutit kontakten. Det blev startskottet för skilsmässan. Hon sa aldrig hur hon upptäckt det. Då Hanna pratade om det var hon uppgiven, ledsen och besviken på Stefan. Hon berättade att hon skulle flytta, vilket hon gjorde 22-23 mars då hon också var ledig från arbetet."

Chefen är den som har koll på flyttdatum.
Intressant fråga. Observera datum på adventscachen:

L*na W*sström
alltså, det är en luciacache, maxpimpat skåp, helt temaenligt. Vitmålat med rött luciaband. Lussefika
på ett silverfat, glitter och lysande ljusslinga, tomtar och stjärnor. Skylt på luckan att man ska lämna
lucias saker i skåpet

29 dec 2017 19:58

Istället för att lämna något där det hör hemma, har tjuven tagit något - virkade lussekatter.
Tål att funderas på, för ett mönster borde gå att finna.
"adventscachen".
Bingo. Väninnan KH nämner nån konflikt vid jul, men jag glömmer alltid bort att kolla mer på det som förefaller intressant.
Bokning resa, raggar upp JS på allhelgona eventet och sen är det nog nåt som sker, hon börjar ligga och inte bara logga i dec.
Citera
2021-03-24, 01:01
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt otroligt att vuxna människor kan vara så barnsliga.
Drogberoende vuxna som flyr från sig själva, ja man blir alldeles matt av att läsa om deras konflikter och fixering vid FTF:er. Ingen som helst distans till vare sig själva eller hobbyn.
Citera
2021-03-24, 01:19
Medlem
Citat:
Runt huset ja och sedvanlig dörrknackning.
"Det har varit fullt pådrag här. De har gått här med hundar och knackat dörr”

Jag tänkte mer på aktivitet i skog som du skrev och om du sett nåt mer i FUP relaterat till att söka vid vattendrag, kraftledningar osv.

Ingenting med större mått mätt.

Det är ett stort bostadsområde om man kikar lite uppifrån där. Många knackningar.

Vid EFP har man i Sthlm som längst sökt 9 timmar x 3 har jag sett när jag doktorerat här.( Sen har antagligen ”frivilliga” fortsatt och polisen hoppat in om det sker nåt genombrott i själva söket.)
Tre dagar alltså.

Finns tecken i videor från kvällstidning att en hund var igång fredagen 18/5 men att sökarbetet verkade ha trappats ner där på fredagen. Då är de inne på dag fyra i letandet i Örebro. Lördagen har jag inte grepp på polisens insatser än innan hon hittas. MN styr upp kommunikation med media ser jag i händelserapporten.

Så det verkar pågå aktivitet men enligt vilken plan och i vilken omfattning är jag inte klok på än. Det är tunt som sagt med bilder från sökinsatsen. Vakthavande befäl leder insatsen bör det vara iaf och Grova brott är standby om hon hittas död för att kunna dra igång förundersökning mord. Människorov var det ju inte men det var ju bra att rubricera med tanke på utredningstekniska skäl och anhållan SD där i början.
Citera
2021-03-24, 01:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ingenting med större mått mätt.

Det är ett stort bostadsområde om man kikar lite uppifrån där. Många knackningar.

Vid EFP har man i Sthlm som längst sökt 9 timmar x 3 har jag sett när jag doktorerat här.( Sen har antagligen ”frivilliga” fortsatt och polisen hoppat in om det sker nåt genombrott i själva söket.)
Tre dagar alltså.

Finns tecken i videor från kvällstidning att en hund var igång fredagen 18/5 men att sökarbetet verkade ha trappats ner där på fredagen. Då är de inne på dag fyra i letandet i Örebro. Lördagen har jag inte grepp på polisens insatser än innan hon hittas. MN styr upp kommunikation med media ser jag i händelserapporten.

Så det verkar pågå aktivitet men enligt vilken plan och i vilken omfattning är jag inte klok på än. Det är tunt som sagt med bilder från sökinsatsen. Vakthavande befäl leder insatsen bör det vara iaf och Grova brott är standby om hon hittas död för att kunna dra igång förundersökning mord. Människorov var det ju inte men det var ju bra att rubricera med tanke på utredningstekniska skäl och anhållan SD där i början.
Ja, det är det enda som imponerar, snabbt beslut om allvarsgrad på em den 15 maj.
Där är de lika snabba som fallet med LH.
Dörrknackning följer planen, sök i lgh och runt om. Ett tafatt försök att hitta cacher sent på kvällen i den där skogen.
Sen vet jag inte vad som händer.
Citera
2021-03-24, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
JAG resonerar så. De var tillgängliga per tfn, de hade satt in folk som de ansåg kompetenta. Sen kan man diskutera lämpligheten att åka i väg på sin lediga helg - men ingen har kristallkula. Och han fick klartecken av FUL, dvs åklagaren.

Det enda problemet här anser jag är att Springare inte fick förhöra SD fullt ut under förundersökningstiden fram till TR-förhandlingen. Jag tror SD han hade målat in sig i ett hörn då. Man kunde behållit Springare som FHL men satt in en annan spaningsledare. Äh, jag vet inte hur det funkar - men förhörsmässigt tror jag att PS hade haft större framgång än de vänliga nallebjörnarna som förhörde SD senare.

Att du som privatperson har åsikter är en sak.
Men Springare var (är) ingen gröngöling.

Baserat på vad de hade på hand i fallet så var hans (hela ölgängets) och åklagarens beslut otroligt slappt, arrogant och en klar felbedömning.
(”Tillgängliga på telefon” 🤦 Jo tjena...
Springare får sig själv och övriga att framstå som en parodi på ett gäng självgoda, korkade, ölstinna lantispoliser med det där stycket ur boken).

Av någon anledning tog de inte Lenas försvinnande på tillräckligt allvar helt enkelt.
Mer än mobbing som Örebropolisen behöver jobba på internt...

Med det sagt så är det inte omöjligt att Springare skulle kunna ha klämt ur Steffe mer än efterträdarna.
Det säger jag inte emot.
Citera
2021-03-24, 02:22
Medlem
Citat:
Det kommer klarna längre fram i tråden lite mer vad som hände om du fortsätter läsa från inlägget du citerar.

Att Springare möjligen hade varit skickligare i förhör med SD och HD är en sak.
De beslut han och åklagaren tog initialt gällande resan mm. är en annan.

Bedrövligt oavsett om internt tjafs påverkat kvaliteten på hela utredningen och i sin tur utfallet. Slarviga förundersökningar är nog tyvärr den vanligaste orsaken till att skyldiga frias.

Men som du själv har visat i tråden så finns mycket matnyttigt i det material som finns tillgängligt.
Återstår att se nu huruvida det kommer ge resultat och om SD kommer få lära känna helt nya grannar framöver.
Citera
2021-03-24, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Dax att tagga ner nu lite. Ska du skylla på någon så är det väl MN som fick ta över .....

Det var just det han inte fick.
Hans uppgift va att se till att lösa eventuell sjukfrånvaro bland personalen, men han tog på sig för stora skor och lekte betydelsefull och sabbade därmed det som var planerat att ske.
Lite som när Alfons inte får vara med storkusinerna och ställer till det.
Citera
2021-03-24, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Att Springare möjligen hade varit skickligare i förhör med SD och HD är en sak.
De beslut han och åklagaren tog initialt gällande resan mm. är en annan.

Bedrövligt oavsett om internt tjafs påverkat kvaliteten på hela utredningen och i sin tur utfallet. Slarviga förundersökningar är nog tyvärr den vanligaste orsaken till att skyldiga frias.

Men som du själv har visat i tråden så finns mycket matnyttigt i det material som finns tillgängligt.
Återstår att se nu huruvida det kommer ge resultat och om SD kommer få lära känna helt nya grannar framöver.
Läs vidare så inser du vart problemet låg.
Det var någon som tog på sig lite för stora skor, när han ensast skulle ha personalansvar.
Citera
2021-03-24, 06:54
Medlem
Citat:
Missade detta,

Haha, MSO-medveten men lägger skulden på den korta tiden innan det övergår i människorov och har noll koll kommande dygn på vad som blivit gjort.

"Vi trodde"
VM i no sense of direction.

Öl?

Exakt "vi trodde". Här hade man kunnat säga lite så här. "vid överlämning begicks ett misstag, vi missade att få kontroll över vad som faktiskt genomsökts". Men nu blev svaret "vi trodde".

Vi medborgare trodde polisen gjort sitt arbete, men de "vi trodde".

Eller är jag elak nu och ska hålla käft och läsa PS bok och bli frälst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in